Maroko chce się mocniej promować w Polsce

PW

We wtorek w Warszawie otwarte została Marokańska Agencja Prasowa (MAP). Warszawski oddział jest czwartym, zaraz po oddziałach w Ameryce Północnej, Ameryce Południowej oraz Afryce Zachodniej.

O wadze wydarzenia dla Marokańczyków świadczy fakt, że obecni na konferencji byli ambasador Jego Wysokości Króla Maroka w Polsce Younss Tijani, dyrektor generalny Agencji Maroka Khalil Hachimi, dyrektor warszawskiego oddziału Agecji – Abdellah Akdim.
Kolejne agencje planowane są w Afryce Wschodniej, Afryce Południowej, Skandynawii oraz w krajach arabskich. Do końca 2018 roku planowane jest otworzenie w sumie 12 oddziałów zagranicznych.
Younss Tijani podkreślił jak ważny jest rynek Polski dla Maroka w zacieśnianiu więzi zwłaszcza w dziedzinie komunikacji i technologii multimedialnych. Otwarcie oddziału MAP-u w Warszawie jest odpowiedzią na chęć skonkretyzowania kierunków działania w zakresie regionalnym jak i międzynarodowym. Oddział będzie poważnym wsparciem jako lidera na arenie międzynarodowej.

Abdellah Akdim podkreślił: „Warszawa została wybrana jako miejsce, gdzie można skupić energię, pracę i działanie w promocji na Europę. Dzięki tym działaniom struktura MAP-u będzie bardziej prężna i solidna w działaniu. Agencja postanowiła być bardziej otwarta na sprawy polityczne i społeczne tak, by była „czynnym aktorem w debacie politycznej. Wybór Warszawy nie był przypadkowy, to Polska była w czerwcu 1989 roku prowodyrem zmian politycznych i społecznych, zwłaszcza w zakresie ochrony praw człowieka. To również wyraz dużego zainteresowania, jakim Maroko darzy tę część świata zarówno w wymiarze społecznym, politycznym jak i społecznym. Agencja ma być łącznikiem Maroka z Europą.”