Marka narodowa Niemiec na pierwszym miejscu w światowym rankingu
Niemcy w 2018 roku pozostają na pierwszym miejscu w renomowanym rankingu Anholt-GfK Nation Brands Index (NBI). Ranking ten przedstawia postrzegane są marki 50 porównywanych ze sobą państw świata.
Japonia i Wielka Brytania znajdują się na 2. i 3. miejscu.
Petra Hedorfer, prezes zarządu Niemieckiej Centrali Turystyki (DZT), skomentowała: „Niemcy cieszą się bardzo dobrą reputacją wśród najpotężniejszych gospodarek świata. Od 2006 roku plasujemy się ciągle w pierwszej trójce, a po raz piąty zajmujemy pierwsze miejsce. Wysoka pozycja w rankingu NBI to także zasługa długofalowego promowania Niemiec jako celu podróży. Za pomocą naszych działań marketingowych, zwłaszcza kampanii online, staramy się jak najlepiej pokazać Niemcy na tle konkurencji, także w przyszłości.”
Indeks NBI bada obecną reputację państwa uwzględniając sześć kategorii – eksport, rząd, kultura, ludzie, turystyka oraz imigracja/inwestycje, a te z kolei składają się z trzydziestu dodatkowych czynników. We wszystkich sześciu segmentach Niemcy znajdują się w pierwszej dziesiątce.
Długoterminowe porównanie na przestrzeni ostatnich 10 lat ukazuje nadzwyczaj stabilne postrzeganie Niemiec.
W kategorii eksport (3. miejsce) i rząd (4. miejsce) Niemcy w 2018 roku uplasowały się na takich samych miejscach co w roku 2008. Postrzeganie potencjału imigracyjnego oraz inwestycyjnego poprawiło się z piątego na trzecie miejsce, w kategorii kultura odnotowano wzrost z czwartego na trzecie miejsce, w turystyce z dziesiątego na dziewiąte miejsce.
Tylko w kategorii ludzie Niemcy spadły o jedno miejsce niżej i plasują się na ósmym miejscu.
W ramach drugiego kongresu Germany Incoming & Brand Summit zorganizowanego przez DZT w ubiegłym tygodniu w Weimarze dr Vadim Volos, dyrektor generalny NBI, omówił szczegółowe wyniki badania oraz poruszył tematykę znaczenia kultury jako integralnej części marki Niemcy-cel podróży.
Według badania 40 procent zapytanych kojarzy Niemcy ze sportem i muzeami. Pomiędzy 20 a 30 procent zapytanych podaje design, film, muzykę, sztuki wizualne oraz operę.
Niemcy są wiodącym rynkiem w segmencie podróży kulturowych w Europie. O DZT Niemiecka Centrala Turystyki (DZT) to narodowa „izba turystyki” Niemiec z siedzibą główną we Frankfurcie nad Menem. Centrala zajmuje się promowaniem Niemiec jako kraju turystycznego na zlecenie Federalnego Ministerstwa Gospodarki i Energii (BMWi), które wspiera ją na mocy ustawy niemieckiego Bundestagu. DZT zajmuje się tworzeniem strategii i produktów oraz działaniami marketingowymi w celu dalszego umocnienia pozytywnego wizerunku Niemiec za granicą jako celu podróży oraz wspierania niemieckiej turystyki przyjazdowej. DZT posiada 32 przedstawicielstwa zagraniczne na całym świecie.
POWIĄZANE WPISY
21 listopada 2024
Atrakcje południowych Czech
Na konferencji prasowej w ubiegłym tygodniu w Warszawie, Czech Tourism wraz…
0 Komentarzy3 Minuty
21 listopada 2024
Niemcy – ojczyzna bożonarodzeniowych jarmarków
Z końcem listopada nad niemieckimi miastami zaczynają się unosić zapachy korzennych…
0 Komentarzy9 Minuty
15 listopada 2024
Rekordowe targi WTM w Londynie. Ponad 4 tys. wystawców z całego świata
W dniach 5-7 listopada 2024 roku londyńskie hale ExCeL gościły największe w historii…
0 Komentarzy2 Minuty
28 października 2024
Dubaj szykuje się na zakupowe szaleństwo
Rozrywka na żywo, koncerty gwiazd, wyjątkowe oferty i zakupowe szaleństwo w czystej…
0 Komentarzy1 Minuty
23 października 2024
Saksonia zaprasza na jarmarki bożonarodzeniowe
Saksończycy od wieków słyną z kultywowania tradycji bożonarodzeniowych. Nie bez kozery…
0 Komentarzy5 Minuty
16 października 2024
„Najlepszym środkiem promocji Korei Południowej jest K-pop”
Zwiększenie liczby polskich turystów do 30 tys. rocznie – taki cel stawia przed sobą…
0 Komentarzy4 Minuty
9 października 2024
Rekordowy wzrost zainteresowania Austrią wśród polskich turystów
0 Komentarzy3 Minuty
4 października 2024
Tabarka – w poszukiwaniu prawdziwej Tunezji
Położona tuż przy granicy z Algierią Tabarka zachwyca plażami i świetnymi warunkami do…
0 Komentarzy5 Minuty
3 października 2024
Hiszpańskie nowości Rainbow: Costa Blanca i Costa Dorada
Na lato 2025 Rainbow przygotował kilka nowych kierunków w sprawdzonych już przez Polaków…
0 Komentarzy8 Minuty