Lufthansa kontra GDS-y
Lufthansa chce od 1 września wprowadzić dla użytkowników GDS-ów dopłaty dystrybucyjne (Distribution Cost Charge – DCC), w wysokości 16 euro od każdej transakcji. Oznacza to, że każdy klient przewoźnika dopłaci do biletu 16 euro, jeśli dokona rezerwacji za pośrednictwem jednego z globalnych systemów dystrybucji.
Argumenty przewoźnika przedstawił Jens Bischof, członek zarządu i dyrektor sprzedaży Luftansa AG: „Linie lotnicze coraz mniej zarabiają na sprzedaży biletów. Pośrednicy natomiast wykazują coraz większą rentowność Chcemy się przeciwstawić temu trendowi i stąd wprowadzenie w życie nowej strategii sprzedaży.”
Zarząd Lufthansy spodziewa się że nowe zasady dystrybucji pozwolą na wzrost zysku EBIT o ok. 1,5 mld euro.
Nie trzeba było długo czekać na reakcję drugiej strony. Oto treść oświadczenia Amadeusa.
Holger Taubmann, starszy wiceprezes ds. dystrybucji w Amadeus IT Group napisał: „Amadeus uważa, że to turysta jest w samym centrum branży turystycznej. Dziś podróżujący szukają spójności, przejrzystości i możliwości dokonywania wyboru we wszystkich kanałach sprzedaży, a my jako branża możemy dawać im to, czego oczekują, łącząc i integrując ofertę wszystkich graczy.
LHG (Lufthansa Group) zdecydowała się pójść w innym kierunku, wprowadzając opłaty, które będą obciążać tylko niektórych podróżnych, w zależności od kanału, w którym kupują usługi linii lotniczych. Ci podróżni zapłacą więcej za tę samą usługę. Wyższe koszty mogą ponieść również agencje, jeśli zostaną zmuszone do zmiany sposobu pobierania treści od LHG, co oznacza wydatki związane z integracją i rozwojem oprogramowania. Ten drugi scenariusz rodzi ryzyko przerzucania kosztów na klienta końcowego, co oznacza, że rozwiązanie zaproponowane przez LHG postawi jego i/lub agencje turystyczne w niekorzystnej sytuacji.
Nowy model utrudnia też porównanie oferty przewoźników, ponieważ podróżujący będą zmuszeni skorzystać z wielu kanałów, aby znaleźć najlepszą taryfę. Ostatecznie, przemysł turystyczny jako całość może stracić na takim modelu dystrybucji.
Jak zawsze, Amadeus jest otwarty na współpracę ze wszystkimi partnerami i klientami, aby dbać o interes podróżnego i całej branży.”
POWIĄZANE WPISY
20 listopada 2024
Ryanair uruchamia promocje na Cyber Week 2024
Od 25 listopada do 2 grudnia Ryanair zaprasza na największą wyprzedaż roku w ramach Cyber…
0 Komentarzy1 Minuty
20 listopada 2024
Startuje nowe połączenie kolejowe z Pragi do Gdyni
Podczas konferencji „Polski Dzień Logistyki 2024” w Pradze ogłoszono uruchomienie Baltic…
0 Komentarzy3 Minuty
20 listopada 2024
Katowice Airport: Wizz Air uruchamia loty do Madrytu, Agadiru, Pizy i Kiszyniowa
Wizz Air ogłosił cztery nowe kierunki, które będzie realizował w 2025 roku z lotniska w…
0 Komentarzy2 Minuty
19 listopada 2024
Lotnisko Chopina: blisko 15 proc. wzrost liczby pasażerów w październiku
Lotnisko Chopina w Warszawie odnotowało znaczny wzrost liczby pasażerów w październiku.…
0 Komentarzy4 Minuty
19 listopada 2024
Costa Cruises prezentuje specjalne rejsy „Costa Voyages”
Costa Cruises zaprasza na rejsy „Costa Voyages Special Edition” na pokładzie statku Costa…
0 Komentarzy1 Minuty
19 listopada 2024
Ryanair połączy Bydgoszcz z Alicante
Ryanair uruchamia nowe połączenia z lotniska w Bydgoszczy. Od 31 marca 2025 roku…
0 Komentarzy1 Minuty
18 listopada 2024
Ryanair uruchamia rozkład lotów na lato 2025
15 listopada linie lotnicze Ryanair poinformowały o uruchomieniu rozkładu lotów na lato…
0 Komentarzy1 Minuta
14 listopada 2024
Ryanair połączy Katowice z Brukselą
Ryanair uruchomi nowe połączenie z katowickiego lotniska, od 1 kwietnia 2025 roku…
0 Komentarzy1 Minuty
12 listopada 2024
Ryanair uruchamia 48-godzinną promocję. Bilety tańsze o 15 proc.
Ryanair uruchomił dziś (12 listopada) popularną 48-godzinną promocję na zimowe podróże w…
0 Komentarzy1 Minuty