Malta – pierwszy robot ze sztuczną inteligencją pracuje w turystyce

Podczas konferencji poświęconej przyszłości maltańskiej turystyki Ministerstwo Turystyki i Ochrony Konsumentów wraz z VisitMalta zaprezentowało innowacyjną koncepcję – pierwszego w historii robota, wykorzystującego przy promocji Wysp Maltańskich nieskończone możliwości sztucznej inteligencji.
Marija to interaktywny wirtualny robot obdarzony sztuczną inteligencją, służący pomocą wszystkim turystom, którzy chcą poznać bogatą historię Malty i jej dziedzictwo. Robot ma dopiero miesiąc, a już szybko powiększa swoją bazę wiedzy o nowe atrakcje turystyczne. Korzystanie z robota będzie także możliwe przez aplikację mobilną, dostępną w kilku językach. Dzięki wykorzystaniu najnowszej technologii Marija będzie wchodziła w interakcje w czasie rzeczywistym i odpowiadała na wszystkie pojawiające się pytania; uczy się także poczucia humoru.
Wirtualna istota powstała jako połączenie sztuki i nauki, w wyniku skrupulatnego procesu twórczego. VisitMalta, we współpracy z kanadyjską firmą Reimagine AI, stworzyła setki modeli 2D wygenerowanych przez sztuczną inteligencję, nakładając je na siebie, aby powstał jeden ożywiony model 3D, wyglądający jak maltańska kobieta z cechami charakterystycznymi dla regionu śródziemnomorskiego. W procesie tworzenia kluczową rolę odegrał również język. Stworzono specjalny system leksykonów, uwzględniający wymowę maltańskich słów i specyfikę słownictwa, jak najlepiej odzwierciedlających przeciętną maltańską rozmowę.
Do stworzenia neuronowego modelu głosu Mariji, mówiącej po angielsku z maltańskim akcentem, wykorzystano głos maltańskiej lektorki Dory Falzon. Falzon nagrała wiele godzin dialogów, na podstawie których stworzono duplikat głosu, którym posługuje się Marija. Głos robota może teraz ewoluować niezależnie od oryginalnych nagrań, dodając do słownika Mariji wszelkie nowe informacje niezbędne w procesie uczenia się.
Clayton Bartolo, Minister Turystyki i Ochrony Konsumentów, powiedział: „Integracja technologii z maltańską turystyką wyznacza nowe trendy w myśleniu o przyszłości. Kraj, który kiedyś był postrzegany wyłącznie jako mała wysepka na środku Morza Śródziemnego, dziś jest nie tylko jednym z najlepszych państw w Europie pod względem wzrostu gospodarczego, ale także cyfrowym bastionem na arenie międzynarodowej. Nasza pewność w działaniu, niezłomność i zdolność do zawierania porozumień w tych trudnych czasach, to cechy, które pozwalają na budowanie pozycji Malty jako kraju, liczącego się w cyfrowym świecie”.
Johann Buttigieg, dyrektor generalny VisitMalta, dodał: „Dla VisitMalta projekt ten jest kolejną okazją do rozwoju maltańskiego produktu turystycznego – produktu odpowiedniego na miarę XXI wieku. Marija będzie doświadczeniem łączącym sztukę i sztuczną inteligencję, zapewniającą całościowe i ekscytujące doznania.”
.
David Usher, prezes Reimagine.AI , skomentował: „Malta to naprawdę wizjonerski kraj. Jest wspaniałym miejscem na wypoczynek, zabawę, prowadzenie biznesu i innowacji. Ten projekt stanowi doskonały przykład wdrażania solidnej narodowej strategii cyfrowej. Jesteśmy dumni, że mogliśmy ściśle współpracować z VisitMalta przy tworzeniu Marija, interaktywnej wirtualnej istoty obdarzonej sztuczną inteligencją. Naszym zdaniem przyczyni się ona do tego, że Malta będzie celem podróży nowej generacji. Tworzymy połączenie pomiędzy sztuczną inteligencją a ludzkim doświadczeniem i jesteśmy niezwykle podekscytowani, że możemy pomóc Mariji uczyć się i rozwijać. Marija jest doskonałym nośnikiem maltańskiej historii i idealną istotną do nawiązywania kontaktów z każdym, kto się z nią zetknie. Sztuczna inteligencja to przyszłość opowiadania historii, a Malta zdecydowanie przoduje z tym zakresie.”
