Malta – pierwszy robot ze sztuczną inteligencją pracuje w turystyce
Podczas konferencji poświęconej przyszłości maltańskiej turystyki Ministerstwo Turystyki i Ochrony Konsumentów wraz z VisitMalta zaprezentowało innowacyjną koncepcję – pierwszego w historii robota, wykorzystującego przy promocji Wysp Maltańskich nieskończone możliwości sztucznej inteligencji.
Marija to interaktywny wirtualny robot obdarzony sztuczną inteligencją, służący pomocą wszystkim turystom, którzy chcą poznać bogatą historię Malty i jej dziedzictwo. Robot ma dopiero miesiąc, a już szybko powiększa swoją bazę wiedzy o nowe atrakcje turystyczne. Korzystanie z robota będzie także możliwe przez aplikację mobilną, dostępną w kilku językach. Dzięki wykorzystaniu najnowszej technologii Marija będzie wchodziła w interakcje w czasie rzeczywistym i odpowiadała na wszystkie pojawiające się pytania; uczy się także poczucia humoru.
Wirtualna istota powstała jako połączenie sztuki i nauki, w wyniku skrupulatnego procesu twórczego. VisitMalta, we współpracy z kanadyjską firmą Reimagine AI, stworzyła setki modeli 2D wygenerowanych przez sztuczną inteligencję, nakładając je na siebie, aby powstał jeden ożywiony model 3D, wyglądający jak maltańska kobieta z cechami charakterystycznymi dla regionu śródziemnomorskiego. W procesie tworzenia kluczową rolę odegrał również język. Stworzono specjalny system leksykonów, uwzględniający wymowę maltańskich słów i specyfikę słownictwa, jak najlepiej odzwierciedlających przeciętną maltańską rozmowę.
Do stworzenia neuronowego modelu głosu Mariji, mówiącej po angielsku z maltańskim akcentem, wykorzystano głos maltańskiej lektorki Dory Falzon. Falzon nagrała wiele godzin dialogów, na podstawie których stworzono duplikat głosu, którym posługuje się Marija. Głos robota może teraz ewoluować niezależnie od oryginalnych nagrań, dodając do słownika Mariji wszelkie nowe informacje niezbędne w procesie uczenia się.
Clayton Bartolo, Minister Turystyki i Ochrony Konsumentów, powiedział: „Integracja technologii z maltańską turystyką wyznacza nowe trendy w myśleniu o przyszłości. Kraj, który kiedyś był postrzegany wyłącznie jako mała wysepka na środku Morza Śródziemnego, dziś jest nie tylko jednym z najlepszych państw w Europie pod względem wzrostu gospodarczego, ale także cyfrowym bastionem na arenie międzynarodowej. Nasza pewność w działaniu, niezłomność i zdolność do zawierania porozumień w tych trudnych czasach, to cechy, które pozwalają na budowanie pozycji Malty jako kraju, liczącego się w cyfrowym świecie”.
Johann Buttigieg, dyrektor generalny VisitMalta, dodał: „Dla VisitMalta projekt ten jest kolejną okazją do rozwoju maltańskiego produktu turystycznego – produktu odpowiedniego na miarę XXI wieku. Marija będzie doświadczeniem łączącym sztukę i sztuczną inteligencję, zapewniającą całościowe i ekscytujące doznania.”
.
David Usher, prezes Reimagine.AI , skomentował: „Malta to naprawdę wizjonerski kraj. Jest wspaniałym miejscem na wypoczynek, zabawę, prowadzenie biznesu i innowacji. Ten projekt stanowi doskonały przykład wdrażania solidnej narodowej strategii cyfrowej. Jesteśmy dumni, że mogliśmy ściśle współpracować z VisitMalta przy tworzeniu Marija, interaktywnej wirtualnej istoty obdarzonej sztuczną inteligencją. Naszym zdaniem przyczyni się ona do tego, że Malta będzie celem podróży nowej generacji. Tworzymy połączenie pomiędzy sztuczną inteligencją a ludzkim doświadczeniem i jesteśmy niezwykle podekscytowani, że możemy pomóc Mariji uczyć się i rozwijać. Marija jest doskonałym nośnikiem maltańskiej historii i idealną istotną do nawiązywania kontaktów z każdym, kto się z nią zetknie. Sztuczna inteligencja to przyszłość opowiadania historii, a Malta zdecydowanie przoduje z tym zakresie.”
Malta sklasyfikowana jako obszar o niewielkim zagrożeniu epidemicznym
POWIĄZANE WPISY
23 stycznia 2025
Lublin zaprasza na kolejną edycję spacerów z przewodnikami miejskimi
1 lutego rozpocznie się kolejna edycja programu „Poznaj Lublin z Przewodnikiem”, czyli…
0 Komentarzy3 Minuty
22 stycznia 2025
Warta: Polacy stawiają na ubezpieczenia i wygodę w zimowych podróżach
Polacy ruszyli na ferie i nie mają zamiaru oszczędzać na własnym komforcie czy…
0 Komentarzy3 Minuty
21 stycznia 2025
Ecco Travel uruchomił promocje na wybrane wycieczki objazdowe
Ecco Travel ogłasza kolejną edycję promocji „Wielka obniżka”, która potrwa od 17 do 31…
0 Komentarzy1 Minuta
21 stycznia 2025
„Turystyka – Bez Barier” na Dolnym Śląsku wspiera dzieci i seniorów
W grudniu ubiegłego roku, Polska Izba Turystyki zrealizowała projekt pod nazwą „Turystyka…
0 Komentarzy2 Minuty
17 stycznia 2025
Egzotyczne wakacje: Malediwy czy Dominikana?
Malediwy i Dominikana to tropikalne kierunki urlopowe, które mają ze sobą wiele…
0 Komentarzy5 Minuty
17 stycznia 2025
Aleksandra Prędka nową dyrektorką regionalną IGHP w woj. łódzkim
Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego ma nową przedstawicielkę w centralnej Polsce.…
0 Komentarzy2 Minuty
17 stycznia 2025
13. Dzień Turystyki bez Barier 5 marca na ITB
5 marca 2025 roku w City Cube na terenie Targów Berlińskich (Messe Berlin) odbędzie się…
0 Komentarzy2 Minuty
15 stycznia 2025
Jan Wróblewski odznaczony za zasługi dla polskiej turystyki
Podczas Balu Hotelarza 11 stycznia 2025 r. organizowanego przez Fundację Polskie Hotele…
0 Komentarzy1 Minuty
15 stycznia 2025
Lodowi rzeźbiarze będą rywalizować na Hrebienku
Najlepsi lodowi rzeźbiarze spotkają się w Tatrach Wysokich. W weekend 18–19 stycznia 2025…
0 Komentarzy2 Minuty