Maroko chce zdobyć Polskę

AG

Marokańczycy wierzą, że ich kraj stanie się dla Polaków kierunkiem numer jeden wakacyjnych wyjazdów.

Khalid Mimi, dyrektor Marokańskiego Narodowego Biura Turystyki, podczas konferencji, na targach TT Warsaw, powiedział m.in. “Ten rok był dziwny i trudny dla Maroka. Ale żaden lot do Marko nie został odwołany ani zawieszony.”

Ambasador Królewstwa Maroka, Youns Tijani dodał: “W 2014 roku przychody z turystyki stanowiły 8 proc. naszego PKB. Kluczem do sukcesu w turystyce jest ciągły rozwój poziomu usług turystycznych a także promocja. Staramy się wspierać branże przez rozwój nowych inwestycji, tak jak, choćby resort w okolicach miejscowości Sajida nad Morzem Śródziemnym. W najbliższych latach będziemy się koncentrować na Polsce i wierzę, że dla polskich turystów staniemy się czasem wakacyjnym kierunkiem numer 1.”

Urszula Potęga, prezes MT Targi Polska, podkreśliła: “O zainteresowaniu Maroka turystami polskimi może też świadczyć fakt, że kraj ten uczestniczy w targach TT Warsaw nieprzerwanie od 2002 roku.”

W ubiegłym roku Maroko odwiedziło ok. 70 tysięcy turystów z Polski. I to, licząc tylko tych, którzy przyjechali tutaj na dłużej, do tego, jak podkreślił Khadi, trzeba dodać kilka tysięcy tych, którzy odwiedzili Maroko podczas jednodniowych wycieczek z Hiszpanii.

Maroko rozbudowuje swoją infrastrukturę zarówno turystyczną, jak i i transportową. Już teraz dysponuje siecią 1 500 km autostrad (następne 800 km jest w budowie), 28 portami morskimi, 15 lotniskami.
W 2014 roku Maroko odwiedziło 10, 2 miliona turystów, o 2,4 proc. więcej niż w roku 2013.

Khalid Mimi dodał: “Nasz program rozwoju turystyki Wizja 2020, na najbliższe lata ma trzy główne cele: podwojenie liczby turystów zagranicznych, tak by w 2020 ich liczba osiągnęła 20 mln; podwojenie liczby miejsc noclegowych, potrojenie dochodów z turystyki. W ubiegłym roku mieliśmy do dyspozycji 216 tys. łóżek, z czego najwięcej w Marakeszu, Agadirze i Casablance.”