Marriott International: planujemy blisko 100 konwersji i adaptacji hoteli w Europie do 2026 roku
Podczas Międzynarodowego Forum Inwestycji Hotelarskich w Berlinie Marriott International, Inc. ogłosił plany rozszerzenia swojego europejskiego portfolio do końca 2026 roku o prawie 100 obiektów i ponad 12 tysięcy pokoi. Będzie to możliwe dzięki konwersjom hoteli i projektom adaptacji, czyli przekształcenia istniejących budynków w hotele. Stanowi to ponad 40 proc. wszystkich europejskich projektów firmy planowanych na ten okres.
Oczekuje się, że plany rozwoju wzmocnią pozycję firmy w całej Europie. Ma ona tam obecnie ponad 800 obiektów obejmujących prawie 150 tys. pokojów w ramach 25 marek w 47 krajach i terytoriach.
„W Europie nadal obserwujemy znaczący wzrost dzięki możliwościom konwersji i adaptacji. Wzmacnia to zaufanie do Marriott International ze strony naszych właścicieli i franczyzobiorców, którzy chcą przekształcać swoje zasoby i maksymalizować zyski” – mówi Satya Anand, prezes Marriott International w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce.
„Konwersje z Marriott oferują właścicielom i franczyzobiorcom możliwość korzystania z naszych dobrze ugruntowanych marek, konkurencyjne koszty afiliacji i sprawdzone sposoby generowania przychodów, a także Marriott Bonvoy – nasz nagradzany program podróżniczy, w którym uczestniczy ponad 200 mln osób” – dodaje.
Marriott obserwuje dynamiczny rozwój projektów konwersji i adaptacji hoteli w krajach takich jak Włochy, Wielka Brytania, Hiszpania i Turcja, i to we wszystkich segmentach marki.
Nowa marka Marriott klasy średniej, Four Points Express by Sheraton, pobudziła możliwości konwersji w regionie od czasu jej wprowadzenia na rynek w 2023 roku. Firma ogłosiła wprowadzenie marki w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie konsumentów na niezawodne, ale niedrogie zakwaterowanie w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce. Po niedawnym otwarciu Four Points Express przez Sheraton w Bursie (Turcja) marka zamierza otworzyć kolejnych pięć obiektów w Wielkiej Brytanii i Turcji do końca 2025 roku.
W segmencie select ponad 25 proc. planowanych nowych obiektów firmy powstałych na skutek przekształceń i adaptacji w Europie do końca 2026 roku stanowią Moxy Hotels, AC Hotels by Marriott, Four Points by Sheraton i Residence Inn by Marriott. W segmencie premium ponad 20 proc. planowanych nowych obiektów w Europie w tym samym okresie stanowią Tribute Portfolio i Autograph Collection.
Firma obserwuje również wzrost możliwości konwersji i adaptacji w segmencie luksusowym w Europie, przy czym ponad 10 proc. planowanych nowych obiektów w regionie do końca 2026 roku stanowią The Luxury Collection, W Hotels, The Ritz-Carlton oraz St. Regis Hotels & Resorts.
„Obserwujemy duże zainteresowanie ze strony niezależnych hotelarzy, deweloperów i inwestorów, którzy chcą wykorzystać efektywność i zalety renowacji oraz rebrandingu istniejących hoteli i nieruchomości” – mówi Jerome Briet, główny dyrektor ds. rozwoju Marriott International w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce.
„Dodanie istniejącego obiektu do naszego portfolio daje dostęp do Marriott Bonvoy, naszego popularnego programu lojalnościowego, a także do naszych platform sprzedaży i marketingu oraz do naszej globalnej bazy klientów. To z kolei daje firmie Marriott możliwość dalszego rozszerzania portfolio naszych marek dla naszych gości i członków. Obserwujemy szczególnie dynamiczny rozwój marek The Luxury Collection, Autograph Collection i Tribute Portfolio, które pozwalają hotelom zachować swoją tożsamość i osobowość, wykorzystując jednocześnie potęgę globalnych systemów Marriott” – dodał.
POWIĄZANE WPISY
20 grudnia 2024
Wakacyjne plany Polaków na 2025 rok: poszukiwanie rodzinnych korzeni, przygody z adrenaliną i odkrywanie kraju
Jak wynika z najnowszego raportu, apetyt na podróże w 2025 roku będzie nadal rósł.…
0 Komentarzy6 Minuty
18 grudnia 2024
Monika Wacowska-Maciąg na czele dwóch hoteli Leonardo Boutique w Krakowie
Monika Wacowska-Maciąg od grudnia 2024 roku objęła stanowisko hotel managera w Leonardo…
0 Komentarzy2 Minuty
18 grudnia 2024
Zimowe wydarzenia w Trentino: od Pucharu Świata po Tour de Ski
Trentino, region położony w północnych Włoszech w sercu Dolomitów, przygotowuje się na…
0 Komentarzy3 Minuty
18 grudnia 2024
Kampania „Miasto Przygody” triumfuje: 17 mln wyświetleń i osiem międzynarodowych nagród
Wrocław podsumował kampanię „Miasto Przygody”, która w ciągu dwóch lat przyciągnęła uwagę…
0 Komentarzy3 Minuty
17 grudnia 2024
Hilton w Pobierowie i Krynicy Morskiej. Nowe hotele w sieci Spark by Hilton w Polsce
Hilton otwiera dwa nowe hotele w Pobierowie i Krynicy Morskiej. Obiekty te, oferujące…
0 Komentarzy2 Minuty
17 grudnia 2024
Wyjątkowa oferta świąteczna z Wyndham Wroclaw Old Town
Święta Bożego Narodzenia to czas magii, radości i niezapomnianych chwil. Wrocław – z…
0 Komentarzy3 Minuty
17 grudnia 2024
IGHP: mniej gości w hotelach w listopadzie
Wyniki hoteli w listopadzie były słabsze niż w październiku, głównie za sprawą…
0 Komentarzy7 Minuty
16 grudnia 2024
Nocowanie.pl: Polacy wybierają święta poza domem
Polacy coraz chętniej spędzają święta Bożego Narodzenia i sylwestra poza domem,…
0 Komentarzy3 Minuty
16 grudnia 2024
Accor otworzył pierwszy Swissôtel na Słowacji
Swissôtel zadebiutował na Słowacji, otwierając Swissôtel Damian Jasna w regionie Liptów.…
0 Komentarzy1 Minuty