Kraków i Małopolska chcą na sezon 2024 wypromować się w ZEA, Arabii Saudyjskiej i Japonii

W ostatnich dniach przedstawiciele Małopolski oraz branży turystycznej spotkali się z partnerami biznesowymi w Zjednoczonych Emiratach Arabskich i Arabii Saudyjskiej. Celem spotkań było zaprezentowanie atrakcji regionu klientom z Półwyspu Arabskiego, po tym jak Kraków i Podhale zyskały na popularności wśród gości z tamtego obszaru.

Najbliższe sezony turystyczne w Krakowie i Małopolsce – podobnie jak w tym roku – należeć mogą do klientów z Półwyspu Arabskiego, wskazała na to m.in. tegoroczna popularność Krakowa i Podhala wśród arabskich gości.

W ostatnich dniach w ZEA i Arabii Saudyjskiej odbył się wyjazd z udziałem przedstawicieli Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego, Krakowskiej Izby Turystyki, reprezentantów z małopolskiej i krakowskiej branży turystycznej, hotelowej gastronomicznej oraz rozrywkowej (Energylandia), jak również Kraków Airport. Misją wizyty były działania promujące Małopolskę i Kraków.

Małopolska ciekawa dla turystów z Półwyspu Arabskiego

Spotkanie delegacji z naszego regionu rozpoczęło się od wizyty roboczej w Ambasadzie Polskiej w Rijadzie. Podczas kilkudniowych spotkań biznesowych z przedstawicielami z branży turystycznej czy reprezentantami linii lotniczych działającymi na rynku arabskim, podkreślano atrakcyjność Małopolski dla touroperatorów z tamtej części świata.

„Turyści z Półwyspu Arabskiego bardzo doceniają unikatowość Małopolski. To powoduje, że coraz częściej dostrzegamy ich obecność w naszym regionie. Szczególnie upodobali sobie Kraków i Zakopane. Interesują ich nasze tradycje, intryguje lokalna kultura, chętnie sięgają po rękodzieło. Niewątpliwie na ten rosnący ruch przyjazdowy turystów z regionu Zatoki Perskiej do Małopolski ma wpływ bogata siatka połączeń oferowana przez krakowskie lotnisko, a także wysoka jakość usług turystycznych oraz małopolska gościnność. Liczymy, że ten trend utrzyma się w przyszłości” – powiedziała Iwona Gibas, członek Zarządu Województwa Małopolskiego.

„Już od dłuższego czasu obserwujemy wzmożony ruch turystyczny w Krakowie i Zakopanem gości z krajów arabskich. Specyfika ich przyjazdów to m.in. długość pobytu (siedem noclegów lub więcej), obiekty o wysokim standardzie, bardzo często korzystają z dodatkowych usług tj. prywatne transfery czy rezerwacje w restauracjach. Jest to klient, który plasuje się bardzo wysoko w rankingu średnich wydatków na osobę” – powiedział Łukasz Barłowski, wiceprezes Zarządu Krakowskiej Izby Turystyki.

Drugi największy rynek dla Energylandii

Jak podają statystyki Energylandii, członka Krakowskiej Izby Turystyki, obywatele Zjednoczonych Emiratów Arabskich, zajęli w tym roku drugie miejsce wśród zagranicznych odwiedzających park rozrywki (7 proc. ogółu, czyli ok. 120 tys. osób). Wyjazd studyjny do Rijadu w Arabii Saudyjskiej oraz Dubaju ma sprawić, żeby liczby te zwiększyły się w niedalekiej przyszłości.

„Jestem głęboko przekonany, że wspólne działania Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego, Kraków Airport, Krakowskiej Izby Turystyki oraz administracji państwowej przyczynią się do wzrostu liczby odwiedzających z tych kierunków” – dodał Łukasz Barłowski.

Małopolska prezentuje się w Osace i Tokio

Również w Japonii odbyła się misja gospodarcza samorządu województwa małopolskiego, Małopolskiej Organizacji Turystycznej, Muzeum Sztuki i Technologii Japońskiej Manggha w Krakowie (w przyszły roku będzie obchodzić jubileusz 30 lat istnienia) i Kraków Airport. Przedstawiciele regionu spotkali się w Osace oraz w Tokio z przedstawicielami japońskich organizacji turystycznych i mediów, by zaprezentować bogactwo turystyczne regionu dla gości z kraju kwitnącej wiśni, a także rozpocząć promocję Małopolski i Krakowa w związku ze zbliżającą się wystawą EXPO w Osace w 2025 roku. Spotkaniu delegacji z Małopolski i Krakowa towarzyszyła wizyta robocza w Ambasadzie Polskiej w Tokio oraz w tamtejszym Instytucie Polskim.

„Dla małopolskiej turystyki rok 2023 jest rokiem niebywałych sukcesów. W ostatnich miesiącach prawie ¼ zagranicznych turystów odwiedzających Polskę trafia do Krakowa i Małopolski. Uważam, że obowiązkiem Małopolskiej Organizacji Turystycznej jest działanie na rzecz wspierania tych korzystnych trendów poprzez współpracę z najszybciej rozwijającym w ostatnich latach lotniskiem – Airport Kraków oraz współdziałanie z Małopolską, która jest liderem rozwoju gospodarczego w Polsce i jednym z najszybciej rozwijającym się regionów w Europie w okresie ostatnich ośmiu lat” – powiedział Grzegorz Biedroń, prezes Małopolskiej Organizacji Turystycznej.

„Dwa tygodnie temu rozpoczęliśmy operowanie siatki zimowej w Kraków Airport, a już domykamy rozmowy w sprawie sezonu lato 2024. Mamy nadzieję, że atrakcyjna siatka połączeń krakowskiego lotniska przyciągnie nie tylko polskich pasażerów, którzy wybierają ciekawą ofertę z krakowskiego lotniska, ale także turystów z całego świata pragnących odwiedzić nasz region. Także w tym zakresie prowadzimy rozmowy z przewoźnikami z państw arabskich czy z przedstawicielami agentów biur podróży dla klientów z Japonii oferując dogodne, dzięki siatce Kraków Airport, możliwości dotarcia do Krakowa i Małopolski” – podsumował Radosław Włoszek, prezes zarządu Kraków Airport.