Mazowsze chce się lepiej promować
Mazowsze ma kłopot z tożsamością, ale jednocześnie różnorodność bogactwa. O tym jak wykorzystać marki lokalne i jak je budować, jak skutecznie promować miejscowości mazowieckie i cały region, rozmawiali uczestnicy IX Kongresu Promocji Mazowsza.
Impreza odbyła się w Centrum Kultury I Sportu w Pruszkowie I otwierający spotkanie, Krzysztof Rymuza, starosta pruszkowski, podkreślił: “Wiemy jak ważna jest promocja miasta i powiatu przez culture i turystykę. Bolączką często jest jednak brak środków na realizację śmiałych pomysłów.”
I o tym właśnie jak zdobywać środki na promocję, jak ją czynić tańszą a bardziej efektywną rozmawiali uczestnicy Kongresu podczas warsztatów. Celem była wymiana doświadczeń oraz wskazanie najnowszych trendów w budowaniu marki terytorialnej (lokalnej i regionalnej), tworzeniu wizerunku.
Poruszano tematy: „Nowe media vs. stare media”, „Od marki lokalnej do marki regionu”, „Internet ludzi i nowych możliwości, Social Media, Crowdfunding/Crowdsourcing” czy „Znane media, nowe możliwości. Jak zmierzyć sukces? Czyli opowieść o tym, jak zielony tramwaj objechał świat”. Uczetnicy warsztatów mogli spróbować swych sił w tworzeniu zadanych przez prowadzących kampanii.
Warsztaty i wykłady poprowadzili m.in. dr Jacek Pogorzelski, właściciel i dyrektor zarządzający firmy doradztwa marketingowego PrimeCode oraz Business Strategy Leader w Blue Fox, Bartosz Filip Malinowski, założyciel agencji WeTheCrowd, Justyna Lenarczyk, szkoleniowiec w firmie Inicado, Kinga Religa trener w Fundacji Rozwoju Demokracji Lokalnej oraz Piotr Ruta, trener, doradca i konsultant. miękkich umiejętności menedżerskich.
Najmocniejszym punktem programu był wykład Jacka Pogorzelskiego “Od marki lokalnej do marki regionu”. Mówca podkreślił w nim m.in. “Silny region, to region niejednorodny. Silne regiony mają wiele marek, są silne swoją różnorodnością Z kolei dla turysty atrakcyjna jest różnorodność regionu zapewniająca ciekawe doświadczenia.”
Podczas wykładu mówiącego o krokach milowych w budowaniu marki, padały przykłady zagraniczne (m.in. wileu silnych merke kojarzonych z Bawarią) I krajowe (budowa marki wokół term w Uniejowie). Pogorzelski wyjaśnił m.in. na czym polega wyrazistość marki a na czym powinna polegać strategi zarządzania marką. Podsumował wykład kilkoma punktami, które decydująo tym, że istnieje marka regionu. Marka musi się kojarzyc z czymś konkretnym, skojarzenie to musi wyróżniać region, musi być związane z obietnicą atrakcyjnych doświadczeń, skojarzenie to zapewniać musi produktom regionu premię w postaci sprzedaży a marka musi okreslać tożsamość kulturową, społeczną I gospodarczą regionu.”
Do tej ostatniej części wykładu często nawiązywali uczestnicy debaty.
Izabela Stelmańska, zastępca dyrektora Departamentu Kultury, Promocji i Turystyki w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Mazowieckiego, podkreśliła: „Mazowsze może się pochwalić bogactwem różnorodności, ale ma kłopot z tożsamością. W obrębie regionu mamy Kurpie, mamy Stare Mazowsze, mamy Podlasie i mamy Radom. Dobrym łącznikiem całego Mazowsza jest Wisła i oddolne inicjatywy sprawiły, że rzeczywiście rzeka połączyła ludzi z różnych miejsc regionu.
Jacek Pogorzelski dodał: “Nie ma deficytu pomysłów, jest nadpodaż pomysłów. Probleme są kryteria, według których oceniane są wszystkie pomysły. Musimy pamiętać, że żdana strategia nie uda się bez jasno postawionych priorytetów. Musimy czasami odrzucać ciekawe, bardzo dobre pomysły nie pasujące do całości strategii. To trudne, ale konieczne.”
Piotr Ruta, skomentował: “Trzeba bardziej wykorzystywać kapitał ludzki. Mamy w regionie świetnych młodych ludzi,musimy im tylko pozwolić wymyślać, nie ograniczac ich, pozwolić działać.”
