Mazowiecki oddział PIT stawia na MICE
W Polskiej Izbie Turystyki coraz więcej biur zajmuje się szeroko rozumianym przemysłem spotkań – powiedział na spotkaniu Oddziału Mazowieckiego PIT, jego prezes, Dariusz Wojtal.
Tym razem Oddział Mazowiecki PIT zaprosił na spotkanie swoich członków przedstawicielki najważniejszego portalu branży spotkań – MeetingPlanner.pl.
Sylwia Banaszewska i Dorota Średnicka przedstawiły nie tylko swoją firmę, pochwaliły się osiągnięciami i współpracą z branżą turystyczną, ale i zaprezentowały najistotniejsze problemy przemysłu spotkań.
Sylwia Banaszewska podkreśliła: “Branża MICE to szansa na dla biur zajmujących się do tej pory tradycyjną turystyką wypoczynkową na zdywersyfikowanie swojej działalności, rozszerzenie jej poza sezony wakacyjne. W przemyśle spotkań nie ma sezonowości. Przemysł spotkań w Polsce dokonał w ostatnich latach wielkiego skoku i wciąz się rozwija.”
Dorota Średnicka zaprosiła przedstawicieli biur podróży do współpracy, m.in. do udziału, jako hosted buyers, na targi IMEX.
Z kolei Dariusz Wojtal zaprosił zebranych do prac w zespole ds MICE, który niedawno powstał w Polskiej Izbie Turystyki. Podkreślił: “Organizacją imprez zaliczanych do przemysłu spotkań, turystyką biznesową zajmują się coraz częściej biura, które na co dzień przede wszystkim sprzedają oferty wypoczynkowe.”
Zbigniew Kowal, prezes Global Congress, dodał: “Mamy w Polsce kłopot z budową silnych Convention Bureau i jeśli ich szybko nie zbudujemy, musimy sią liczyć z wejściem na polski rynek wielkich zagranicznych firm, które zajmą się organizacją największych wydarzeń w Polsce i zdominują nasz rynek.
W Polsce brakuje kadr dla przemysłu spotkań, przede wszystkim brakuje wykładowców, którzy uczyliby młodych ludzi według najnowszych trendów.
Musimy apelować, wywierać presję na władze Warszawy w dwóch najbardziej istotnych dla nas sprawach: Warszawa musi być obecna na targach MICE, w stolicy musi powstać centrum kongresowe z prawdziwego zdarzenia.”
POWIĄZANE WPISY
17 grudnia 2024
Nekera otworzyła sezon narciarski. Ponad 200 uczestników na „Ski Opening” w Dolomitach
Podczas „Ski Opening z Nekera” ponad 200 klientów i agentów świętowało zimowy początek na…
0 Komentarzy3 Minuty
13 grudnia 2024
Gotowy na Wakacje – łatwy i szybki kontakt z klientem
Szkolenia będą podzielone na dwie grupy: dla firm posiadających system rezerwacyjny…
0 Komentarzy2 Minuty
9 grudnia 2024
Wakacje.pl: pierwszy milion klientów w jednym roku
Po raz pierwszy w historii Wakacje.pl przekroczyły barierę miliona obsłużonych klientów w…
0 Komentarzy1 Minuta
4 grudnia 2024
Łotewska gwarancja Join Up zaakceptowana. „To precedens, potencjalne problemy dla rynku i dla klientów”
Urząd Marszałkowski województwa mazowieckiego umorzył postępowanie w sprawie wykreślenia…
0 Komentarzy30 Minuty
4 grudnia 2024
Biura podróży – ceny imprez turystycznych naprzemiennie rosną i maleją
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 4 i 10 sierpnia 2025…
0 Komentarzy4 Minuty
2 grudnia 2024
Zmiany w sieci sprzedaży Itaki. Kacper Haluch dyrektorem, Michał Henicz jego zastępcą
Od 1 listopada 2024 roku Kacper Haluch objął stanowisko dyrektora sieci sprzedaży Itaki,…
0 Komentarzy1 Minuta
28 listopada 2024
Join Up bez prawidłowej gwarancji. Postępowanie w sprawie wykreślenia z rejestru
Urząd Marszałkowski województwa Mazowieckiego wszczął postępowanie w sprawie wykreślenia…
0 Komentarzy6 Minuty
28 listopada 2024
Exim Tours podsumował sezon letni: wzrost liczby klientów o 30 proc.
Exim Tours podsumował sezon letni 2024, odnotowując blisko 30 proc. wzrost liczby…
0 Komentarzy4 Minuty
27 listopada 2024
Grzegorz Bosowski sprzedał udziały we Fly.pl inwestorowi spoza branży, pozostaje prezesem
Po 18 latach istnienia internetowe biuro podróży Fly.pl zostało sprzedane prywatnemu…
0 Komentarzy3 Minuty