Kto i dlaczego wynajmuje wakacyjne apartamenty?
Z najnowszego raportu przygotowanego przez HomeToGo.pl wynika, że turyści z Polski i zagranicy mają odmienne preferencje. 22,5 proc. Polaków planując wyjazd, zwraca dużą uwagę na to, czy w danym obiekcie znajduje się basen.
Daria Matusik, PR Manager HomeToGo w Polsce, powiedziała: “Wraz z wprowadzeniem nowego filtru wyszukiwania „dla rodziny”, który selekcjonuje obiekty przyjazne dla rodzin z dziećmi, zauważyliśmy duże zainteresowanie tą opcją wśród polskich użytkowników. Z drugiej jednak strony turyści zagraniczni za najważniejsze udogodnienie uznają możliwość wyjazdu z pupilem i dostęp do Internetu, a filtr wyszukiwania „dla rodziny” nie znalazł się nawet w dziesięciu najczęściej wybieranych. Poprzez przeprowadzone badanie chcieliśmy pokazać czym różnią się polscy od zagranicznych urlopowiczów w odniesieniu do wyboru poszczególnych udogodnień w miejscach zakwaterowania.”
Polacy chcą basenów
Badanie HomeToGo.pl potwierdza, że aż 22,5 proc. Polaków planując wyjazd, zwraca dużą uwagę na to, czy w danym obiekcie znajduje się basen. Dla 16,6 proc. ważne jest, żeby dom lub apartament był przystosowany do rodzin z dziećmi, a co dziesiąta osoba oczekuje, że w kwaterze będzie znajdować się telewizor. Nieco mniej osób (9,4 proc.) chciałoby mieć możliwość spędzenia wakacji ze swoim pupilem. Niemniej istotne okazały się być także możliwość skorzystania z sauny (9,1 proc.) oraz dostęp do Internetu (8, proc.%). Pomimo tego, że 6,3 proc. użytkowników szuka zakwaterowania z własną kuchnią, dostępność zmywarki, a także pralki istotna jest już tylko dla niespełna co pięćdziesiątej osoby.
Zagraniczni turyści – najważniejsze są zwierzęta
Przeprowadzone badanie wyraźnie pokazuje, że zagraniczni turyści przyjeżdżający na wakacje do Polski mają inne wymagania. Co piąty obcokrajowiec szuka obiektów, w których dozwolone jest trzymanie zwierząt domowych. Innym ważnym udogodnieniem dla osób przyjeżdżających z zagranicy jest fakt, czy w danym apartamencie można korzystać z Internetu. W porównaniu do Polaków prawie dwa razy mniej zagranicznych turystów zwraca uwagę na to, czy podczas pobytu w danym miejscu zakwaterowania można korzystać z basenu (12 proc.). Wakacji bez telewizji nie wyobraża sobie 7,5 proc. obcokrajowców. Również 7,5 proc. z nich zależy na własnym tarasie, ale już tylko 4 proc. osób na dostępie do sauny lub kuchni w swoim apartamencie.
Badanie opiera się na danych z porównywarki HomeToGo.pl zebranych na podstawie aktywności użytkowników korzystających z tej platformy. Wyniki przedstawiają różnice pomiędzy dziesięcioma najczęściej używanymi filtrami wyszukiwania, które wybierali polscy i zagraniczni użytkownicy szukający zakwaterowania w Polsce.
POWIĄZANE WPISY
20 listopada 2024
Hotel HP Park Plaza we Wrocławiu świętuje swoje 25-lecie
Hotel HP Park Plaza we Wrocławiu świętował jubileusz 25-lecia swojej działalności.…
0 Komentarzy1 Minuty
14 listopada 2024
Arche otwiera nowy hotel w XIX-wiecznym klasztorze we Wrocławiu
Rusza kolejny, dwudziesty pierwszy obiekt Arche — największej w kraju sieci hotelowej z…
0 Komentarzy4 Minuty
14 listopada 2024
IGHP: stabilny październik w hotelach
Wyniki października w hotelach okazały się podobne do wrześniowych, głównie dzięki…
0 Komentarzy4 Minuty
7 listopada 2024
Sieć Mercure otworzyła pierwszy hotel w Bułgarii
Mercure, marka hotelowa grupy Accor, otworzyła pierwszy obiekt w Bułgarii – Mercure Sofia…
0 Komentarzy1 Minuty
4 listopada 2024
Sieć a&o Hostels otworzyła pierwszy hostel w Belgii
Europejska sieć hosteli a&o Hostels otworzyła pierwszy obiekt w Belgii – a&o Antwerpen…
0 Komentarzy1 Minuty
30 października 2024
Accor z przychodem 1,4 mld euro w III kwartale 2024
Grupa Accor zamknęła trzeci kwartał 2024 z przychodami wynoszącymi 1,434 mld euro, co…
0 Komentarzy1 Minuty
28 października 2024
B&B Hotels redukuje emisję CO2 i walczy z marnowaniem żywności
Sieć B&B Hotels opublikowała raport za 2023 rok, w którym podsumowuje swoje działania na…
0 Komentarzy4 Minuty
25 października 2024
Travelist.pl: listopadowe wyjazdy zyskują na popularności. Polacy wybierają góry i morze
Od kilku lat koniec wakacji nie oznacza końca sezonu urlopowego. Wzrost liczby rezerwacji…
0 Komentarzy3 Minuty
25 października 2024
Marriott International wprowadza program Connect Responsibly. Marka stawia na zrównoważony rozwój w organizacji spotkań
Marriott International ogłosił wprowadzenie programu Connect Responsibly, który ma na…
0 Komentarzy3 Minuty