Lufthansa Group – ponad 2,5 mln pasażerów w Polsce w 2017 roku

AG

Lufthansa, Swiss, Austrian oraz Brussels Airlines przewiozły z i do Polski 2 573 058 pasażerów w 2017 roku. Sama Lufthansa przewiozła 1 973 776 pasażerów z polskich lotnisk.

Peter Pullem, starszy dyrektor ds. sprzedaży w Europie Środkowej, Wschodniej i Południowo-Wschodniej, powiedział podczas spotkania prasowego w Warszawie: „Samoloty naszej grupy latają obecnie do 343 kierunków w 103 krajach. Samoloty Lufthansa Group wykonują 15 415 lotów tygodniowo. Największym naszym rynkiem jest Europa, na jej terenie wykonujemy 7 749 lotów tygodniowo, obsługujemy 172 kierunki w 40 krajach. Drugim rynkiem są połączenia krajowe samych Niemczech – nasze samoloty wykonują 4 207 lotów tygodniowo w 32 kierunkach.

W 2017 roku z usług Lufthansa Group skorzystało 130,04 mln pasażerów, sama Lufthansa obsłużyła 66,234 mln pasażerów. Obłożenie samolotów 80,9 proc., o 1,8 punktu procentowego więcej niż w roku 2016.”

Zmiana szat

Peter Pullem podkreślił: „Zmieniamy nasze barwy. W malowaniu samolotów rezygnujemy z koloru żółtego, który według znawców kojarzy się z tanim produktem. Różne odcienie niebieskiego bardziej kojarzą się z premium klasą. Kolor żółty w dalszym ciągu będzie służył orientacji na lotniskach, będzie zdobił na przykład punkty odprawy.”

Polska to obiecujący rynek

Frank Wagner, Country Manager Lufthansa Group w Polsce, ocenił: „Rekordowa liczba ponad 2,5 miliona pasażerów potwierdza nasze długoletnie zaangażowanie w Polsce z ciągle rozwijającą się ofertą. W tym sezonie linie Lufthansa Group zaoferują rekordowe 399 połączeń z i do Polski tygodniowo. Nasza oferta jest wysoko ceniona zarówno przez pasażerów turystycznych, jak i podróżujących w celach służbowych, którym ułatwiamy dostęp do ponad 340 kierunków na całym świecie z 9 lotnisk w Polsce.
Dowodem na to, że traktujemy ten rynek perspektywicznie są nowe połączenia.”

Głównymi nowościami w letnim rozkładzie połączeń do Polski są połączenia z Monachium do Łodzi i Katowic. Lufthansa obsługuje teraz 5 połączeń tygodniowo do Portu Lotniczego w Łodzi i codzienne połączenie ze Śląska do stolicy Bawarii. Otwarcie nowego połączenia w Porcie Lotniczym w Katowicach zbiega się z 25. rocznicą obecności Lufthansy na tym lotnisku i w polskich portach regionalnych. W tym czasie obecność linii w kraju stale się zwiększała i obejmuje już 9 lotnisk w Polsce.

Oprócz nowych kierunków, w letnim rozkładzie połączeń Lufthansa zwiększyła także liczbę rejsów między trzema polskimi miastami a swoimi lotniskami przesiadkowymi. Port Lotniczy w Gdańsku zyskał dodatkowe codzienne połączenie do Monachium oraz cztery połączenia w tygodniu do Frankfurtu. Pasażerowie podróżujący z Krakowa od teraz będą mogli wybierać spośród 5 rejsów dziennie do Frankfurtu, dzięki dodatkowym 6 rejsom w tygodniu. Po dwóch latach od otwarcia trasy Rzeszów – Monachium, przewoźnik zdecydował od maja dołączyć do siatki połączeń 4 rejsy tygodniowo. Ponadto, w letnim rozkładzie połączeń Eurowings otworzyło nowa trasę z Wrocławia do Stuttgartu 4 razy w tygodniu.

Frank Wagner dodał: „Wśród kierunków najczęściej wybieranych przez polskich pasażerów podróżujących liniami Lufthansa Group z kierunków europejskich znalazły się Lizbona, Barcelona i Paryż. Wśród rejsów międzykontynentalnych najpopularniejsze są: Nowy Jork, Chicago i San Francisco (Stany Zjednoczone), Szanghaj, Hong Kong i Pekin (Azja), Meksyku i Rio de Janeiro (Ameryka Południowa i Środkowa), Kair, Johannesburg i Tunis (Afryka).”

Korporacje polskie lubią Lufthansę
Aż 50 proc. klientów Lufthansa Group to pasażerowie podróżujący w celach biznesowych.
Średnia w regionie wynosi 33 proc. Około 8 200 firm już rezerwuje podróże u przewoźników z grupy, uczestnicząc w Partner Plus Benefit, programie lojalnościowym dla firm i narzędziu do zarządzania podróżami służbowymi.