Lidl agentem turystycznym w Polsce
Od jutra Lidl Polska będzie sprzedawać wyjazdy turystyczne jako agent turystyczny. Osobą odpowiedzialną za stworzenie produktu Lidl Podróże jest Adam Dudziński. Lidl nie będzie sprzedawał wycieczek w swoich sklepach, jedynie za pośrednictwem infolinii oraz poprzez stronę internetową.
Sieć handlowa Lid sprzedaje już usługi turystyczne w Niemczech (od 2006 roku), Austrii, Holandii, Francji, Szwajcarii, Rumunii, Włoszech.
Jak powiedział w rozmowie z portalspozywczy.pl, prezes Lidl Polska, Maksymilian Branicki: „Pierwszy raz zaangażowałem się w rozwijanie usługi Lidl Podróże w Rumunii, w której w latach 2011-2015 zajmowałem stanowisko prezesa firmy Lidl. W Rumunii projekt wystartował w 2016 roku, jednak nie miałem możliwości, aby go dokończyć, ponieważ w trakcie przygotowań do jego realizacji zostałem poproszony, aby rozwijać firmę Lidl w Polsce. Po powrocie do kraju zastanawiałem się nad wprowadzeniem takiego konceptu biznesowego u nas, jednak do uruchomienia marki Lidl Podróże potrzebna była osoba z odpowiednią wiedzą i doświadczeniem w branży turystycznej. Taką osobą był Adam Dudziński. Prace nad projektem trwały rok. Cieszymy się, że możemy udostępnić tę usługę także w naszym kraju.”
Wycieczki Lidl Podróże sprzedawane będą za pośrednictwem infolinii oraz poprzez stronę www.lidl-podroze.pl. Co dwa tygodnie sieć będzie wydawała katalog z nowymi ofertami wycieczek udostępniany w wersji papierowej we wszystkich sklepach Lidla oraz w formie elektronicznej na stronie internetowej.
Lidl nie będzie sprzedawał wycieczek w swoich sklepach.
Według prezesa Lidl Polska, wycieczki z katalogów mają być sprzedawane według modelu biznesowego „hot deal”, który polega na tym, że wycieczki sprzedaje się w atrakcyjnej, najlepszej cenie dla danego terminu i miejsca. Termin ich dostępności będzie ograniczony tylko do czterech tygodni od momentu wydania katalogu.
Oprócz kilkudziesięciu ofert na wyłączność, dostępnych w katalogach, Lidl Podróże będzie oferował poprzez swoją stronę internetową kilka tysięcy wycieczek touroperatorów, z którymi podpisał umowy agencyjne.
Sieć chce postawić na wyjazdy niestandardowe związane ze zdobywaniem nowych doświadczeń i umiejętności – eventy, warsztaty tematyczne oraz kursy gotowania.
Cytowany przez portalspozywczy.pl, prezes Lidla dodał: „Celem sieci jest wspieranie polskiej gospodarki turystycznej – hoteli, obiektów turystycznych, ośrodków SPA oraz restauracji. W każdym z państw, które wprowadziło do oferty usługę Lidl Podróże, wzrosło znaczenie turystyki regionalnej. Chcemy pomóc polskim przedsiębiorcom poprzez współpracę z polskimi biurami podróży i hotelami. Podczas pracy w Rumunii zaobserwowałem, że oferta wycieczek krajowych była tam strzałem w dziesiątkę. Okazało się, że na ich rynku pełno było ofert na wyjazdy zagraniczne, tymczasem Rumuni potrzebowali wczasów nad rumuńskim morzem czy w górach. Myślę, że Polacy też chcieliby więcej podróżować po swoim kraju poznając poszczególne jego regiony. Dlatego zapraszamy do współpracy także mniejsze, lokalne biura podróży.”
W pierwszym katalogu Lidla, dostępnym w sklepach od 12 września, znajdą się oferty wycieczek do regionalnych polskich SPA, do Hotelu Belweder w Zakopanem (to najtańsza oferta z pierwszego katalogu – weekend za 309 zł), narciarskie wyjazdy we włoskie Alpy oraz propozycje wypraw w takie miejsca jak Szeszele, Malediwy, Senegal i Wyspy Kanaryjskie. Najdroższą ofertą z katalogu będzie wyprawa na Kilimandżaro w cenie 10 999 zł.
