Mamy Przeciek – Hydropolis ponownie działa
Już po pierwszym weekendzie wiemy, że goście za nami tęsknili i chętnie do nas wracają. Na otwarcie przygotowaliśmy wystawę „Przeciek”, którą mówi o malejących zasobach wody czystej i zmianach klimatu – powiedziała w rozmowie z przedstawicielem portalu WaszaTurystyka.pl, Wiola Samborska, Marketing Menedżer z Hydropolis i MPWiK.
Adam Gąsior: Ilu gości odwiedziło Hydropolis w marcu i kwietniu 2019 roku?
Wiola Samborska: Centrum Edukacji Ekologicznej Hydropolis, choć młode, bo niespełna pięcioletnie, jest już popularnym miejscem na turystycznej mapie Wrocławia. Zbiornik wody czystej wybudowany w 1893 roku, w roku 2015 stał się zbiornikiem wiedzy o wodzie, w czystej postaci. Z największą drukarką wodną o długości 46,5 m.
Hydropolis to miejsce, w którym różnorodne technologie multimedialne, interaktywne instalacje, wierne repliki i modele oraz bogate w informacje ekrany dotykowe, służą jednemu celowi: ukazaniu wody z różnych, fascynujących perspektyw.
W 2019 roku odwiedziło nas ponad 300 tysięcy gości. Okres wiosenny był dla nas pracowity, bo od marca do maja, w Hydropolis gościliśmy ponad 85 tysięcy zwiedzających.
AG: Ile w tym roku odwołano grup, imprez, szkoleń?
WS: Zwiedzanie z przewodnikiem Hydropolis cieszy się ogromnym zainteresowaniem, szczególnie w okresie wiosennym. Pierwsze rezerwacje na zwiedzanie w maju, zaczynają się już w ostatnim kwartale poprzedniego roku, a wolne terminy kończą się bardzo szybko.
W maju 2019 roku pobiliśmy miesięczny rekord sprzedanych biletów – ponad 40 tys. sztuk, mimo tego, że wystawa działała już ponad 3 lata.
W tym roku, do połowy maja odwołaliśmy ponad 300 grup, które miały odwiedzić Centrum Wiedzy o Wodzie. Regularnie otrzymujemy listy, e-maile, telefony, w których goście pytają nas o możliwość zwiedzania grupowego. Nadzieja jest…
AG: Czy i ile osób zwolniono (wysłano na postojowe)?
WS: W połowie marca rząd ogłosił zamknięcie instytucji kultury, muzeów, galerii i szkół, żeby ograniczyć rozprzestrzenianie się Covid-19. Zamknęły się też bramy Hydropolis, Centrum Wiedzy o Wodzie, które rocznie odwiedza ponad 300 tys. Ponad 30 osób, które na co dzień pracują naszym Centrum – oprowadzają grupy, prowadzą warsztaty edukacyjne, obsługują gości, nagle zostało bez zadań. Pozostało nam pytanie – co dalej?
Można było zamknąć, posprzątać i przeczekać – i tak, zgadzam się, że jest to jakaś strategia. Ale można też było działać. I tak właśnie zrobiliśmy.
Zaczęliśmy od analizy i odpowiedzi na proste pytania – czego brakuje naszym odbiorcom, którzy zostali na lockdownie. Oszacowaliśmy zasoby, nasze mocne strony, nasze oczekiwania, zderzyliśmy z oczekiwaniami gości i… rozpoczęliśmy realizację projektu #HYDROwDOMU.
Chodziło nam to to, by mądrze pomóc mieszkankom i mieszkańcom Wrocławia podczas pandemii wywołanej Covid-19.
Efekty naszej pracy zostały wyświetlone ponad 2 mln razy. 20 osób, pracujących zdalnie lub na miejscu, zrealizowało do tej pory 71 filmów.
Ale to nie jest jeszcze nasze ostatnie słowo.
Przygotowaliśmy również nową ofertę edukacyjna na przyszły rok szkolny i czasową wystawę „Przeciek”, którą można oglądać w naszym centrum już od początku czerwca. Mimo trudnej sytuacji w Polsce i na świecie, nie zwolniliśmy z tego powodu ani jednego pracownika, a tylko kilka osób skorzystało ze świadczenia postojowego.
