Małe biura podróży ponoszą duże koszty nowych metod płatności
Firmy z sektora turystycznego wydają rocznie 74,5 mld dolarów na zarządzanie płatnościami. Największe koszty ponoszą biura podróży, najmniejsze – branża lotnicza.
Jak wynika z raportu opublikowanego przez Amadeusa, firmy z branży turystycznej wydają średnio 5,3% swoich przychodów na zarządzanie płatnościami, w tym opłaty dla dostawców usług i inne koszty pośrednie. W skali całej branży chodzi o kolosalną sumę 74,5 mld dolarów. Mniejsze firmy płacą zdecydowanie wyższe prowizje. W przypadku firm osiągających przychody do 15 mln dolarów prowizje te stanowią 7,5 proc. przychodu. Dla porównania biura podróży generujące ponad 1 mld dolarów przychodu rocznie, płacą 3,8 proc.
Branża turystyczna z opóźnieniem wdraża innowacje w płatnościach, ale ma świadomość, że jest to niezbędne. Ponad 95 proc. respondentów ankiety zrealizowanej przez portal PYMNTS planuje wprowadzenie w najbliższej przyszłości nowych rozwiązań płatniczych, a 14 proc. chce wdrożyć „wiele takich rozwiązań”. Główną przyczyną podawaną przez respondentów są sugestie ze strony klientów (91 proc.) i lęk przed ich utratą (83,3 proc.).
Kierownicy ds. płatności wskazują, że barierą dla wprowadzenia innowacji jest duża liczba nowoczesnych dostawców takich usług. Aż 85 proc. firm odnotowało wzrost liczby akceptowanych metod płatności w ostatnich pięciu latach. Respondenci przyjmują średnio płatności realizowane za pomocą 9 metod, a w ostatnich kilku latach firmy dodały przeciętnie 3 nowe sposoby. Analogicznie, zdecydowana większość biur podróży (ponad 80 proc.) współpracuje z 3-10 różnymi dostawcami usług płatniczych, co jeszcze bardziej zwiększa złożoność. Jedynie 36 proc. firm turystycznych uważa, że innowacje w płatnościach pomogą obniżyć koszty funkcjonowania.
„Branża turystyczna osiągnęła punkt zwrotny w zakresie innowacji płatniczych. Następnych kilka lat będzie dla niej okazją do usprawnienia obsługi klienta oraz obniżenia kosztów dzięki innowacjom w technologiach finansowych. Firmom, które chcą wprowadzać innowacje w płatnościach zalecamy podejście strategiczne, czyli określenie tego, co stanowi zasadniczą przewagę konkurencyjną, a co można zlecić na zewnątrz. Następnie, podczas oceny przyszłych innowacji należy skupić się wyłącznie na tych, które usprawniają obsługę klienta lub zmniejszają skomplikowanie oraz koszty pośrednie i bezpośrednie” – powiedział Bart Tompkins, dyrektor zarządzający Amadeus ds. płatności.
„Branża turystyczna ma bardziej globalny charakter niż jakakolwiek inna. Wymaga zatem metod płatności dostosowanych do potrzeb klientów z różnych części świata oraz zgodności z lokalnymi przepisami prawa. Pomimo tych wyzwań jest jasne, że bardziej spersonalizowana obsługa klienta oraz innowacyjne rozwiązania płatnicze mogą zapewnić firmom działającym w branży przewagę nad konkurencją” – dodaje.
Badanie zostało zrealizowane przez portal PYMNTS w pierwszej połowie 2018 r. Rozmowy telefoniczne przeprowadzono z 78 kierownikami ds. płatności pracującymi w liniach lotniczych (9), hotelach (41) i u pośredników turystycznych (28). Respondenci pochodzili z przedsiębiorstw różnej wielkości, z których ponad 60 proc. generuje przychody rzędu ponad 100 mln dolarów rocznie. Badanie zostało przeprowadzone na zlecenie firmy Amadeus Payments, która obsługuje płatności o wartości ponad 117 mld dolarów rocznie dla ponad 1000 biur podróży.
POWIĄZANE WPISY
23 grudnia 2024
Właściciel Wakacje.pl przejmuje Travelplanet.pl. Wirtualna Polska zostanie właścicielem Invia Group za 239,7 mln euro
Wirtualna Polska Holding podpisała ramową umowę zakupu 100 proc. akcji Invia Group do…
0 Komentarzy6 Minuty
20 grudnia 2024
NKAR Travel & Tours ze Sri Lanki dołącza do Polhotrep
Polhotrep Travel Representation, firma specjalizująca się w reprezentacji DMC na polskim…
0 Komentarzy1 Minuty
19 grudnia 2024
Tydzień w Kolumbii z Rainbow do zdobycia podczas licytacji na IV Gali Waszej Turystyki
Już 10 stycznia 2025 roku w warszawskim Hotelu Renaissance odbędzie się IV Gala Waszej…
0 Komentarzy1 Minuty
17 grudnia 2024
Nekera otworzyła sezon narciarski. Ponad 200 uczestników na „Ski Opening” w Dolomitach
Podczas „Ski Opening z Nekera” ponad 200 klientów i agentów świętowało zimowy początek na…
0 Komentarzy3 Minuty
13 grudnia 2024
Gotowy na Wakacje – łatwy i szybki kontakt z klientem
Szkolenia będą podzielone na dwie grupy: dla firm posiadających system rezerwacyjny…
0 Komentarzy2 Minuty
9 grudnia 2024
Wakacje.pl: pierwszy milion klientów w jednym roku
Po raz pierwszy w historii Wakacje.pl przekroczyły barierę miliona obsłużonych klientów w…
0 Komentarzy1 Minuta
4 grudnia 2024
Łotewska gwarancja Join Up zaakceptowana. „To precedens, potencjalne problemy dla rynku i dla klientów”
Urząd Marszałkowski województwa mazowieckiego umorzył postępowanie w sprawie wykreślenia…
0 Komentarzy30 Minuty
4 grudnia 2024
Biura podróży – ceny imprez turystycznych naprzemiennie rosną i maleją
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 4 i 10 sierpnia 2025…
0 Komentarzy4 Minuty
2 grudnia 2024
Zmiany w sieci sprzedaży Itaki. Kacper Haluch dyrektorem, Michał Henicz jego zastępcą
Od 1 listopada 2024 roku Kacper Haluch objął stanowisko dyrektora sieci sprzedaży Itaki,…
0 Komentarzy1 Minuta