Patronem medialnym Kongresu był portal WaszaTurystyka.pl
{gallery}8624{/gallery}
POWIĄZANE WPISY
25 marca 2025
Nowe Trendy w Turystyce 2025: autentyczność jako klucz do przyszłości podróży
21 marca 2025 roku w Europejskim Centrum Solidarności w Gdańsku odbyła się XV edycja…
0 Komentarzy4 Minuty
24 marca 2025
Piknik nad Odrą i Targi Turystyczne Market Tour już w drugi weekend maja w Szczecinie!
W dniach 10-11 maja 2025 roku, na Wałach Chrobrego w Szczecinie odbędzie się 34. edycja…
0 Komentarzy4 Minuty
19 marca 2025
Hotel dla Planety – konkurs dla uczniów szkół średnich
Konkurs „Hotel dla Planety” to wyjątkowa szansa dla uczniów szkół średnich, by…
0 Komentarzy3 Minuty
19 marca 2025
MTT Wrocław: 16. edycja pełna inspiracji i podróżniczych emocji
Przez trzy dni Tarczyński Arena Wrocław stanie się centrum turystyki, podróży i…
0 Komentarzy3 Minuty
13 marca 2025
Nowe Trendy w Turystyce już w przyszłym tygodniu
Zapraszamy do Europejskiego Centrum Solidarności w Gdańsku na 15. edycję konferencji Nowe…
0 Komentarzy3 Minuty
7 kwietnia 2025
Od Japonii po Kubę. 80 wystawców na międzynarodowym workshopie ALLinTOO
Międzynarodowy Workshop Turystyczny ALLinTOO rozwija się dynamicznie, zdobywając coraz…
0 Komentarzy2 Minuty
4 kwietnia 2025
Za nami Międzynarodowe Targi Turystyki i czasu wolnego 2025
Wrocławskie targi przyciągnęły w tym roku ponad 9 tys. zwiedzających oraz 223 wystawców z…
0 Komentarzy4 Minuty
27 marca 2025
Katowice gościły VII edycję workshopu ALLinTOO
W dniach 19-20 marca 2025 odbyła się VII edycja Międzynarodowego Workshopu Turystycznego…
0 Komentarzy1 Minuty
25 marca 2025
Zapraszamy na grecki workshop do Wrocławia
W dniu 3 kwietnia 2025 roku we Wrocławiu odbędzie się spotkanie z greckimi regionami i…
0 Komentarzy1 Minuty
25 marca 2025
Nowe Trendy w Turystyce 2025: autentyczność jako klucz do przyszłości podróży
21 marca 2025 roku w Europejskim Centrum Solidarności w Gdańsku odbyła się XV edycja…
0 Komentarzy4 Minuty
24 marca 2025
Piknik nad Odrą i Targi Turystyczne Market Tour już w drugi weekend maja w Szczecinie!
W dniach 10-11 maja 2025 roku, na Wałach Chrobrego w Szczecinie odbędzie się 34. edycja…
0 Komentarzy4 Minuty
19 marca 2025
Hotel dla Planety – konkurs dla uczniów szkół średnich
Konkurs „Hotel dla Planety” to wyjątkowa szansa dla uczniów szkół średnich, by…
0 Komentarzy3 Minuty
19 marca 2025
MTT Wrocław: 16. edycja pełna inspiracji i podróżniczych emocji
Przez trzy dni Tarczyński Arena Wrocław stanie się centrum turystyki, podróży i…
0 Komentarzy3 Minuty
13 marca 2025
Nowe Trendy w Turystyce już w przyszłym tygodniu
Zapraszamy do Europejskiego Centrum Solidarności w Gdańsku na 15. edycję konferencji Nowe…
0 Komentarzy3 Minuty
7 kwietnia 2025
Od Japonii po Kubę. 80 wystawców na międzynarodowym workshopie ALLinTOO
Międzynarodowy Workshop Turystyczny ALLinTOO rozwija się dynamicznie, zdobywając coraz…
0 Komentarzy2 Minuty
4 kwietnia 2025
Za nami Międzynarodowe Targi Turystyki i czasu wolnego 2025
Wrocławskie targi przyciągnęły w tym roku ponad 9 tys. zwiedzających oraz 223 wystawców z…
0 Komentarzy4 Minuty
27 marca 2025
Katowice gościły VII edycję workshopu ALLinTOO
W dniach 19-20 marca 2025 odbyła się VII edycja Międzynarodowego Workshopu Turystycznego…
0 Komentarzy1 Minuty
25 marca 2025
Zapraszamy na grecki workshop do Wrocławia
W dniu 3 kwietnia 2025 roku we Wrocławiu odbędzie się spotkanie z greckimi regionami i…
0 Komentarzy1 Minuty
25 marca 2025
Nowe Trendy w Turystyce 2025: autentyczność jako klucz do przyszłości podróży
21 marca 2025 roku w Europejskim Centrum Solidarności w Gdańsku odbyła się XV edycja…
0 Komentarzy4 Minuty