Łódź walczy o turystów i odwiedzających
Minęło już ponad 2 miesiące odkąd umożliwiona została formalnie działalność łódzkich hoteli. Od tego czasu obłożenie w hotelach w mieście skoczyło z 18,4 proc. (kwiecień) do 39 proc. (czerwiec).
Tomasz Rajkowski dyrektor hotelu Puro Łódź Centrum, powiedział: „„Lipiec, zwłaszcza w czasie weekendów, zapowiada się jeszcze lepiej. Planujemy przekroczyć 50% obłożenia miejsc noclegowych co zważywszy na wciąż obowiązujące obostrzenia, obawy części Polaków przed podróżowaniem oraz praktycznie brak gości zagranicznych w porównaniu do okresu przed pandemią jest naprawdę bardzo dobrym wynikiem. Pandemia wywróciła też do góry nogami strukturę gości w hotelu. Z absolutnej dominacji gości biznesowo – konferencyjnych, stajemy się destynacją weekendową z dominacją gości indywidualnych, turystycznych. Piątek, sobota to teraz dla nas najmocniejsze dni sprzedażowo. Goście wyjeżdżają od nas oczarowani miastem, podkreślają jego wyjątkowość w skali kraju i doceniają przemianę jaką przechodzi”.
Z danych Łódzkiej Organizacji Turystycznej wynika, że Łódź przyciąga przede wszystkim gości krajowych. Od 1 maja do 14 lipca informację turystyczną przy Piotrkowskiej 28 odwiedziło 10290 osób, z czego jedynie 534 (5,2 proc.) to byli goście zagraniczni oraz obcokrajowcy mieszkający w Polsce. Dominują Ukraińcy, Francuzi, Niemcy oraz Hiszpanie, praktycznie nie ma w Łodzi Brytyjczyków, którzy w sezonie letnim zawsze chętnie odwiedzali miasto, mało jest też Rosjan którzy z powodów pandemii praktycznie nie mogą przylecieć do Polski.
Tomasz Koralewski z ŁOT skomentował: „Turystyka w Łodzi zmieniła się w tym roku drastycznie. Przyjazdy są bardzo krótkie, pojawia się dużo gości z bliskiego sąsiedztwa, głównie w czasie weekendów, decyzje wyjazdowe zapadają z niewielkim wyprzedzeniem. Łódzka oferta biorąc pod uwagę cykle koncertów Letniska na Księżym Młynie, Letnich Brzmień w EC1, Lata w plenerze w Ogrodach Geyera czy wydarzeń w Manufakturze, Atlas Arenie i Wytwórni jest niezwykle bogata. Oprócz Muzeum Dętki i Muzeum Przyrodniczego działają już wszystkie pozostałe muzea, wiele z nich ma nowe, atrakcyjne ekspozycje. Oferta więc jest, teraz musimy zintensyfikować wysiłki aby powalczyć o nowych turystów.”
Turyści przede wszystkim koncentrują się na atrakcjach w centrum miasta – odwiedzają Manufakturę z Pałacem Poznańskiego, ulicę Piotrkowską oraz kompleks EC1, często zaglądają również dalej na południe na osiedle Księży Młyn oraz do odświeżonego Łódzkiego Parku Kultury Miejskiej przy Centralnym Muzeum Włókiennictwa. Do końca września jest przygotowana oferta blisko 140 spacerów po Łodzi obejmujących zarówno spacery w formie zapoznania z miastem, jak również specjalistyczne zwiedzanie mniej uczęszczanych turystycznie miejsc.
Pełna oferta dostępna jest na: https://lodz.travel/turystyka/letnie-spacery-po-lodzi/
ŁOT wspólnie z Miastem Łódź oraz członkami Organizacji planuje od 19 lipca uruchomić szerszą akcję promocyjną skierowaną do mieszkańców regionu z zachętą do przyjazdu. Kampania narzędziowo obejmować będzie Internet, plakaty i billboardy w centrach miast regionu, promocję w mediach i w trakcie wydarzeń regionalnych.
Od początku wakacji cały czas jest też aktywna kampania w Internecie zachęcająca do wykorzystania bonu turystycznego w naszym mieście – można go zrealizować w ponad 100 lokalizacjach, włączając nowo otwartą Mandorię – Miasto Przygód.
Ponadto dzięki współpracy z Polską Organizacją Turystyczną oraz European Travel Commission Łódź będzie 1 z 6 polecanych do odwiedzenia miejsc w Polsce w ramach kampanii #OpenUpToEurope realizowanej w sierpniu na rynkach niemieckim i brytyjskim.
Koralewski dodał: „Już teraz ruch na oficjalnym portalu turystycznym www.lodz.travel w sezonie letnim wzrósł o 251 proc. w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego, co pokazuje, że nasze miasto na szczęście znajduje się na radarze turystów planujących wypoczynek i rozrywkę. Do pełni szczęścia brakuje nam odmrożenia na jesień sektora turystyki biznesowej (konferencje, szkolenia, kongresy) oraz turystyki szkolnej”.
POWIĄZANE WPISY
20 listopada 2024
Startuje nowe połączenie kolejowe z Pragi do Gdyni
Podczas konferencji „Polski Dzień Logistyki 2024” w Pradze ogłoszono uruchomienie Baltic…
0 Komentarzy3 Minuty
20 listopada 2024
Kulturalne Mazowsze – co warto zobaczyć jesienią
Jesienna aura nie zawsze sprzyja wędrówkom na świeżym powietrzu i eksplorowaniu uroków…
0 Komentarzy8 Minuty
19 listopada 2024
Tajlandia numerem jeden na zimowe wakacje. Rezerwacje wzrosły o ponad 43 proc.
W tym roku, według Kiwi.com, kierunki w Azji Wschodniej i Południowo-Wschodniej…
0 Komentarzy2 Minuty
19 listopada 2024
Z Gniezna do Warszawy. Nowa wystawa „1025. Narodziny Królestwa” już otwarta
W nowoczesnym gmachu Muzeum Historii Polski w Warszawie 14 listopada odbył się uroczysty…
0 Komentarzy1 Minuta
19 listopada 2024
MROT kontynuuje akcję promocyjną #PamięćiHistoria
Listopad, miesiąc zadumy i refleksji nad historią oraz pamięcią narodową, stał się…
0 Komentarzy3 Minuty
15 listopada 2024
Marcin Siudy nowym dyrektorem finansowym PHH
Marcin Siudy 4 listopada objął stanowisko dyrektora finansowego Polskiego Holdingu…
0 Komentarzy1 Minuty
15 listopada 2024
Rekordowe targi WTM w Londynie. Ponad 4 tys. wystawców z całego świata
W dniach 5-7 listopada 2024 roku londyńskie hale ExCeL gościły największe w historii…
0 Komentarzy2 Minuty
14 listopada 2024
Prywatny koncert Marzeny Markowskiej do wylicytowania na IV Gali Waszej Turystyki
Już 10 stycznia 2025 roku w warszawskim Hotelu Renaissance odbędzie się IV Gala Waszej…
0 Komentarzy1 Minuty
13 listopada 2024
Malta stawia na turystykę militarną
Maltańska Organizacja Turystyczna, we współpracy z Heritage Malta oraz Commonwealth War…
0 Komentarzy2 Minuty