Kraków promuje się wśród turystów i swoich mieszkańców
Akcja promocyjna projektu „Kraków nieodkryty” prowadzona była w największych miastach Polski, w których pojawiły się wielkoformatowe reklamy z hasłem kampanii, a także w programach telewizyjnych, kanałach podróżniczych i naukowych, radiowych oraz w prasie i internecie.
Jacek Majchrowski, prezydent Krakowa, powiedział: „To dla Krakowa idealna okazja, aby pochwalić się nie tylko tym, z czego słynie, ale i zupełnie nieoczywistym obliczem miasta, bo to nasz niezaprzeczalny atut. Magiczna atmosfera naszego miasta przyciąga turystów jak magnes. Tym razem zachęcamy turystów, aby porzucili utarte szlaki i znane przewodniki i przeszli, przejechali, przepłynęli miasto i spojrzeli na nie z niecodziennej perspektywy.”
Poza komercyjną formą promocji Kraków podjął współpracę z samorządami miast: Gdańska, Sopotu i Gdyni. Miasta podpisały deklarację o współpracy w zakresie działań informacyjnych oraz organizacji wydarzeń o charakterze kulturalnym i społecznym.
W wyniku tej współpracy Kraków w okresie wakacyjnym był obecny w północnym rejonie Polski na blisko 100 nośnikach promocyjnych. Były to m.in. kubiki w Sopocie, citylighty
w Gdańsku, żagle na skwerze Kościuszki w Gdyni, czy bramownice przy wjeździe do Gdyni. Kraków promowany jest także na stronach internetowych Trójmiasta, mediach społecznościowych oraz w miejskich publikacjach, m.in w biuletynie miejskim „Przepis na Sopot”.
Promocja nad Bałtykiem
Z początkiem sierpnia miasto promując „Kraków nieodkryty” prezentowało się w Gdańsku, podczas 760. Jarmarku św. Dominika oraz w Sopocie podczas specjalnej akcji promocyjnej. Można było spróbować regionalnych przysmaków, nie zabrakło również czegoś dla ducha. Teatr KTO oraz występ zespołu Krakow Street Band wprowadziły uczestników w prawdziwie krakowski nastrój.
Wspomaganie lokalnej branży
Częścią ogólnopolskiej kampanii „Kraków nieodkryty” jest pobudzający lokalną gospodarkę program #zwiedzajKrakow. Do projektu dołączyło już ponad 220 Partnerów – instytucje kultury, obiekty noclegowe, gastronomiczne, rekreacyjne, atrakcje turystyczne, przewodnicy i biura podróży, sklepy z pamiątkami i rzemiosłem.
Od 1 lipca z oferty programu #zwiedzajKrakow mogą korzystać zarówno turyści, którzy spędzą przynajmniej jedną noc w obiekcie noclegowym, jak i mieszkańcy. Wystarczy przy kasie okazać kartę #zwiedzajKrakow lub jedną z kart miejskich: Kartę Krakowską, Krakowską Kartą Rodziny z Niepełnosprawnym Dzieckiem i Krakowską Kartą Rodzinną 3+. Wszyscy mogą liczyć
na 20-procentową zniżkę na rozmaite atrakcje, np. wizytę w muzeach, odkrywanie miasta z przewodnikiem, nocleg z widokiem na Wawel, smakowite dania i pyszną kawę w krakowskich lokalach czy zakupy i usługi u lokalnych przedsiębiorców.
Bezpłatna karta
Kartę #zwiedzajKrakow można otrzymać bezpłatnie w recepcji obiektu noclegowego, który jest Partnerem Programu. Karta #zwiedzajKrakow uprawnia też do korzystania z ulgowego biletu 72 godzinnego w komunikacji miejskiej. Obiekty biorące udział w akcji są oznaczone dedykowaną naklejką, informującą o udziale w Programie.
Od czerwca do końca października Program #zwiedzajKrakow wspiera ogólnopolska kampania internetowa emitowana na smarfony i desktopy. O wszystkich muzeach przystępujących do programu na bieżąco informujemy także na fb #krakowexperience, który obserwuje 134 000 fanów.
W pierwszym miesiącu akcji, obiekty noclegowe, które są Partnerami Programu wydały Gościom ponad 4 tys. kart #zwiedzajKrakow.
Turystyka w Krakowie zamarła. W 3/4 firm obroty spadły o 100 proc. przez koronawirusa
POWIĄZANE WPISY
17 stycznia 2025
Plany promocyjne Warszawy na 2025 rok
W nadchodzącym roku promocja Warszawy będzie skoncentrowana przede wszystkim na…
0 Komentarzy5 Minuty
16 stycznia 2025
Co drugi Polak wyjedzie na ferie – ceny rosną, ale chętnych nie brakuje
Rozpoczynające się ferie zimowe będą dla Polaków czasem nie tylko wypoczynku, ale także…
0 Komentarzy8 Minuty
15 stycznia 2025
Anastazja Szerkus nową prezeską Site Poland
Tradycyjne noworoczne spotkanie członków stowarzyszenia, które odbyło się w hotelu Grand…
0 Komentarzy3 Minuty
14 stycznia 2025
1000 lat tradycji w jednym miejscu. Gniezno zaprasza turystów na obchody jubileuszu
W roku 2025 obchodzimy 1000. rocznicę koronacji Bolesława Chrobrego i Mieszka II na…
0 Komentarzy6 Minuty
13 stycznia 2025
W poszukiwaniu świątecznych tradycji Mazowsza
Świąteczny czas na Mazowszu z początku XX wieku, to czas licznych wróżb i obyczajów,…
0 Komentarzy7 Minuty
10 stycznia 2025
Zarząd TOO w nowym składzie
9 stycznia 2025 roku odbyło się Nadzwyczajne Walne Zebranie członków Turystycznej…
0 Komentarzy1 Minuty
10 stycznia 2025
W trakcie IV Gali Waszej Turystyki wylicytujemy 16 przedmiotów
Skok ze spadochronem, koszulka z autografem Roberta Lewandowskiego i innych zawodników…
0 Komentarzy2 Minuty
10 stycznia 2025
Trzy noclegi w wiosce Hobbitów – Olympos Village w Turcji będą do wylicytowania w trakcie IV Gali Waszej Turystyki
10 stycznia odbędzie się czwarta edycja Gali Waszej Turystyki, podczas której…
0 Komentarzy1 Minuty
9 stycznia 2025
MerlinX Partnerem IV Gali Waszej Turystyki
W trakcie IV Gali Waszej Turystyki, podczas której zostaną wręczone nagrody dla 100…
0 Komentarzy1 Minuty