Malta sklasyfikowana jako obszar o niewielkim zagrożeniu epidemicznym
POWIĄZANE WPISY
7 marca 2025
Polacy pokochali Emilię-Romanię
Polscy turyści na trzecim miejscu wśród turystów zagranicznych we włoskim regionie Emilia…
0 Komentarzy4 Minuty
7 marca 2025
Strelicje na klifach, czyli z Itaką na Maderę
Touroperator na Maderę wysyła klientów od 2007 roku. Dzięki doświadczeniu i długoletniej…
0 Komentarzy12 Minuty
7 marca 2025
Africa Showcase Roadshow po raz trzeci w Polsce
Africa Showcase Roadshow odbył się w zeszłym tygodniu w Polsce, Czechach oraz - po raz…
0 Komentarzy2 Minuty
6 marca 2025
Studenckie Koło Naukowe Turystyki Biznesowej „2B” ma już 15 lat!
27 lutego 2025 roku w hotelu Sofitel Warsaw Victoria odbyła się uroczysta Gala z okazji…
0 Komentarzy3 Minuty
4 marca 2025
Kiwi.com: Maroko i Malta wśród najpopularniejszych kierunków 2025
Najnowsze dane z Kiwi.com wskazują rosnącą popularność Maroka, które odnotowało 54 proc.…
0 Komentarzy2 Minuty
13 marca 2025
Rekordowy rok polskich turystów w Szwajcarii
Drugi rok z rzędu polscy turyści w Szwajcarii przekroczyli liczbę 200 tys. noclegów. W…
0 Komentarzy3 Minuty
11 marca 2025
Ruszyła rejestracja na II edycję Responsible Incentive Travel Day
Stowarzyszenie SITE Poland, we współpracy z Radisson Collection Warsaw, zaprasza na II…
0 Komentarzy2 Minuty
10 marca 2025
Branżowe Centrum Umiejętności w dziedzinie hotelarstwa otwarte
6 marca w Biedrzychowicach na Dolnym Śląsku zostało uroczyście otwarte Branżowe Centrum…
0 Komentarzy1 Minuty
10 marca 2025
Rekordowa liczba Polaków w Indonezji
Polscy turyści polubili Indonezję. W ubiegłym roku kraj 17 tys. wysp odwiedziła rekordowa…
0 Komentarzy2 Minuty
7 marca 2025
Polacy pokochali Emilię-Romanię
Polscy turyści na trzecim miejscu wśród turystów zagranicznych we włoskim regionie Emilia…
0 Komentarzy4 Minuty
7 marca 2025
Strelicje na klifach, czyli z Itaką na Maderę
Touroperator na Maderę wysyła klientów od 2007 roku. Dzięki doświadczeniu i długoletniej…
0 Komentarzy12 Minuty
7 marca 2025
Africa Showcase Roadshow po raz trzeci w Polsce
Africa Showcase Roadshow odbył się w zeszłym tygodniu w Polsce, Czechach oraz - po raz…
0 Komentarzy2 Minuty
6 marca 2025
Studenckie Koło Naukowe Turystyki Biznesowej „2B” ma już 15 lat!
27 lutego 2025 roku w hotelu Sofitel Warsaw Victoria odbyła się uroczysta Gala z okazji…
0 Komentarzy3 Minuty
4 marca 2025
Kiwi.com: Maroko i Malta wśród najpopularniejszych kierunków 2025
Najnowsze dane z Kiwi.com wskazują rosnącą popularność Maroka, które odnotowało 54 proc.…
0 Komentarzy2 Minuty
13 marca 2025
Rekordowy rok polskich turystów w Szwajcarii
Drugi rok z rzędu polscy turyści w Szwajcarii przekroczyli liczbę 200 tys. noclegów. W…
0 Komentarzy3 Minuty
11 marca 2025
Ruszyła rejestracja na II edycję Responsible Incentive Travel Day
Stowarzyszenie SITE Poland, we współpracy z Radisson Collection Warsaw, zaprasza na II…
0 Komentarzy2 Minuty
10 marca 2025
Branżowe Centrum Umiejętności w dziedzinie hotelarstwa otwarte
6 marca w Biedrzychowicach na Dolnym Śląsku zostało uroczyście otwarte Branżowe Centrum…
0 Komentarzy1 Minuty
10 marca 2025
Rekordowa liczba Polaków w Indonezji
Polscy turyści polubili Indonezję. W ubiegłym roku kraj 17 tys. wysp odwiedziła rekordowa…
0 Komentarzy2 Minuty
7 marca 2025
Polacy pokochali Emilię-Romanię
Polscy turyści na trzecim miejscu wśród turystów zagranicznych we włoskim regionie Emilia…
0 Komentarzy4 Minuty