Maksymilian Braniecki podkreślił: „Nasi klienci oczekują pewności, że pojadą na wczasy i nie wydarzy się nic niespodziewanego. A nawet jeśli nie wszystko pójdzie planowo, to biuro podróży wytłumaczy się, dlaczego tak się stało. Dlatego zależy nam na jakości i poprzez call center chcemy utrzymywać kontakt z klientem. Doświadczenia z innych krajów pokazują, że bardzo wiele osób, które zaczęły jeździć na wczasy z Lidlem, rezerwuje ponownie wyjazdy z tą siecią handlową.”
Osobą odpowiedzialną za stworzenie produktu Lidl Podróże i zarządzającą nim jest Adam Dudziński, lider projektu Lidl Podróże, który z Lidl Polska jest związany od roku. Wcześniej zdobywał doświadczenie w branży turystycznej pracując jako szef sprzedaży czeskiego biura podróży Fischer w Polsce i product manager w Eurotours International, będący austriackim liderem turystyki przyjazdowej.
Sieć nawiązała do tej pory współpracę z touroperatorami, takimi jak m.in. Rainbow, Volare Travel, Prestige Tours czy Unique Moments. Lidl chce rozszerzać współpracę z touroperatorami i hotelarzami, dlatego na stronie internetowej lidl-podroże.pl będzie dostępna zakładka „zostań naszym partnerem”.
POWIĄZANE WPISY
17 grudnia 2024
Nekera otworzyła sezon narciarski. Ponad 200 uczestników na „Ski Opening” w Dolomitach
Podczas „Ski Opening z Nekera” ponad 200 klientów i agentów świętowało zimowy początek na…
0 Komentarzy3 Minuty
13 grudnia 2024
Gotowy na Wakacje – łatwy i szybki kontakt z klientem
Szkolenia będą podzielone na dwie grupy: dla firm posiadających system rezerwacyjny…
0 Komentarzy2 Minuty
9 grudnia 2024
Wakacje.pl: pierwszy milion klientów w jednym roku
Po raz pierwszy w historii Wakacje.pl przekroczyły barierę miliona obsłużonych klientów w…
0 Komentarzy1 Minuta
4 grudnia 2024
Łotewska gwarancja Join Up zaakceptowana. „To precedens, potencjalne problemy dla rynku i dla klientów”
Urząd Marszałkowski województwa mazowieckiego umorzył postępowanie w sprawie wykreślenia…
0 Komentarzy30 Minuty
4 grudnia 2024
Biura podróży – ceny imprez turystycznych naprzemiennie rosną i maleją
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 4 i 10 sierpnia 2025…
0 Komentarzy4 Minuty
2 grudnia 2024
Zmiany w sieci sprzedaży Itaki. Kacper Haluch dyrektorem, Michał Henicz jego zastępcą
Od 1 listopada 2024 roku Kacper Haluch objął stanowisko dyrektora sieci sprzedaży Itaki,…
0 Komentarzy1 Minuta
28 listopada 2024
Join Up bez prawidłowej gwarancji. Postępowanie w sprawie wykreślenia z rejestru
Urząd Marszałkowski województwa Mazowieckiego wszczął postępowanie w sprawie wykreślenia…
0 Komentarzy6 Minuty
28 listopada 2024
Exim Tours podsumował sezon letni: wzrost liczby klientów o 30 proc.
Exim Tours podsumował sezon letni 2024, odnotowując blisko 30 proc. wzrost liczby…
0 Komentarzy4 Minuty
27 listopada 2024
Grzegorz Bosowski sprzedał udziały we Fly.pl inwestorowi spoza branży, pozostaje prezesem
Po 18 latach istnienia internetowe biuro podróży Fly.pl zostało sprzedane prywatnemu…
0 Komentarzy3 Minuty