Lotnisko Chopina: w czerwcu obsłużyliśmy ponad 1,5 mln pasażerów

Lotnisko Chopina fot. Dariusz Kłosiński

W czerwcu Lotnisko Chopina obsłużyło 1 milion 568 tysięcy pasażerów. To jedna czwarta więcej niż w maju i zaledwie 12 proc. mniej niż w czerwcu 2019 r. Dodatkowo przewoźnicy operujący z Lotniska Chopina uruchomili w ubiegłym miesiącu trzy nowe kierunki.

Liczba podróżnych odprawianych z Lotniska Chopina stabilnie rośnie. Rekordowego dnia – 19 czerwca –  z usług lotniska skorzystały 58 394 osoby, zaledwie o 2 009 osób mniej niż tego samego dnia 2019 r.

Polskie Linie Lotnicze LOT zainaugurowały rejsy do Bombaju i Prisztiny. Wizz Air uruchomił połączenie z Kopenhagą dołączając tym samym do dwóch przewoźników już obsługujących tą trasę.

„Te dane potwierdzają, że ruch lotniczy wraca do poziomów notowanych przed pandemią. Pasażerów przybywa z miesiąca na miesiąc. To dobry prognostyk, świadczący o stabilnej i konsekwentnej odbudowie ruchu lotniczego” – mówi Anna Dermont, rzecznik prasowy Lotniska Chopina.

Świetne wyniki za pierwsze półrocze

Dobre wyniki przynoszą też statystyki za pierwsze półrocze. W ciągu pierwszych sześciu miesięcy tego roku Lotnisko Chopina obsłużyło 5 milionów 789 tysięcy pasażerów. To więcej, niż przewidywały wcześniejsze prognozy.

Liczba pasażerów odprawionych w pierwszym półroczu to dwie trzecie z tego samego okresu roku 2019, czyli ostatniego roku przed pandemią. Z tej puli ponad 67 proc. to pasażerowie lotów rozkładowych, 13 proc. skorzystało z czarterów, a 19 proc. to klienci linii niskokosztowych.

W ciągu ostatnich sześciu miesięcy najwięcej podróżnych przewiozły PLL LOT, Wiz Air i Enter Air. Najpopularniejsze kierunki rozkładowe to Londyn, Paryż i Amsterdam. Najchętniej odwiedzane kurorty wakacyjne to z kolei: Antalya, Hurgada, Marsa Alam.

Wszelkie dotychczasowe rekordy pobiły przewozy cargo. W ciągu sześciu miesięcy tego roku przewieziono 49 986 tys. ton ładunków. To o ponad 5 000 ton więcej niż
w rekordowym do tej pory roku 2019.

Salonik VIP na Okęciu jako dodatkowa usługa touroperatora. „Opcja podwyższenia jakości pakietu i kwoty rezerwacji dla najbardziej wymagających klientów”