LOT z Itaką na zimę, wreszcie z dynamicznym pakietowaniem
Dynamiczne pakietowanie dla LOT-u to z pewnością jeden z priorytetów. Głównym partnerem będzie Itaka, ale czy przewoźnik skupi się tylko na jednym partnerze?
Dynamiczne pakietowanie wciąż pokazuje swoją moc. Wyniki sprzedaży lipca pokazały, że ten koncept jest idealny do sprzedaży wakacyjnych kierunków. Szczególnie zadziwiła sprzedaż Antalyi, ale nie gorzej radziły sobie greckie kierunki, takie jak Rodos czy Heraklion. Czy wreszcie w tym segmencie mocniej zawalczy LOT?
Wyniki sprzedaży biletów w lipcu – wreszcie widać wakacyjne kierunki Antalya, Heraklion, Rodos
Itaka pokazała moc w lipcowych wynikach, to idealny partner, a zima, to idealny czas
Dla Itaki dynamiczne pakietowanie jest do tej pory mało znaczącym dodatkiem. Jednak lipcowe wyniki sprzedaży biletów lotniczych pokazały, że może ona wygenerować duże wolumeny także na bliskich wakacyjnych kierunkach. Niewątpliwie ostatnie sukcesy innych touroperatorów w tym segmencie, jak Best Reisen, Exim czy Top Touristik powinny zdopingować Itakę do mocniejszego zaangażowania się w ten sposób sprzedaży.
Zima wydaje się być idealnym okresem, szczególnie dla oferty do Emiratów i okolic. LOT wciąż waha się co do zimowej siatki, późna decyzja oznacza potrzebę większej mobilizacji sprzedaży. To idealny moment, by wprowadzić wspólne rozwiązanie z Itaką.
Prace nad rozwiązaniem już podobno trwają. Czy wejdzie ono już do oferty Zima 2021/2?
LOT może też skorzystać z know-how Neckermanna
W pracach nad dynamicznym pakietowaniem LOT-owi sprzyjały okoliczności. W wyniku upadku Neckermanna mógł pozyskać do swojego zespołu osoby, które dobrze poznały technologie dynamicznego pakietowania niemieckiego biura. Wciąż gotowa do pomocy jest też Nekera, czyli biuro, które powstało na zgliszczach niemieckiego agenta. Jego zespół doskonale zna narzędzia, ma też duży pozytywny sentyment do LOT-u.
Czy można to wykorzystać w pracach nad rozwiązaniem dla Itaki/multi agentów? Wiele wskazuje, że tak.
Sieć agencyjna jest kluczem, sam on-line nie wystarczy
Pisaliśmy już wielokrotnie, kluczem w dynamicznym pakietowaniu jest mocna sieć agencyjna. Sukcesy Best Reisen Top Touristik, czy Eximu zostały zbudowane właśnie na sieci agentów. LOT musi zdecydowanie odrzucić pokusę pakietowej sprzedaży on-line only. Zarówno Itaka, jak i multiagenci mogą tu bowiem bardzo wiele pomóc.
Idealny byłby taki koncept, który pozwalałby nie zamykać się na jednego partnera, choć zapewne w początkowym etapie współpraca z Itaką i multiagentami byłaby łatwiejsza.
Trzeba jednak wciąż brać pod uwagę preferencje dużych agentów, co do ich własnej oferty charterowej. LOT musiałby znaleźć kompromis z największym polskim touroperatorem. Być może będzie konieczne wspólne planowanie siatki połączeń lub przynajmniej jej uzupełnienia. przez LOT. Zima wydaje się dla takiego ćwiczenia idealna. Nowe ciekawe plażowe kierunki mogłyby, uzupełnić charterową ofertę Itaki. Pewnie należałoby ich szukać przede wszystkim na Półwyspie Arabskim.
Zamiast bazować na grupach można mocniej postawić na FIT i nego space koncept
LOT musi też wypracować atrakcyjny koncept pozwalający rywalizować o klienta FIT. Atrakcyjne i dostępne do sprzedaży taryfy tour operatorskie wydają się być tu kluczem do sukcesu. Duża część linii skutecznie korzysta też z narzędzia nego space, pozwalającego preferencyjnie traktować touroperatów, jeżeli chodzi o dostępność dedykowanej im oferty cenowej.
W sezonie lato LOT skupił się na współpracy na bazie rezerwacji grupowych, są one jednak sztywne i dość mało elastyczne. Dodatkowo w przypadku opcji bezkosztowej rezygnacji pozostawiają przewoźnika z niesprzedanymi miejscami. Dynamiczne pakietowanie ma tu swoje istotne zalety.
Itaka jest idealna, ale może lepszym wyborem być grupa mniejszych touroperatorów
Itaka ma wszelkie argumenty, by być idealnym partnerem dla LOT w projekcie dynamicznego pakietowania. Jest też, jednak wspomniany wyżej jeden mocny kontrargument, w postaci własnych charterów. Miejmy nadzieje, że ten problem uda się ominąć. Jaka może być alternatywa?
