Kuoni Group sprzedaje spółki touroperatorskie
Jeden z pięciu największych touroperatorów europejskich, szwajcarska Kuoni Group, ogłosiła zamiar sprzedaży swoich spółek touroperatorskich. Firma chce się skupić na działalności w internecie. Zarząd firmy liczy, że nowy właściciel zostanie znaleziony jeszcze w roku 2015. Chodzi o sprzedaż oddziałów w Szwajcarii, Wielkiej Brytanii, Finlandii, krajach Beneluksu, Hong Kongu, Chinach i Indiach. Zatrudnionych jest w nich 3,8 osób a obroty w ubiegłym roku wyniosły 2,2 mld franków szwajcarskich.
Kuoni Group stawia obecnie na trzy formy działalności: globalną dystrybucję noclegów i obsługę podróżnych w internecie (GDT – Global Travel Distribution), obsługę podróży biznesowych (Global Travel Services) oraz pośrednictwo wizowe (VFS Global). Obecnie aż 60 proc obrotów pochodzi właśnie z tych trzech segmentów. W ubiegłym roku wypracowały 3,443 mld franków szwajcarskich obrotu (o 1,1 proc. więcej niż roku 2013). Tylko GDT (znana poprzednio pod nazwą Napad), działając w systemie B2B, sprzedaje online 38 tysięcy noclegów dziennie. GTS będzie się składać z dwóch podgrup: Group Travel Experts oraz Destination Management Specialists (DMS), które zajmą się transportem, wycieczkami oraz czasem wolnym – przewiduje się, że obsługiwać będą ok. 50 tysięcy wycieczek rocznie. Z kolei VFS Global ma do swojej dyspozycji 1 400 centrów wizowych w 117 krajach (obejmuje ok 50 proc. rynku wizowego).
W 2014 roku, skonsolidowany obrót Kuoni Group wyniósł 5,5 mld franków szwajcarskich (spadek wobec roku 2013 o 2,8 proc.), zysk operacyjny (który znany będzie w marcu) szacowany jest na ok. 85 mln franków.
Nowym prezesem zarządu Kuoni Group został Peter Meier, dyrektorem finansowym – Thomas Peyer, szefem GDT – Ivan Walter, szefem GTS – Rolf Schafroth a szefem VFS Global – Zubin Karkaria.
Nowy prezes powiedział: „Nowa strategia przyjęta przez zarząd Kuoni, odmieni naszą spółkę i ustawi ją na nowo w globalnym przemyśle turystycznym. Chcemy w najbliższym czasie dążyć do sytuacji „win-wn” – wygranymi będą zarówno nasi klienci, jak i partnerzy, udziałowcy i pracownicy.”
POWIĄZANE WPISY
21 stycznia 2025
Ecco Travel uruchomił promocje na wybrane wycieczki objazdowe
Ecco Travel ogłasza kolejną edycję promocji „Wielka obniżka”, która potrwa od 17 do 31…
0 Komentarzy1 Minuta
20 stycznia 2025
Biura podróży – po dużym wzroście, ceny zaczęły powoli spadać
W ubiegłym tygodniu średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 4 i 10 sierpnia 2025…
0 Komentarzy3 Minuty
15 stycznia 2025
Sun&Fun otwiera pierwszy salon w galerii handlowej
Sun&Fun otworzył swój pierwszy salon sprzedaży w warszawskim Centrum Handlowym Promenada.…
0 Komentarzy2 Minuty
14 stycznia 2025
Biura podróży – znaczny wzrost cen imprez turystycznych
W minionym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 4 i 10 sierpnia 2025…
0 Komentarzy3 Minuty
14 stycznia 2025
Turystyka w 2025 roku – co nas czeka?
Poznaj trendy w turystyce na 2025 rok: dynamiczne pakietowanie, AI i zintegrowane…
0 Komentarzy3 Minuty
10 stycznia 2025
Sabina Saikovskaja nową dyrektorką regionalną Join UP
Od stycznia 2025 roku, stanowisko dyrektorki regionalnej na Polskę i kraje bałtyckie…
0 Komentarzy2 Minuty
9 stycznia 2025
Wakacje.pl partnerem Gali Waszej Turystyki
Wakacje.pl będą partnerem czwartej edycji Gali Waszej Turystyki. Wydarzenie odbędzie się…
0 Komentarzy2 Minuty
9 stycznia 2025
Sykon w gronie partnerów Gali Waszej Turystyki
Sykon – specjalista w tworzeniu nowoczesnych systemów rezerwacyjnych dla biur podróży –…
0 Komentarzy2 Minuty
8 stycznia 2025
eTravel z nowym inwestorem. Enterprise Investors obejmuje mniejszościowy pakiet akcji
Enterprise Investors Fund IX wraz z Europejskim Bankiem Odbudowy i Rozwoju (EBOR) jako…
0 Komentarzy2 Minuty