Krakowskie lotnisko do 22 lipca obsłużyło 5 mln pasażerów

W 2023 roku na krakowskim lotnisku w lipcu obsłużony został pięciomilionowy pasażer – po raz piąty w historii lotniska i najszybciej w skali roku. Krakowski port lotniczy przygotował też odznakę „dzielnego pasażera” dla podróżujących dzieci.

„W sobotę 22 lipca powitaliśmy symbolicznie pięciomilionowego pasażera. Sezon lato 2023 na krakowskim lotnisku pokazuje dynamikę odbudowującej się siatki połączeń, a skala ruchu pasażerskiego wraca do czasów sprzed pandemii. Poziom 5 mln obsłużonych pasażerów odnotowaliśmy po raz piąty w historii lotniska, a wynik ten został osiągnięty najszybciej w skali danego roku” – powiedział Radosław Włoszek, prezes zarządu Kraków Airport.

Do tej pory liczbę pięciu milionów pasażerów odnotowywano: w 2017 (listopad – 5 335 501), w 2018 (wrzesień – 5 054 365), w 2019 (sierpień – 5 416 467) i w 2022 (wrzesień – 5 430 331).

Edukacja dzieci i bezpieczeństwo

Kraków Airport wyróżnia najlepiej przygotowanych do podroży najmłodszych pasażerów odznaką „Dzielny pasażer”. Taką odznakę można zdobyć podczas kontroli bezpieczeństwa, dokonywanej przed odlotem z krakowskiego lotniska. Inicjatorem projektu jest Służba Ochrony Lotniska, a realizacją zajął się Zespół Centrum Edukacji Lotniczej Kraków Airport. Celem inicjatywy jest edukacja najmłodszych pasażerów w zakresie lotniskowych procedur, a także usprawnienie pracy służb lotniskowych.

„Nasze lotnisko dynamicznie się rozwija, a liczba pasażerów stale wzrasta. W tych warunkach bezpieczeństwo pozostaje dla nas priorytetem. Zaangażowanie naszych najmłodszych pasażerów, świadomie podróżujących, wpływa nie tylko na sprawność przepływu pasażerów podczas dokonywanej kontroli bezpieczeństwa, ale także pozwala na bezstresowe i przyjemne podróżowanie” – mówi Radosław Włoszek, prezes zarządu Kraków Airport”.