Kuoni Group sprzedaje spółki touroperatorskie
Jeden z pięciu największych touroperatorów europejskich, szwajcarska Kuoni Group, ogłosiła zamiar sprzedaży swoich spółek touroperatorskich. Firma chce się skupić na działalności w internecie. Zarząd firmy liczy, że nowy właściciel zostanie znaleziony jeszcze w roku 2015. Chodzi o sprzedaż oddziałów w Szwajcarii, Wielkiej Brytanii, Finlandii, krajach Beneluksu, Hong Kongu, Chinach i Indiach. Zatrudnionych jest w nich 3,8 osób a obroty w ubiegłym roku wyniosły 2,2 mld franków szwajcarskich.
Kuoni Group stawia obecnie na trzy formy działalności: globalną dystrybucję noclegów i obsługę podróżnych w internecie (GDT – Global Travel Distribution), obsługę podróży biznesowych (Global Travel Services) oraz pośrednictwo wizowe (VFS Global). Obecnie aż 60 proc obrotów pochodzi właśnie z tych trzech segmentów. W ubiegłym roku wypracowały 3,443 mld franków szwajcarskich obrotu (o 1,1 proc. więcej niż roku 2013). Tylko GDT (znana poprzednio pod nazwą Napad), działając w systemie B2B, sprzedaje online 38 tysięcy noclegów dziennie. GTS będzie się składać z dwóch podgrup: Group Travel Experts oraz Destination Management Specialists (DMS), które zajmą się transportem, wycieczkami oraz czasem wolnym – przewiduje się, że obsługiwać będą ok. 50 tysięcy wycieczek rocznie. Z kolei VFS Global ma do swojej dyspozycji 1 400 centrów wizowych w 117 krajach (obejmuje ok 50 proc. rynku wizowego).
W 2014 roku, skonsolidowany obrót Kuoni Group wyniósł 5,5 mld franków szwajcarskich (spadek wobec roku 2013 o 2,8 proc.), zysk operacyjny (który znany będzie w marcu) szacowany jest na ok. 85 mln franków.
Nowym prezesem zarządu Kuoni Group został Peter Meier, dyrektorem finansowym – Thomas Peyer, szefem GDT – Ivan Walter, szefem GTS – Rolf Schafroth a szefem VFS Global – Zubin Karkaria.
Nowy prezes powiedział: „Nowa strategia przyjęta przez zarząd Kuoni, odmieni naszą spółkę i ustawi ją na nowo w globalnym przemyśle turystycznym. Chcemy w najbliższym czasie dążyć do sytuacji „win-wn” – wygranymi będą zarówno nasi klienci, jak i partnerzy, udziałowcy i pracownicy.”
POWIĄZANE WPISY
20 grudnia 2024
NKAR Travel & Tours ze Sri Lanki dołącza do Polhotrep
Polhotrep Travel Representation, firma specjalizująca się w reprezentacji DMC na polskim…
0 Komentarzy1 Minuty
19 grudnia 2024
Tydzień w Kolumbii z Rainbow do zdobycia podczas licytacji na IV Gali Waszej Turystyki
Już 10 stycznia 2025 roku w warszawskim Hotelu Renaissance odbędzie się IV Gala Waszej…
0 Komentarzy1 Minuty
17 grudnia 2024
Nekera otworzyła sezon narciarski. Ponad 200 uczestników na „Ski Opening” w Dolomitach
Podczas „Ski Opening z Nekera” ponad 200 klientów i agentów świętowało zimowy początek na…
0 Komentarzy3 Minuty
13 grudnia 2024
Gotowy na Wakacje – łatwy i szybki kontakt z klientem
Szkolenia będą podzielone na dwie grupy: dla firm posiadających system rezerwacyjny…
0 Komentarzy2 Minuty
9 grudnia 2024
Wakacje.pl: pierwszy milion klientów w jednym roku
Po raz pierwszy w historii Wakacje.pl przekroczyły barierę miliona obsłużonych klientów w…
0 Komentarzy1 Minuta
4 grudnia 2024
Łotewska gwarancja Join Up zaakceptowana. „To precedens, potencjalne problemy dla rynku i dla klientów”
Urząd Marszałkowski województwa mazowieckiego umorzył postępowanie w sprawie wykreślenia…
0 Komentarzy30 Minuty
4 grudnia 2024
Biura podróży – ceny imprez turystycznych naprzemiennie rosną i maleją
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 4 i 10 sierpnia 2025…
0 Komentarzy4 Minuty
2 grudnia 2024
Zmiany w sieci sprzedaży Itaki. Kacper Haluch dyrektorem, Michał Henicz jego zastępcą
Od 1 listopada 2024 roku Kacper Haluch objął stanowisko dyrektora sieci sprzedaży Itaki,…
0 Komentarzy1 Minuta
28 listopada 2024
Join Up bez prawidłowej gwarancji. Postępowanie w sprawie wykreślenia z rejestru
Urząd Marszałkowski województwa Mazowieckiego wszczął postępowanie w sprawie wykreślenia…
0 Komentarzy6 Minuty