Marriott International: planujemy blisko 100 konwersji i adaptacji hoteli w Europie do 2026 roku

Podczas Międzynarodowego Forum Inwestycji Hotelarskich w Berlinie Marriott International, Inc. ogłosił plany rozszerzenia swojego europejskiego portfolio do końca 2026 roku o prawie 100 obiektów i ponad 12 tysięcy pokoi. Będzie to możliwe dzięki konwersjom hoteli i projektom adaptacji, czyli przekształcenia istniejących budynków w hotele. Stanowi to ponad 40 proc. wszystkich europejskich projektów firmy planowanych na ten okres.
Oczekuje się, że plany rozwoju wzmocnią pozycję firmy w całej Europie. Ma ona tam obecnie ponad 800 obiektów obejmujących prawie 150 tys. pokojów w ramach 25 marek w 47 krajach i terytoriach.
„W Europie nadal obserwujemy znaczący wzrost dzięki możliwościom konwersji i adaptacji. Wzmacnia to zaufanie do Marriott International ze strony naszych właścicieli i franczyzobiorców, którzy chcą przekształcać swoje zasoby i maksymalizować zyski” – mówi Satya Anand, prezes Marriott International w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce.
„Konwersje z Marriott oferują właścicielom i franczyzobiorcom możliwość korzystania z naszych dobrze ugruntowanych marek, konkurencyjne koszty afiliacji i sprawdzone sposoby generowania przychodów, a także Marriott Bonvoy – nasz nagradzany program podróżniczy, w którym uczestniczy ponad 200 mln osób” – dodaje.
Marriott obserwuje dynamiczny rozwój projektów konwersji i adaptacji hoteli w krajach takich jak Włochy, Wielka Brytania, Hiszpania i Turcja, i to we wszystkich segmentach marki.
Nowa marka Marriott klasy średniej, Four Points Express by Sheraton, pobudziła możliwości konwersji w regionie od czasu jej wprowadzenia na rynek w 2023 roku. Firma ogłosiła wprowadzenie marki w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie konsumentów na niezawodne, ale niedrogie zakwaterowanie w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce. Po niedawnym otwarciu Four Points Express przez Sheraton w Bursie (Turcja) marka zamierza otworzyć kolejnych pięć obiektów w Wielkiej Brytanii i Turcji do końca 2025 roku.
W segmencie select ponad 25 proc. planowanych nowych obiektów firmy powstałych na skutek przekształceń i adaptacji w Europie do końca 2026 roku stanowią Moxy Hotels, AC Hotels by Marriott, Four Points by Sheraton i Residence Inn by Marriott. W segmencie premium ponad 20 proc. planowanych nowych obiektów w Europie w tym samym okresie stanowią Tribute Portfolio i Autograph Collection.
Firma obserwuje również wzrost możliwości konwersji i adaptacji w segmencie luksusowym w Europie, przy czym ponad 10 proc. planowanych nowych obiektów w regionie do końca 2026 roku stanowią The Luxury Collection, W Hotels, The Ritz-Carlton oraz St. Regis Hotels & Resorts.
„Obserwujemy duże zainteresowanie ze strony niezależnych hotelarzy, deweloperów i inwestorów, którzy chcą wykorzystać efektywność i zalety renowacji oraz rebrandingu istniejących hoteli i nieruchomości” – mówi Jerome Briet, główny dyrektor ds. rozwoju Marriott International w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce.
„Dodanie istniejącego obiektu do naszego portfolio daje dostęp do Marriott Bonvoy, naszego popularnego programu lojalnościowego, a także do naszych platform sprzedaży i marketingu oraz do naszej globalnej bazy klientów. To z kolei daje firmie Marriott możliwość dalszego rozszerzania portfolio naszych marek dla naszych gości i członków. Obserwujemy szczególnie dynamiczny rozwój marek The Luxury Collection, Autograph Collection i Tribute Portfolio, które pozwalają hotelom zachować swoją tożsamość i osobowość, wykorzystując jednocześnie potęgę globalnych systemów Marriott” – dodał.
POWIĄZANE WPISY
18 grudnia 2025
Costa Cruises stawia na partnerów. Polskie biura podróży wśród nagrodzonych
Costa Cruises zorganizowała dwa wydarzenia skierowane do partnerów i przedstawicieli…
0 Komentarzy2 Minuty
18 grudnia 2025
GTS Poland uruchamia nowe zimowe połączenie z Warszawy do Monastyru
GTS Poland poszerza ofertę czarterów do Tunezji i od 25 grudnia 2025 roku uruchamia nowe…
0 Komentarzy2 Minuty
16 grudnia 2025
PLL LOT ogłaszają nabór do 4. edycji Konkursu na Najlepszą Pracę Dyplomową
PLL LOT zapraszają studentów do udziału w 4. edycji Konkursu na Najlepszą Pracę…
0 Komentarzy2 Minuty
16 grudnia 2025
Wystartował program Future Professionals dla młodych talentów branży MICE
Wystartował program mentoringowy Future Professionals dla młodych talentów branży MICE. W…
0 Komentarzy2 Minuty
16 grudnia 2025
Rankomat: Większość Polaków przywita Nowy Rok w domowym gronie
Większość Polaków planuje powitać Nowy Rok w domowym zaciszu – wynika z badania…
0 Komentarzy3 Minuty
15 grudnia 2025
Polscy turyści na drugim miejscu na Słowacji
Na konferencji prasowej w Warszawie przedstawiciele Slovakia Travel i Tatry Mountain…
0 Komentarzy2 Minuty
15 grudnia 2025
IGHP: listopad 2025 z lepszymi wynikami niż rok temu
Wyniki hoteli w listopadzie 2025 roku były wyższe niż w analogicznym okresie ubiegłego…
0 Komentarzy4 Minuty
15 grudnia 2025
Travelist: Wysokie zainteresowanie feriami 2026. Ceny nieznacznie wzrosły
Rynek wyjazdów na ferie zimowe 2026 pozostaje stabilny – wynika z analizy Travelist.pl.…
0 Komentarzy4 Minuty
15 grudnia 2025
Ryanair przedstawia najpopularniejsze kierunki Polaków w okresie świątecznym
W okresie świąteczno-noworocznym Polacy najchętniej wybierają Włochy, Hiszpanię i Maltę,…
0 Komentarzy3 Minuty










