LOT: przewieźliśmy 8 mln pasażerów i prognozujemy 100 mln zł zysku za 2022

fot. LOT

Zarząd Polskich Linii Lotniczych LOT prognozuje, że w 2022 r. spółka wypracowała ponad 100 mln złotych zysku netto. Narodowy przewoźnik zawdzięcza to ośmiu milionom przewiezionych pasażerów i przychodom przekraczającym 8 mld zł.

Miniony rok to także nowe destynacje w siatce połączeń PLL LOT. Pasażerowie mogli po raz pierwszy polecieć z Warszawy bezpośrednio do Mumbaju, Kairu oraz Baku. Do stałego rozkładu siatki po długiej przerwie powrócił także Pekin. PLL LOT niezmiennie łączy Polskę z Europą Środkowo-Wschodnią, jak również Ameryką i Azją. W sezonie letnim samoloty PLL LOT wykonywały blisko 50 rejsów do USA tygodniowo. Świetne wyniki osiągnęły też połączenia z Tel Awiwem oraz Stambułem. Narodowy przewoźnik zamknął 2022 rok liczbą 167 połączeń (loty regularne i czartery).

„W ubiegłym roku wykonaliśmy ponad 85 tys. lotów, a w europejskim rankingu regularności Cirium uplasowaliśmy się w pierwszej dziesiątce spośród ponad 100 przewoźników. Prognozujemy, że wykonane operacje przyniosły nam ponad 100 milionów zł zysku netto i pozytywną rentowność na poziomie wyniku operacyjnego. Od początku pandemii Covid-19 PLL LOT nastawione są na maksymalne wykorzystanie rynkowych szans. Dlatego potrafiliśmy skutecznie spożytkować powrót na pokłady pasażerów biznesowych i odbicie, które nastąpiło w ostatnich miesiącach” – podsumowuje Michał Fijoł, Członek Zarządu ds. handlowych PLL LOT.

PLL LOT są jedną z dotkniętych przez wojnę w Ukrainie linii lotniczych. Na skutek działań wojennych anulacji uległo 11 połączeń obsługiwanych przez LOT. W związku z koniecznością omijania strefy dotkniętej konfliktem, rejsy długodystansowe w kierunku Azji, w zależności od trasy, wydłużyły się nawet o ponad dwie godziny. W przypadku niektórych lotów na krótkim dystansie pasażerowie podróżują aktualnie średnio od 10 do 30 minut dłużej. Spółka odbudowuje się też po okresie ograniczeń i zawieszenia działalności operacyjnej na skutek pandemii Covid-19, która doprowadziła do największego kryzysu w całej historii lotnictwa cywilnego.

„Od początku kryzysu przebyliśmy długą, wymagającą drogę i wciąż pracujemy nad przywróceniem wyników sprzed pandemii. W tym miejscu pragnę podziękować za zaufanie naszym pasażerom, klientom biznesowym, w tym biurom podróży współpracującym z PLL LOT oraz partnerom handlowym, dzięki którym zrealizowaliśmy nasze cele” – dodaje Michał Fijoł.

Ostateczne wyniki PLL LOT zostaną podane po zakończeniu badania sprawozdania finansowego przez biegłego rewidenta, co nastąpi w drugim kwartale br.

LOT: w sezonie letnim wznowimy połączenie z Rzeszowa do Gdańska