Liptów i Tatry Wysokie będą się wspólnie promować
Wspólną centralę o nazwie Enjoy Tatras powołały dwa regiony turystyczne Słowacji – Liptów i Tatry Wysokie.
Jej głównym celem jest wytworzenie atrakcyjnego wspólnego produktu obu regionów dla dalszych rynków. Słowacja uważana jest za bezpieczny kierunek wakacyjnych wypraw i Słowacy chcą wykorzystać te szansę, by zdobyć nie tylko tradycyjne rynki, ale i nowe, bardziej oddalone. W najbliższym sezonie zimowym wracają połączenia Wizz Air między Londynem a Popradem (trzy razy w tygodniu) a także Air Baltic między Ryga a Popradem (raz w tygodniu). Ruch turystyczny w Tatrach i Liptowie może też zyskać dzięki otwartemu połączeniu Turskish Airlines do Koszyc.
Michal Sýkora, prezes regionalnej oragnizacji ruchu turystycznego regionu Vysoke Tatry, powiedział: „Klient z dalekich rynków nie zna Liptowa albo Tatr Wysokich. On zna Słowację i Tatry. Logiczne jest więc, abyśmy połączyli siły Liptowa i Tatr Wysokich i przygotowali, jak najlepsza oferte. Stąd pomysł Enjoy Tatras. To nasz wspólna centrala, która będzie docierać do potencjalnych rynków przez wielkich touroperatorów. Bedziemy wykorzystywać bliskośc lotniska w Popradzie, które leży prawie w górach i dzięki niemu możemy konkurowac z silnymi górskimi regionami komfortem i szybkością dojazdu do hotelu.“
Ján Blcháč, prezes regionalnej organizacji ruchu turystycznego regionu Liptov, dodał: „Nasze tradycyjne rynki są dobrze znane. Musimy jednak pracować nad zdobyciem innych rynków, które mają większą perspektywe rozwoju. Brytyjczycy i Łotysze mają za daleko, by na narty jeździć samochodami, więc zima korzystają z połączeń lotniczych. Dzieki położeniu lotniska w Popradzie możemy konkurować ze stacjami alpejskimi, do których transfer z lotniska jest nieporównywalnie dłuższy i mniej komfortowy.“
Oba regiony odnotowały w pierwszym półroczu tego roku wzrost liczby turystów w porównaniu do pierwszych sześciu miesięcy 2016 roku: Liptów – o 8,2 proc., Tatry Wysokie – o 3,74 proc.
Gabriela Kohuthová, dyrektor Enjoy Tatras, podkreśliła: „Dojrzeliśmy do pomysłu, że najlepszym rozwiązaniem jest założyć centralę sprzedazy produktu, która będzie jednocześnie centrum marketingu i centrum sprzedaży. Będzie ona reprezentowac oba regiony na dalekich rynkach i rozwijać współprace z tymi rynkami, z którymi możliwe sa połączenia lotnicze. Enjoy Tatras jest nastawiona na kontakty B2B i chce wytworzyć produkt o wysokiej jakości oraz rozpoznawalny na międzynanrodowym rynku.“
POWIĄZANE WPISY
21 listopada 2024
Atrakcje południowych Czech
Na konferencji prasowej w ubiegłym tygodniu w Warszawie, Czech Tourism wraz…
0 Komentarzy3 Minuty
21 listopada 2024
Niemcy – ojczyzna bożonarodzeniowych jarmarków
Z końcem listopada nad niemieckimi miastami zaczynają się unosić zapachy korzennych…
0 Komentarzy9 Minuty
15 listopada 2024
Rekordowe targi WTM w Londynie. Ponad 4 tys. wystawców z całego świata
W dniach 5-7 listopada 2024 roku londyńskie hale ExCeL gościły największe w historii…
0 Komentarzy2 Minuty
28 października 2024
Dubaj szykuje się na zakupowe szaleństwo
Rozrywka na żywo, koncerty gwiazd, wyjątkowe oferty i zakupowe szaleństwo w czystej…
0 Komentarzy1 Minuty
23 października 2024
Saksonia zaprasza na jarmarki bożonarodzeniowe
Saksończycy od wieków słyną z kultywowania tradycji bożonarodzeniowych. Nie bez kozery…
0 Komentarzy5 Minuty
16 października 2024
„Najlepszym środkiem promocji Korei Południowej jest K-pop”
Zwiększenie liczby polskich turystów do 30 tys. rocznie – taki cel stawia przed sobą…
0 Komentarzy4 Minuty
9 października 2024
Rekordowy wzrost zainteresowania Austrią wśród polskich turystów
0 Komentarzy3 Minuty
4 października 2024
Tabarka – w poszukiwaniu prawdziwej Tunezji
Położona tuż przy granicy z Algierią Tabarka zachwyca plażami i świetnymi warunkami do…
0 Komentarzy5 Minuty
3 października 2024
Hiszpańskie nowości Rainbow: Costa Blanca i Costa Dorada
Na lato 2025 Rainbow przygotował kilka nowych kierunków w sprawdzonych już przez Polaków…
0 Komentarzy8 Minuty