Manifest Krakowski: branża turystyczna Krakowa przedstawia plany zmian dla nowego Prezydenta Miasta
Stowarzyszenie Organizacja Turystyczna Stołecznego Królewskiego Miasta Krakowa, działając w imieniu lokalnej branży turystycznej, oficjalnie dostarczyło Manifest Krakowski do obu sztabów Kandydatów na Prezydenta Miasta Krakowa w dniu 18 kwietnia. Dokument, podpisany przez różnorodne instytucje i przedsiębiorców z sektora turystycznego, stanowi mapę drogową zmian w zarządzaniu turystyką w Krakowie i Polsce.
18 kwietnia przedstawiciele Stowarzyszenia Organizacja Turystyczna Stołecznego Królewskiego Miasta Krakowa w imieniu krakowskiej branży turystycznej, oficjalne przekazali do obu sztabów Kandydatów na Prezydenta Miasta Krakowa dokument pod nazwą Manifest Krakowski.
Manifest został stworzony przez branżę turystyczną i podpisany przez organizacje zrzeszające przedsiębiorców sektora turystycznego, samych przedsiębiorców oraz przedstawicieli instytucji miejskich. Dokument ma stanowić mapę drogową zmian w zarządzaniu turystyką w Krakowie i Polsce, we wsparciu nowego Prezydenta Miasta Krakowa.
Manifest Krakowski to głos mówiący o potrzebie wzmacniania odpowiedzialnej turystyki w Krakowie, prowadzonej w poszanowaniu materialnego i niematerialnego dziedzictwa miasta oraz w poczuciu troski o jakość życia mieszkańców aglomeracji krakowskiej.
W deklaracjach znajdują się punkty, dotyczące między innymi podnoszenia jakości usług turystycznych i rozwoju infrastruktury turystycznej z poszanowaniem lokalnej społeczności oraz ochrony środowiska naturalnego. Dokument wspomina także o doskonaleniu oferty turystycznej, uwzględniając potrzeby i oczekiwania turystów oraz mieszkańców, we współpracy z osobami i instytucjami odpowiedzialnymi za interpretację i ochronę bogatego dziedzictwa kulturowego miasta, w tym szczególnie z muzeami i uniwersytetami oraz przyjęciu współodpowiedzialności za realizację działań wynikających z polityki turystycznej miasta.
Poniżej publikujemy całą treść Manifestu Krakowskiego:
POWIĄZANE WPISY
20 grudnia 2024
Certyfikaty POT: najlepsze produkty turystyczne 2024 roku
Złoty Certyfikat POT dla Bałtowskiego Kompleksu Turystycznego, Morskie Centrum Nauki…
0 Komentarzy3 Minuty
20 grudnia 2024
Wakacyjne plany Polaków na 2025 rok: poszukiwanie rodzinnych korzeni, przygody z adrenaliną i odkrywanie kraju
Jak wynika z najnowszego raportu, apetyt na podróże w 2025 roku będzie nadal rósł.…
0 Komentarzy6 Minuty
20 grudnia 2024
Już cztery polskie regiony zostały wyróżnione przez Przewodnik Michelin
Zakończyła się selekcja lokali wyróżnionych przez znany i ceniony na świecie Przewodnik…
0 Komentarzy5 Minuty
20 grudnia 2024
Weekend w Krakowie z Tomaszem Karolakiem od Fly.pl. Oprowadzanie po Krakowie dziennym i nocnym z noclegiem w hotelu pięciogwiazdkowym będzie do wylicytowania na IV Gali Waszej Turystyki
Już 10 stycznia 2025 roku w warszawskim Hotelu Renaissance odbędzie się IV Gala Waszej…
0 Komentarzy1 Minuty
19 grudnia 2024
Boom na Polskę. Jak przyciągnąć turystów z Bliskiego Wschodu
W ostatnim czasie obserwujemy zwiększone zainteresowanie turystów arabskich szeroko…
0 Komentarzy2 Minuty
18 grudnia 2024
Warszawa w oczach zagranicznych dziennikarzy
Wizyty prasowe dla mediów zagranicznych stanowią doskonałą okazję do pokazania atrakcji…
0 Komentarzy4 Minuty
18 grudnia 2024
Kampania „Miasto Przygody” triumfuje: 17 mln wyświetleń i osiem międzynarodowych nagród
Wrocław podsumował kampanię „Miasto Przygody”, która w ciągu dwóch lat przyciągnęła uwagę…
0 Komentarzy3 Minuty
16 grudnia 2024
Kolacja z Robertem Makłowiczem będzie do wylicytowania podczas IV Gali Waszej Turystyki
Podczas IV Gali Waszej Turystyki, która odbędzie się 10 stycznia 2025 roku w warszawskim…
0 Komentarzy1 Minuty
12 grudnia 2024
Video Podcast Waszej Turystyki: Mazowsze – region, który zaskakuje na każdym kroku
W trakcie XV Forum Promocji Turystycznej, Izabela Stelmańska, zastępczyni dyrektora…
0 Komentarzy1 Minuty