AG: Jakie środki bezpieczeństwa wprowadzono w związku z otwarciem Hydropolis?
WS: W trosce o bezpieczeństwo naszych gości, a także uwzględniając komfort zwiedzania, wprowadziliśmy zmiany dotyczące zasad pobytu w Hydropolis oraz zasady reżimu sanitarnego, zgodnie z wytycznymi rządowymi i GIS.
Wybieramy się więc w podwodną podróż, po zmierzeniu temperatury, w obowiązkowych maseczkach i rękawiczkach ochronnych. Ograniczyliśmy liczbę osób na wystawie, zmieniliśmy godziny działania (otwarcia) oraz przypominamy o dystansie 2 metrów. Regularnie dezynfekujemy powierzchnie wspólne, a specjalnie zamontowane urządzenia w układzie wentylacyjnym oczyszczają powietrze. Dodatkowo na terenie ekspozycji ustawiliśmy urządzenia z płynami do dezynfekcji. Zachęcamy do zakupu biletów online na naszej stronie: www.hydropolis.pl
AG: Czy i jakie działania podjęło Hydropolis w trakcie „zamknięcia”?
WS: W pierwszej kolejności zdezynfekowaliśmy przestrzeń wystawową wraz z ciągami komunikacyjnymi. Nasi pracownicy skoncentrowali się na pracy nad innymi projektami, a najlepszym przykładem jest wspomniany już projekt #HYDROwDOMU. Wspieraliśmy i wspieramy naukę zdalną, dzieliliśmy się ciekawostkami, humorystycznymi filmami z naszymi maskotkami – Rekinem, Ośmiornicą i Szalonym Naukowcem oraz naszą wiedzą ekologiczną. To były dla przykładu przepisy na ekologiczne kosmetyki, środki czystości, a nawet odbywaliśmy podróż w świat jogi dla początkujących.
W czasie pandemii staraliśmy się pomóc innym. Realizując nasz projekt #HydroCharytatywnie rekin, ośmiornica i ich opiekun – Szalony Naukowiec zdecydowali się ćwiczyć na świeżym powietrzu przed Kliniką Transplantacji Szpiku, Onkologii i Hematologii Dziecięcej „Przylądek Nadziei” Uniwersyteckiego Szpitala Klinicznego we Wrocławiu. Jest to ośrodek, który wspiera i leczy dzieci walczące z rakiem. Były ćwiczenia, tańce, bańki mydlane, pokazy eksperymentów, szczudlarze, a wszystkiemu przyglądali się z okien mali pacjenci wrocławskiej klinki. Nie muszę dodawać, że zmagania maskotek i szczudlarzy wywoływały salwy śmiechu i radość wśród dzieci. Mnóstwo pozytywnych emocji – po jednej i drugiej stronie szpitalnych ścian. To nie pierwsza nasza wizyta w klinice „Przylądek Nadziei”, choć tym razem bardzo szczególna, bo sytuacja małych pacjentów jest jeszcze trudniejsza niż zwykle. Nie ma nic cenniejszego niż uśmiech dziecka.
AG: Jakie planujecie działania promocyjne?
WS: Na otwarcie przygotowaliśmy wspólnie z kolektywem „Mamy Projekt” i wrocławskim MPWiK i wyjątkową wystawę „Przeciek”, którą mówi o malejących zasobach wody czystej i zmianach klimatu. Co zrobić, żeby woda „nie przeciekała nam przez palce”, jak w angażujący sposób mówić o poważnych ekologicznych tematach i połączyć je z naszymi codziennymi działaniami. Jak zmiana drobnych nawyków, może wpłynąć na losy planety? Odpowiedzi na te pytania, a także dużą porcję wiedzy o ochronie wody, znajdziecie właśnie na wystawie.
Już 17 czerwca – wspólnie z Waszą Turystyką zapraszamy na VI Forum Promocji Turystycznej – wyczekiwane spotkanie branży turystycznej, podczas którego porozmawiamy o najpilniejszych wyzwaniach stawianych przed naszą branżą.
Włączamy się również w nową, ogólnopolską kampanię promocyjną VISIT Wrocław, która wystartuje lada moment.
AG: Ilu spodziewacie się gości w najbliższych tygodniach?
