Lufthansa traci 1,2 mld euro w pierwszym kwartale 2020. Płynność finansowa zagrożona
Wyniki finansowe przewoźnika za pierwszy kwartał 2020 potwierdzają fatalną sytuację w branży lotniczej. Obroty w całym kwartale spadły o 18 proc. w porównaniu z rokiem 2019, a w samym marcu – o 47 proc. Strata wynosi 1,2 mld euro. Przewoźnik za kilka tygodni straci płynność finansową. Trwają rozmowy o kolejnej transzy pomocy rządowej.
„Redukcja kosztów tylko częściowo zrównoważyła spadek przychodów w pierwszym kwartale 2020. Grupa zanotowała przychody o 1,4 mld euro niższe niż przed rokiem” – czytamy w komunikacie Lufthansa Group. Niezamortyzowana strata przewoźnika wynosi 1,2 mld euro (dla porównania, w pierwszym kwartale 2019 zanotowano 336 mln euro na minusie).
Jest fatalnie, będzie jeszcze gorzej
Grupa podała wstępne wyniki, ostateczne mogą być jeszcze gorsze: wywołane epidemią osłabienie aktywów oraz spadek wartości zabezpieczeń na rynku paliwowym pogłębią straty finansowe. Szczegóły poznamy w raporcie, którego publikację przesunięto z 30 kwietnia na drugą połowę maja.
Obecnie nie jest możliwe, aby przewidzieć, czy linie lotnicze wznowią działalność operacyjną, wykraczającą poza przewozy repatriacyjne. Dlatego prognozy na drugi kwartał są jeszcze gorsze: strata operacyjna ma być jeszcze większa. Dostępny kapitał zapewniający firmie płynność wynosi obecnie 4,4 mld euro. Środki pomocowe w wysokości 900 mln euro, wykorzystywane od połowy marca, nieco pomogły wzmocnić finanse. Chodzi w szczególności o szybko udzielone pożyczki i uruchomione linie kredytowe.
Bez pomocy rządu Lufthansa straci płynność
„Jednak w świetle takiej a nie innej perspektywy biznesowej, połączonej z wielomiliardowymi zobowiązaniami wobec kontrahentów i koniecznością zwracania środków za niewykorzystane bilety, grupa spodziewa się stracić płynność finansową w ciągu nadchodzących tygodni” – czytamy w komunikacie Lufthansa Group.
Przewoźnik nie sądzi, żeby był w stanie pokryć wszystkie konieczne płatności z pożyczek, które mogą być dostępne na rynku komercyjnym. W związku z tym podwoił nacisk na negocjacje z rządami Niemiec, Szwajcarii, Austrii i Belgii, starając się o kolejne środki finansowe.
Czytaj także: Lufthansa zamyka Germanwings
POWIĄZANE WPISY
21 stycznia 2025
Ryanair oferuje 20 mln miejsc z Polski w 2025 roku
Ryanair ogłosił rekordowy letni rozkład oferując ponad 20 mln miejsc na ponad 300 trasach…
0 Komentarzy2 Minuty
21 stycznia 2025
Ryanair połączy Katowice z Dubrownikiem
Ryanair uruchomi nowe połączenie z katowickiego lotniska – od 31 marca 2025 roku…
0 Komentarzy1 Minuty
20 stycznia 2025
PLL LOT wprowadzają nowe rozwiązania dla podróżnych
Polskie Linie Lotnicze LOT wprowadzają nowe udogodnienia, które ułatwią planowanie…
0 Komentarzy4 Minuty
20 stycznia 2025
Enter Air otwiera bazę techniczną w Katowice Airport
Enter Air Services, spółka zależna największego polskiego przewoźnika czarterowego,…
0 Komentarzy4 Minuty
20 stycznia 2025
Rekordowy rok na lotnisku w Jasionce. Ponad 1,1 mln pasażerów obsłużonych w 2024
Dokładnie 1 145 257 pasażerów obsłużyło w 2024 roku lotnisko w podrzeszowskiej Jasionce.…
0 Komentarzy2 Minuty
20 stycznia 2025
Podróżuj teraz, zapłać później. LOT wprowadza płatności odroczone z PayPo
Polskie Linie Lotnicze LOT rozpoczęły współpracę z PayPo. Od teraz podróżujący mogą…
0 Komentarzy3 Minuty
17 stycznia 2025
Wizz Air: 71 proc. pasażerów wierzy w potencjał SAF
Wizz Air, Airbus, a także Moeve i lotnisko Charleroi poinformowały o pomyślnym…
0 Komentarzy6 Minuty
16 stycznia 2025
Ryanair uruchamia loty z Lublina do Barcelony
Ryanair poinformował o letnim rozkładzie lotów na sezon 2025, obejmującym pięć kierunków,…
0 Komentarzy2 Minuty
16 stycznia 2025
Innowacyjna współpraca Coigdzie i Jakdojade. Nowe partnerstwo ułatwi planowanie czasu
Platforma Coigdzie.pl nawiązała strategiczną współpracę z Jakdojade. Dzięki temu…
0 Komentarzy3 Minuty