Marriott przejął Starwooda
Dzięki przejęciu sieci Starwood Hotels & Resorts Worldwide Marriott stworzył największe imperium hoteli luksusowych na świecie ponad 5 700 hoteli z 1,1 mln łóżek.
Nowo powstała spółka dysponuje 30 markami hotelowymi, ponad 5 700 hotelami z 1,1 mln łożek w 110 krajach.
Marriott umożliwia od tej pory gościom uczestnictwo w programie lojalnościowym Marriott Rewards, w którego skład wchodzą Ritz-Carlton Rewards i Starwood Preferred Guest (SPG), i umożliwia transfer punktów pomiędzy poszczególnymi programami.
J.W. Marriott, dyrektor naczelny i członek zarządu Marriott International, powiedział: “Przez cały okres naszej 90 letniej historii niegdy nie przesatlismny szukac nowych sposobó, by obsłużyc naszych gości. Dodając do naszego portfolio silną markę Starwood, dodając utalentowane kadry tej firmy, rozszerzyliśmy nasze możliwości. Jako największa spółka hotelowa na świecie ponosimy odpowiedzialność nie tylko za komfort naszych kleintów, ale i za zapewnienie możliwości rozwoju naszym pracownikom i rozwój hotelarstwa.”
Arne Sorenson, prezes zarządu i dyrektor generalny Marriott International, dodał: “Sądzimy, że Marriott ma obecnie najlepsze portfolio wśród hotelowych marek świata. Mamy najbardziej wyczerpującą ofertę i najlepszy program lojalnościowy. Dzięki połączeniu z marka Starwood możmy nie tylko naszym starym klientom zaproponowac nowe usługi, ale i zdobyć nowych klientów. Przyniesie to także korzyści finansowe dla właścicieli, ajentów i udziłowców.”
Przejęcie Starwooda pozwoli Marriottowi na osiągnięcie zysków w wysokoąści 250 mln dolarów rocznie. Wartośc transakcji wynosi 12,1 mld dolraów a koszt jednorazowej transakcji połączeni spółek – ok. 140 mln dolarów.
Rada dyrektorów Marriotta została powiększona z 11 do 14 osób, dokooptowamni zostali: Bruce Duncan, dawny prezes zarządu Starwood Hotels & Resorts Worldwide, Eric Hippeau z firmy partnerskiej Lerer Hippeau Ventures i prezes First Industrial Realty Trust i Aylwin Lewis, prezes zarządu Potbelly Corporation.
POWIĄZANE WPISY
20 listopada 2024
Hotel HP Park Plaza we Wrocławiu świętuje swoje 25-lecie
Hotel HP Park Plaza we Wrocławiu świętował jubileusz 25-lecia swojej działalności.…
0 Komentarzy1 Minuty
14 listopada 2024
Arche otwiera nowy hotel w XIX-wiecznym klasztorze we Wrocławiu
Rusza kolejny, dwudziesty pierwszy obiekt Arche — największej w kraju sieci hotelowej z…
0 Komentarzy4 Minuty
14 listopada 2024
IGHP: stabilny październik w hotelach
Wyniki października w hotelach okazały się podobne do wrześniowych, głównie dzięki…
0 Komentarzy4 Minuty
7 listopada 2024
Sieć Mercure otworzyła pierwszy hotel w Bułgarii
Mercure, marka hotelowa grupy Accor, otworzyła pierwszy obiekt w Bułgarii – Mercure Sofia…
0 Komentarzy1 Minuty
4 listopada 2024
Sieć a&o Hostels otworzyła pierwszy hostel w Belgii
Europejska sieć hosteli a&o Hostels otworzyła pierwszy obiekt w Belgii – a&o Antwerpen…
0 Komentarzy1 Minuty
30 października 2024
Accor z przychodem 1,4 mld euro w III kwartale 2024
Grupa Accor zamknęła trzeci kwartał 2024 z przychodami wynoszącymi 1,434 mld euro, co…
0 Komentarzy1 Minuty
28 października 2024
B&B Hotels redukuje emisję CO2 i walczy z marnowaniem żywności
Sieć B&B Hotels opublikowała raport za 2023 rok, w którym podsumowuje swoje działania na…
0 Komentarzy4 Minuty
25 października 2024
Travelist.pl: listopadowe wyjazdy zyskują na popularności. Polacy wybierają góry i morze
Od kilku lat koniec wakacji nie oznacza końca sezonu urlopowego. Wzrost liczby rezerwacji…
0 Komentarzy3 Minuty
25 października 2024
Marriott International wprowadza program Connect Responsibly. Marka stawia na zrównoważony rozwój w organizacji spotkań
Marriott International ogłosił wprowadzenie programu Connect Responsibly, który ma na…
0 Komentarzy3 Minuty