WS: Rzeczywistość w tym roku już niejednokrotnie nas zaskoczyła. Tym razem również. Już po pierwszym weekendzie wiemy, że goście za nami tęsknili i chętnie do nas wracają. Podczas weekendu „nowego otwarcia” sprzedały się wszystkie bilety. Co nas oczywiście bardzo cieszy. Jednak bezpieczeństwo jest najważniejsze, dlatego zależnie od rozwijającej się sytuacji związanej z koronawirusem, będziemy dostosowywać się do okoliczności. Wspólnie z ekspertami z Uniwersytetu Wrocławskiego realizujemy projekt badawczy, który pomoże nam oszacować ruch turystyczny w Hydropolis, a następnie przygotować plan działań marketingowych w normalności 2.0.
AG: Czy planujecie imprezy, wystawy itp. na świeżym powietrzu?
WS: Naturalnie! Już teraz, przed wejściem znajduje się wystawa rysunków zrobionych przez dzieci pracowników MPWiK S.A. Prace były przygotowane z okazji konkursu plastycznego „Wszystko zaczyna się wody”. Jeżeli tylko sytuacja na to pozwoli, mamy mnóstwo pomysłów na to, w jaki sposób uatrakcyjnić pobyt w CEE Hydropolis. Jednak wdrażanie ich w życie będziemy uzależniać przed wszystkim od bezpieczeństwa naszych gości. Będzie sporo niespodzianek. Po szczegóły, jak zawsze, zapraszam na naszą stronę www.hydropolis.pl i profile społecznościowe.
POWIĄZANE WPISY
20 grudnia 2024
Certyfikaty POT: najlepsze produkty turystyczne 2024 roku
Złoty Certyfikat POT dla Bałtowskiego Kompleksu Turystycznego, Morskie Centrum Nauki…
0 Komentarzy3 Minuty
20 grudnia 2024
Wakacyjne plany Polaków na 2025 rok: poszukiwanie rodzinnych korzeni, przygody z adrenaliną i odkrywanie kraju
Jak wynika z najnowszego raportu, apetyt na podróże w 2025 roku będzie nadal rósł.…
0 Komentarzy6 Minuty
20 grudnia 2024
Już cztery polskie regiony zostały wyróżnione przez Przewodnik Michelin
Zakończyła się selekcja lokali wyróżnionych przez znany i ceniony na świecie Przewodnik…
0 Komentarzy5 Minuty
20 grudnia 2024
Weekend w Krakowie z Tomaszem Karolakiem od Fly.pl. Oprowadzanie po Krakowie dziennym i nocnym z noclegiem w hotelu pięciogwiazdkowym będzie do wylicytowania na IV Gali Waszej Turystyki
Już 10 stycznia 2025 roku w warszawskim Hotelu Renaissance odbędzie się IV Gala Waszej…
0 Komentarzy1 Minuty
19 grudnia 2024
Boom na Polskę. Jak przyciągnąć turystów z Bliskiego Wschodu
W ostatnim czasie obserwujemy zwiększone zainteresowanie turystów arabskich szeroko…
0 Komentarzy2 Minuty
18 grudnia 2024
Warszawa w oczach zagranicznych dziennikarzy
Wizyty prasowe dla mediów zagranicznych stanowią doskonałą okazję do pokazania atrakcji…
0 Komentarzy4 Minuty
18 grudnia 2024
Kampania „Miasto Przygody” triumfuje: 17 mln wyświetleń i osiem międzynarodowych nagród
Wrocław podsumował kampanię „Miasto Przygody”, która w ciągu dwóch lat przyciągnęła uwagę…
0 Komentarzy3 Minuty
16 grudnia 2024
Kolacja z Robertem Makłowiczem będzie do wylicytowania podczas IV Gali Waszej Turystyki
Podczas IV Gali Waszej Turystyki, która odbędzie się 10 stycznia 2025 roku w warszawskim…
0 Komentarzy1 Minuty
12 grudnia 2024
Video Podcast Waszej Turystyki: Mazowsze – region, który zaskakuje na każdym kroku
W trakcie XV Forum Promocji Turystycznej, Izabela Stelmańska, zastępczyni dyrektora…
0 Komentarzy1 Minuty
[…] Mamy Przeciek – Hydropolis ponownie działa […]