Lufthansa Group – nowa strategia przynosi efekty
Od czerwca 2015 roku, gdy rozpoczęła się strategiczna reorganizacja, Lufthansa Group osiągnęła kolejne znaczące sukcesy.
Jens Bischof, wiceprezes Lufthansy ds. sprzedaży i dyrektor handlowy hubu Frankfurt, powiedział: „Najistotniejszym elementem naszej strategii jest sukcesywna prezentacja produktów wysokiej jakości w kanałach dystrybucji B2B, które obecnie obejmują znacznie więcej informacji. Dzięki naszej inicjatywie, opartej na bezpośrednich połączeniach B2B, w ciągu ostatnich sześciu miesięcy osiągnęliśmy większy progres, niż w ostatnich pięciu latach.”
Poniżsi partnerzy dystrybucyjni już wykorzystują interfejsy bezpośredniej rezerwacji biletów (Direct Connect) Lufthansa Group, które są alternatywą dla istniejących kanałów rezerwacji:
Oprócz największego niemieckiego pośrednika w sprzedaży biletów, AERTiCKET, również FTI-Ticketshop (spółka zależna od grupy FTI) uruchomiła bezpośrednie połączenia do Lufthansa Group. Sieć biur zajmujących się podróżami biznesowymi, Lufthansa City Center, obecnie jest w trakcie testów bezpośrednich połączeń. Połączenie z pierwszymi biurami jest planowane na koniec marca. Docelowo, cały system Lufthansa City Center, składający się z 300 biur, zostanie włączony w te struktury. Ponadto, Lufthansa Group i Hogg Robinson Group współpracują na zasadzie Direct Connect, zarówno w ich Global Management Travel Division (HRG), jak i w Wydziale Technologii (Fraedom).
· Nowe partnerstwa tworzą się również w segmencie operatorów wycieczek. L’TUR wykorzystuje własne bezpośrednie połączenia do tworzenia pakietów turystycznych wykorzystujących loty z Lufthansa Group. Vtours, jeden z czołowych operatorów wycieczek w krajach niemieckojęzycznych, już wykorzystuje swoje bezpośrednie zależności z Lufthansa Group. Biuro podróży TUI już potwierdziło swoje plany stworzenia alternatywnego kanału dystrybucji Direct Connect i przygotowuje się do przejęcia rejsów Lufthansy poprzez bezpośrednie połączenie. Znaczący postęp dokonał się również na rynku podróży służbowych, dzięki wykorzystaniu Direct Connect Solutions przez międzynarodowe firmy. Międzynarodowe korporacje, takie jak Andritz i ArcelorMittal doszły do wniosku, że będą aktywnie promować bezpośrednie połączenie z systemami Lufthansa Group. Osobne połączenie jest również omawiane z firmą Bayer.
Osoby podróżujące w interesach, które wolą dokonywać rezerwacji za pośrednictwem portalu www.LH.com, mogą teraz przenieść informacje o swojej rezerwacji do własnych systemów bilingowych przy użyciu oprogramowania jednego z amerykańskich dostawców usług IT – Traxo.
Rozpoczęte w listopadzie ubiegłego roku partnerstwo B2C z Google Flights okazało się sukcesem, dlatego program pilotażowy został od 7 marca rozszerzony o kolejne kraje: Polskę, Francję, Szwecję, Norwegię, Danię a także Kanadę. Funkcja „Rezerwuj w Google” pozwala klientowi dokonać rezerwacji rejsu Lufthansy w ramach usług dla użytkownika Google. To zintegrowane podejście pozwala klientom korzystać ze wszystkich opcji i usług dostępnych na LH.com.
W trakcie targów ITB w Berlinie został uruchomiony pilotażowy program bezpośredniego połączenia z dużym niemieckim operatorem wycieczkowym, po raz pierwszy w oparciu o nowy standard IATA – „Nowe Możliwości Dystrybucji” (New Distribution Capability, NDC) mogą być wdrożone po raz pierwszy. W pierwszym kwartale 2016 roku, SWISS uruchomił pilotażowy projekt NDC we współpracy z dostawcą technologii Datalex. Norma NDC została opracowana przez IATA przy wsparciu Lufthansa Group i wieloma innymi partnerami branżowymi w celu zapewnienia znacznie większej liczby informacji na temat produktu i dostępnych opcji rezerwacji sprzedaży B2B poprzez bardziej wydajny format danych.
Bischof podsumował: „Stworzyliśmy filary dla naszej strategii dystrybucji poprzez współpracę z dostawcami technologii, bezpośrednie połączenie z ważnymi partnerami B2B oraz dzięki nowemu standardowi NDC. Lufthansa Group realizuje kolejne projekty Direct Connect z kluczowymi partnerami. Pracujemy również nad następnymi rozwiązaniami IT i tworzymy dodatkowe opcje ułatwiające bezpośrednie połączenie z Lufthansa Group. Będziemy dalej podążać tą drogą.”
POWIĄZANE WPISY
20 grudnia 2024
Lotnisko Rzeszów-Jasionka zainwestuje ponad 50 mln zł w infrastrukturę i technologie
Port Lotniczy Rzeszów-Jasionka pozyskał ponad 31 mln zł dofinansowania z funduszy…
0 Komentarzy2 Minuty
20 grudnia 2024
PPL i POT będą wspólnie promować polską kulturę i turystykę
PPLS.A. i POT podpisały porozumienie o wspólnej promocji Polski na arenie…
0 Komentarzy3 Minuty
20 grudnia 2024
Grupa eSky prezentuje aplikację eSky 3.0. Personalizowane oferty i elastyczne wyszukiwanie w jednym miejscu
Grupa eSky zaprezentowała zaktualizowaną wersję swojej aplikacji mobilnej eSky 3.0…
0 Komentarzy1 Minuty
18 grudnia 2024
Wizz Air rozszerza siatkę połączeń z Warszawy. Cztery nowe trasy w 2025 roku
Wizz Air ogłosił dalszy rozwój swojej bazy na warszawskim lotnisku Chopina. W czerwcu…
0 Komentarzy2 Minuty
17 grudnia 2024
Linie SAS wracają do Wrocławia. Loty do Kopenhagi w codziennej ofercie
Po kilkuletniej przerwie linie lotnicze SAS wracają do Portu Lotniczego we Wrocławiu,…
0 Komentarzy1 Minuty
17 grudnia 2024
Rekordowy listopad na lotnisku Rzeszów-Jasionka: ponad 76 tys. obsłużonych pasażerów
Lotnisko w podrzeszowskiej Jasionce obsłużyło w listopadzie ponad 76 tys. pasażerów, co…
0 Komentarzy2 Minuty
16 grudnia 2024
Michael Rousseau nowym przewodniczącym Rady Dyrektorów Generalnych Star Alliance
Michael Rousseau, prezes Air Canada, został nowym przewodniczącym Rady Dyrektorów…
0 Komentarzy2 Minuty
13 grudnia 2024
TAP Air Portugal uruchamia nowe połączenia do Los Angeles i Bostonu
TAP Air Portugal ogłosił nowe kierunki transatlantyckie, które wystartują w maju 2025…
0 Komentarzy2 Minuty
13 grudnia 2024
Lotnisko w Katowicach w listopadzie obsłużyło ponad 350 tys. pasażerów
Lotnisko w Katowicach zamknęło listopad z wynikiem ponad 351 tys. obsłużonych pasażerów.…
0 Komentarzy2 Minuty