Lotnisko w Nicei w pełni zautomatyzowana

archiwum Air France

Wraz z uruchomieniem trzech samoobsługowych bramek do samolotów, Nicea jest pierwszym lotniskiem w ofercie Air France, które oferuje w pełni zautomatyzowany i samoobsługowy system od momentu przybycia na lotnisko, aż do odlotu.

Lotnisko w Nicei spełnia wszystkie 6 warunków, aby mogło zostać zakwalifikowane przez lotniczą organizację IATA w programie „Fast Travel”. Są to:
– bezobsługowa odprawa i samodzielny druk kart pokładowych,
– bezobsługowa kontrola dokumentów podróżnych i paszportu,
– samodzielne nadanie bagażu i druk wywieszek bagażowych,
– kioski do samodzielnej zmiany lotów i druk nowych kart pokładowych,
– bezobsługowe wejście do samolotu,
– bezobsługowa możliwość zgłoszenia reklamacji bagażowej na lotnisku.

W porcie w Nicei już 80 procent wszystkich lotów jest obsługiwanych za pomocą powyższych e-usług. Pilotażowy projekt Air France wprowadzony na lotnisku w Nicei został pozytywnie oceniony przez podróżnych, którzy docenili przede wszystkim płynność, jak i niezależność oferowaną przez nowy system.

Chloé Marchand, dyrektor generalna Air France KLM w Polsce, powiedziała: „Podróżowanie samolotem staje się coraz bardziej „samoobsługowe”. 15 lat temu istniała jedynie możliwość samodzielnej rezerwacji biletu lotniczego online. Z biegiem czasu, pasażer stopniowo otrzymywał coraz więcej narzędzi do odprawy i zarządzania swoją rezerwacją, tak aby spersonalizować swoją podróż. Teraz przed wylotem można się nie tylko odprawić online, ale też za pośrednictwem internetu dokupić miejsce z większą przestrzenią na nogi, zafundować sobie specjalny posiłek tematyczny, czy z góry zapłacić za nadbagaż. Cały czas staramy się iść o krok dalej, aby jeszcze bardziej usprawnić podróż i ograniczyć czas oczekiwania w kolejkach na lotnisku.”