Londyński ZOPOT z nową dyrektor i regulaminem
Znamy nazwisko nowej dyrektor ZOPOT w Londynie. Jak dowiedziała się nieoficjalnie WaszaTurystyka.pl, będzie nią Dorota Wojciechowska. Ośrodek ma też nowy regulamin i zadanie, aby promować nas także w… krajach azjatyckich.
Choć konkurs na dyrektorów ZOPOT-ów w Londynie, Tokio, Rzymie, Nowym Jorku oraz Pekinie trwa i zgłoszenia można przesyłać do 9 marca, następują jego nieoficjalne rozstrzygnięcia. Nasze źródła potwierdzają, że w Londynie urzędowała będzie Dorota Wojciechowska, zatrudniona w POT w departamencie instrumentów marketingowych. Na stanowisku dyrektora londyńskiego ZOPOT zastąpi Cezarego Molskiego.
Doświadczenie w promocji nieruchomości
Dorota Wojciechowska pracuje w POT od niedawna, wcześniej pracowała jako dyrektor marketingu i PR w firmie SGI SA. Związana była też z MSL Group, gdzie jej zadaniem było prowadzenie strategii komunikacyjnej dla Carrefour w zakresie posiadanych przez firmę nieruchomości handlowych. Wcześniej też specjalizowała się w działaniach marketingowych i PR na rzecz innych firm z sektora nieruchomości. Należało do nich m.in. Centrum Development and Investments.
Jak dowiedziała się WaszaTurystyka.pl w związku z wytypowaniem nowej dyrektor, zmieniono regulamin ZOPOT w Londynie. Od 5 marca obowiązuje zarządzenie prezesa POT, zgodnie z którym ośrodek rozszerzył terytorialny zasięg swojego działania. Obejmuje ono teraz „Zjednoczone Królestwo Wielkiej Brytanii, Irlandię Północną, Koreę Południową, Singapur, Malezję i Indie”.
Z Londynu do Azji
Jaki jest powód takiej zmiany? Zdaniem osób znających temat, lecz wypowiadających się nieoficjalnie, włączanie terenów dawnych kolonii brytyjskich do zakresu działania ZOPOT w Londynie nie ma uzasadnienia merytorycznego i spowoduje jedynie zwiększenie kosztów operacyjnych. Nowa dyrektor, jeśli będzie chciała faktycznie skutecznie promować Polskę we wszystkich tych krajach, spędzi mnóstwo czasu w samolotach i pokona olbrzymie odległości. Promocję na Dalekim Wschodzie można by przecież równie dobrze „przypisać” do ZOPOT w Chinach.
Chyba że promocja w Malezji, Singapurze i Korei Pd. będzie prowadzona zdalnie, za pośrednictwem zewnętrznej firmy. Takie rozwiązanie potwierdzałoby „Zapytanie szacunkowe na kompleksową obsługę Polskiej Organizacji Turystycznej w zakresie marketingu internetowego realizowanego na rynku malezyjskim”, które ogłoszono w styczniu. Zgłoszenia miały spływać właśnie do Doroty Wojciechowskiej.
Sposób na mniej etatów?
Po co jednak kierowanie outsourcingiem „wyprowadzać” do ZOPOT w Londynie zamiast pozostawić je w centrali POT? Jak twierdzą nasi informatorzy, to stary sposób na ukrycie kosztów, stosowany w POT nie od dziś. Dzięki przypisaniu większej liczby zadań ośrodkowi, można je zaksięgować jako działania promocyjne, a nie koszty utrzymania etatów w centrali.
Mimo próby skontaktowania się rzecznikiem nie udało nam się uzyskać oficjalnego komentarza POT.
POWIĄZANE WPISY
20 grudnia 2024
Certyfikaty POT: najlepsze produkty turystyczne 2024 roku
Złoty Certyfikat POT dla Bałtowskiego Kompleksu Turystycznego, Morskie Centrum Nauki…
0 Komentarzy3 Minuty
20 grudnia 2024
Wakacyjne plany Polaków na 2025 rok: poszukiwanie rodzinnych korzeni, przygody z adrenaliną i odkrywanie kraju
Jak wynika z najnowszego raportu, apetyt na podróże w 2025 roku będzie nadal rósł.…
0 Komentarzy6 Minuty
20 grudnia 2024
Już cztery polskie regiony zostały wyróżnione przez Przewodnik Michelin
Zakończyła się selekcja lokali wyróżnionych przez znany i ceniony na świecie Przewodnik…
0 Komentarzy5 Minuty
20 grudnia 2024
Weekend w Krakowie z Tomaszem Karolakiem od Fly.pl. Oprowadzanie po Krakowie dziennym i nocnym z noclegiem w hotelu pięciogwiazdkowym będzie do wylicytowania na IV Gali Waszej Turystyki
Już 10 stycznia 2025 roku w warszawskim Hotelu Renaissance odbędzie się IV Gala Waszej…
0 Komentarzy1 Minuty
19 grudnia 2024
Boom na Polskę. Jak przyciągnąć turystów z Bliskiego Wschodu
W ostatnim czasie obserwujemy zwiększone zainteresowanie turystów arabskich szeroko…
0 Komentarzy2 Minuty
18 grudnia 2024
Warszawa w oczach zagranicznych dziennikarzy
Wizyty prasowe dla mediów zagranicznych stanowią doskonałą okazję do pokazania atrakcji…
0 Komentarzy4 Minuty
18 grudnia 2024
Kampania „Miasto Przygody” triumfuje: 17 mln wyświetleń i osiem międzynarodowych nagród
Wrocław podsumował kampanię „Miasto Przygody”, która w ciągu dwóch lat przyciągnęła uwagę…
0 Komentarzy3 Minuty
16 grudnia 2024
Kolacja z Robertem Makłowiczem będzie do wylicytowania podczas IV Gali Waszej Turystyki
Podczas IV Gali Waszej Turystyki, która odbędzie się 10 stycznia 2025 roku w warszawskim…
0 Komentarzy1 Minuty
12 grudnia 2024
Video Podcast Waszej Turystyki: Mazowsze – region, który zaskakuje na każdym kroku
W trakcie XV Forum Promocji Turystycznej, Izabela Stelmańska, zastępczyni dyrektora…
0 Komentarzy1 Minuty