Lufthansa zmienia szaty
Najbardziej widoczną zmianą w wizerunku samolotów Lufthansy jest nowe malowanie samolotów. Przed 3 tysiącami gości we Frankfurcie i Monachium, Lufthansa oficjalnie zaprezentowała Boeinga 747-8 praz Airbusa 321 z nowym designem.
Reakcja na nowy wygląd jest w przeważającej mierze pozytywna, chociaż niektórym brakuje tradycyjnego żółtego koloru. Niemniej jednak otrzyma on specjalną funkcję – wyróżniającą i pomoże w orientacji na lotniskach. W przyszłości kolor żółty znajdzie się między innymi na każdej karcie pokładowej oraz wszystkich stanowiskach lotniskowych Lufthansy.
Carsten Spohr, rezes zarządu Deutsche Lufthansa AG, powiedział: „Lufthansa się zmieniła, jest bardziej nowoczesna i odnosi większe sukcesy niż kiedykolwiek. Od teraz, będzie to również widoczne dla wszystkich poprzez nowy design. Żuraw był z nami od zawsze i oznacza pewną obietnicą. Po dzień dzisiejszy, wciąż jest symbolem najwyższej jakości, doskonałej obsługi, umiejętności lotniczych, niezawodności, innowacyjnego ducha i oznacza zaufanie.“
Z okazji 100. rocznicy żurawia, każdy szczegół nowego designu otrzymał nową wersję, aby sprostać wymaganiom ery cyfrowej. Nowy wygląd Lufthansy nadaje poszczególnym elementom nowoczesną jakość, która wyostrza ich wpływ. Projektanci uznali, że przywiązanie do wyjątkowej tradycji marki Lufthansa i poprowadzenie jej w przyszłość ma ogromne znaczenie.
Carsten Spohr dodał: „Modernizacja Lufthansy jest możliwa tylko dzięki zaangażowaniu naszych pracowników, którzy są najlepsi w branży. Oni są faktycznym obliczem marki.“
Żuraw, charakterystyczna ikona na niebie, zaprojektowany dokładnie 100 lat temu przez grafika Otto Firle, pozostanie ikoną Lufthansy. W przyszłości będzie cieńszy, lepiej wpasowując się w cyfrowy świat. Także cieńszy pierścień sprawi, że żuraw będzie wyglądać bardziej elegancko, wprowadzając go na pierwszy plan i zapewniając mu więcej przestrzeni. Logo zyska lekkość i elegancję. Zachowane zostanie również znane niebiesko-żółte połączenie kolorów Lufthansy – ale ich użycie zostanie zdefiniowane na nowo. Niebieski stworzony specjalnie dla Lufthansy jest nieco ciemniejszy, elegantszy i staje się wiodącym kolorem marki. Oznacza niezawodność, przejrzystość i wartość.
Po 30-stu latach, flota Lufthansy będzie stopniowo zmieniać malowanie. Nowy design został stworzony w ścisłej współpracy z licznymi ekspertami. Po wstępnych, intensywnych badaniach nad ponad 800 projektami i barwami, nowy design został ukończony. W zgodzie ze standardem premium, dominującym kolorem w najbliższych dekadach będzie niebieski. We wnętrzu kabiny gości powita obsługa w nowych uniformach oraz nowe akcesoria, uwzględniające żółtą kolorystykę. Zastawa, kosmetyczki, koce czy poszewki na poduszki w przyszłości również zostaną zmienione zgodnie z nowymi wytycznymi. Łącznie w ciągu najbliższych dwóch lat wymienionych będzie ponad 160 milionów akcesoriów pokładowych.
Również identyfikacja wizualna Lufthansa Group została odświeżona. Z nowego logo zniknął żuraw, pisane jest przy użyciu wyłącznie dużych liter. Wzięto pod uwagę różnorodność marek Grupy oraz neutralność tych firm. Nowopowstały font korporacyjny jest ponadczasowy i niezależny, charakteryzuje go użycie kapitalików.
Nowy odcień niebieskiego będzie kolorem dominujacym w Lufthansa Group. Biel zapewni światło, żółty będzie komplementarnym kolorem w palecie.
Carsten Spohr skomentował: “Jesteśmy dumni stanowiąc jeden z czynników napędzających globalizację i cieszymy się wprowadzając w życie nowych koncept. Mamy poczucie wartościowej pracy i spełnienia.“
POWIĄZANE WPISY
20 grudnia 2024
Lotnisko Rzeszów-Jasionka zainwestuje ponad 50 mln zł w infrastrukturę i technologie
Port Lotniczy Rzeszów-Jasionka pozyskał ponad 31 mln zł dofinansowania z funduszy…
0 Komentarzy2 Minuty
20 grudnia 2024
PPL i POT będą wspólnie promować polską kulturę i turystykę
PPLS.A. i POT podpisały porozumienie o wspólnej promocji Polski na arenie…
0 Komentarzy3 Minuty
20 grudnia 2024
Grupa eSky prezentuje aplikację eSky 3.0. Personalizowane oferty i elastyczne wyszukiwanie w jednym miejscu
Grupa eSky zaprezentowała zaktualizowaną wersję swojej aplikacji mobilnej eSky 3.0…
0 Komentarzy1 Minuty
18 grudnia 2024
Wizz Air rozszerza siatkę połączeń z Warszawy. Cztery nowe trasy w 2025 roku
Wizz Air ogłosił dalszy rozwój swojej bazy na warszawskim lotnisku Chopina. W czerwcu…
0 Komentarzy2 Minuty
17 grudnia 2024
Linie SAS wracają do Wrocławia. Loty do Kopenhagi w codziennej ofercie
Po kilkuletniej przerwie linie lotnicze SAS wracają do Portu Lotniczego we Wrocławiu,…
0 Komentarzy1 Minuty
17 grudnia 2024
Rekordowy listopad na lotnisku Rzeszów-Jasionka: ponad 76 tys. obsłużonych pasażerów
Lotnisko w podrzeszowskiej Jasionce obsłużyło w listopadzie ponad 76 tys. pasażerów, co…
0 Komentarzy2 Minuty
16 grudnia 2024
Michael Rousseau nowym przewodniczącym Rady Dyrektorów Generalnych Star Alliance
Michael Rousseau, prezes Air Canada, został nowym przewodniczącym Rady Dyrektorów…
0 Komentarzy2 Minuty
13 grudnia 2024
TAP Air Portugal uruchamia nowe połączenia do Los Angeles i Bostonu
TAP Air Portugal ogłosił nowe kierunki transatlantyckie, które wystartują w maju 2025…
0 Komentarzy2 Minuty
13 grudnia 2024
Lotnisko w Katowicach w listopadzie obsłużyło ponad 350 tys. pasażerów
Lotnisko w Katowicach zamknęło listopad z wynikiem ponad 351 tys. obsłużonych pasażerów.…
0 Komentarzy2 Minuty