Mazowsze – 70 mln pomocy dla branży turystycznej i nowa kampania promocyjna

Mazowsze da 70 mln dla branzy turystycznej
Uczestnicy dzisiejszej konferencji prasowej Mazowsza/fot. facebook Adam Struzika

Urząd marszałkowski województwa mazowieckiego przeznaczy 67 mln złotych na pomoc mikro i małym przedsiębiorstwom z szeroko rozumianej branży turystycznej. Mikro przedsiębiorcy mogą się starać o maksymalnie 70 tys. zł, zaś mali przedsiębiorcy – maksymalnie do 164 tys.

Przypomnijmy że mikro przedsiębiorstwa zatrudniają do 9 osób, zaś małe – do 49 osób.

Konkurs zaplanowany jest na końcówkę lipca (w dniach 27 – 31 lipca). Wnioski będzie trzeba składać w drodze elektronicznej. Wnioski maja być bardzo proste. 1/3 puli trafi do firm mikro, 2/3 – do małych. Dotacja będzie miała formę bezzwrotną w przypadku utrzymania działalności i zatrudnienia przedsiębiorstwa przez okres co najmniej 3 miesięcy kalendarzowych, licząc od miesiąca następującego po miesiącu, w którym złożony zostanie wniosek o wsparcie.

Adam Struzik, marszałek województwa mazowieckiego, podkreślił: „Branża turystyczna, hotelarska i gastronomiczna poniosła największe straty. Dlatego chcemy przedsiębiorstwom z tej branży pomóc w zachowaniu miejsc pracy. Pomoc przeznaczona będzie dla małych i mikro przedsiębiorstw.”

Warunkiem otrzymania dotacji będzie utrzymanie w najbliższych miesiącach. miejsc pracy.

O dotacje będą mogły ubiegać się przedsiębiorstwa zajmujące się świadczeniem usług noclegowych, restauracje i stała placówki gastronomiczne, touroperatorzy, agenci i pośrednicy turystyczni, organizatorzy eventów i konferencji oraz organizatorzy imprez kulturalnych.

Dodatkowo, urząd marszałkowski rozpoczyna nową kampanię promocyjną  trwającą właśnie z mediach.

Paweł Cukrowski, dyrektor departamentu kultury, promocji i turystyki, powiedział: „Kampania promocyjna ma pokazać Mazowsze, jako region ciekawy pod względem turystycznym. Kampania ma być wsparciem dla branży turystycznej, bo zachęca mieszkańców naszego województwa, ale i innych regionów, do spędzenia wakacji i weekendów właśnie na Mazowszu. Spoty reklamowe pokazują to, co mamy najlepsze – naturę, zabytki a także kuchnię, która słynie w całym kraju z rozmaitości smaków. Mam nadzieję, że spoty sprawią, że Polacy zdecydują spędzić urlopy bliżej niż zwykle, u nas.”