Niewątpliwie w przypadku braku porozumienia z Itaką, LOT powinien przygotować ofertę dla touroperatów bazujących głównie na lotach regularnych. Oni mimo swojej mniejszej skali mogę w sumie dać interesujące wolumeny. Udowodniły to m.in. Exim, sprzedając Antalyie, Top Touristik czy Best Reisen z jego ofertą do Dubaju, a w kolejce do podobnych sukcesów czekają jeszcze Nekera, czy silny regionalny gracz Rego Bis.
Swoje ambicje w promocji sprzedaży kierunków turystycznych ma też bardzo silna platforma agencyjna B2B RateHawk. To kolejny potencjalny partner dla LOTu. Tym bardziej, że ma już doskonałe doświadczenie wynikające ze współpracy z Aeroflotem
RateHawk nie zwalnia tempa rekrutuje i kontraktuje hotele – Dubaj na celowniku
Nie jest wykluczone, że w przyszłości do tego grona mogą dołączyć wyspecjalizowani w basenie Morza Śródziemnego gracze tacy, jak Coral. Oferta dynamicznego pakietowania z tymi partnerami może być swobodnie sprzedawana przez multiagentów off, jak i on-linowych (Fly.pl).
Czas goni LOT nieubłaganie, oglądanie sukcesów innych przewoźników w obszarze dynamicznego pakietowania musi być irytujące. Czas wyjść z własną atrakcyjną ofertą, inauguracja zimowej siatki to idealny moment. Może więcej informacji od narodowego przewoźnika otrzymamy przy okazji kolejnego Forum Promocji Turystycznej, które zaplanowano już 15 września we Wrocławiu.
Nie zapominajmy też o Dubaju, dynamiczne pakietowanie i dobra sprzedaż touroperatorów, to klucz by zostać w Emiratach dłużej niż tylko do marca 2022 roku. Ras Al Khaimah, Fujairah czy Oman to potencjalne kierunki, na których dynamiczne pakietowanie z pewnością by się sprawdziło i to nie tylko dla sprzedaży z Polski, ale całego regionu CEE.
Dubaj już poniżej 1500 zł, a „efekt LOT-u” dopiero nadejdzie – do gry wchodzi też Lufthansa
POWIĄZANE WPISY
7 listopada 2024
Ryanair przewiózł 18,3 mln pasażerów w październiku
Ryanair opublikował wyniki za październik 2024. Irlandzki przewoźnik obsłużył w minionym…
0 Komentarzy1 Minuta
7 listopada 2024
Zielona Góra-Babimost: rekordowy październik na lotnisku. Wzrost liczby pasażerów o 54 proc. w porównaniu do 2023
W październiku Lotnisko Zielona Góra-Babimost obsłużyło 8 151 pasażerów, co stanowi…
0 Komentarzy1 Minuty
7 listopada 2024
SunExpress uruchamia nowe połączenie z Warszawy do Izmiru
SunExpress ogłosił nowe bezpośrednie połączenie z Lotniska Chopina w Warszawie do Izmiru.…
0 Komentarzy1 Minuta
7 listopada 2024
Lotnisko w Katowicach: w październiku obsłużyliśmy blisko 560 tys. pasażerów
Lotnisko w Katowicach w październiku obsłużyło 559 549 pasażerów, co stanowi wzrost o…
0 Komentarzy1 Minuty
7 listopada 2024
Wizz Air z nagrodą za działania na rzecz zrównoważonego rozwoju
Wizz Air otrzymał nagrodę EMEA Environmental Sustainability Airline Group 2024 podczas…
0 Komentarzy3 Minuty
6 listopada 2024
PLL LOT był Srebrnym Partnerem XV Forum Promocji Turystycznej
Za nami jubileuszowa XV edycja Forum Promocji Turystycznej. Srebrnym Partnerem…
0 Komentarzy6 Minuty
5 listopada 2024
„Ważne z kim, ciekawe dokąd” – PLL LOT zachęca do odkrywania świata w jesiennej kampanii
Polskie Linie Lotnicze LOT inspirują do podróży w najnowszej kampanii „Ważne z kim,…
0 Komentarzy1 Minuty
5 listopada 2024
Egipska linia lotnicza FlyEgypt zakończyła działalność
Egipska linia lotnicza FlyEgypt, popularna szczególnie wśród podróżnych poszukujących…
0 Komentarzy1 Minuty
4 listopada 2024
Ryanair ze spadkiem zysków mimo rekordowej liczby pasażerów
Ryanair ogłosił, że zysk netto za pierwszą połowę roku podatkowego wyniósł 1,79 mld euro,…
0 Komentarzy2 Minuty