Meet The Bidder: reaktywacja po covidowej przerwie. Rynek turystyki incentive odradza się
28. edycja Meet the Bidder Autumn Edition w hotelu Arche Hotel Krakowska organizowana przez firmę Travel Bidder po raz kolejny integrowała wystawców z wielu krajów z polskimi agencjami i touroperatorami z branży MICE. Ostatnia okazja do spotkań miała miejsce w marcu zeszłego roku, tuż na progu pandemii. Uczestnicy cieszyli się z możliwości ponownego spotkania, widząc nadzieję na odbudowę rynku wyjazdów incentive.
Skutki pandemii wciąż są dość mocno odczuwalne. Jednak rosnące ożywienie w branży pozwoliło na osobiste spotkanie po tak długiej przerwie. W tegorocznym wydarzeniu udział wzięło czterdziestu wystawców, w tym dwadzieścia krajów.
„Wystawcy podeszli dość ostrożnie do udziału w wydarzeniu. Przede wszystkim przyjechali tylko ci, którym pozwoliły na to obecne warunki podróżowania spowodowane pandemią. Z tego powodu też większość tegorocznych wydarzeń zostało odwołane w tym również Targi Turystyczne w Warszawie. Warto jednak było zorganizować 28. edycję Meet The Bidder jeszcze w tym roku. Takie spotkania są potrzebne i z pewnością zasilają naszą branżę energią. Musimy powoli zapominać o tym co było i wrócić do normalności. Jest to początek dobrej ścieżki, a Polska jako kierunek może dzięki temu zyskać większą popularność. Branża powoli sprawdza chociażby poprzez rozmowy stolikowe czy i w jakim stopniu mogą wracać na rynek, a także jakie kierunki otwierają się dla sektora MICE” – mówi Cezary Wilemajtys prezes agencji United Partners, organizator Meet The Bidder.
„Cieszę się, że wróciliśmy tutaj po dwóch latach przestoju z powodu pandemii. Widzę, że biznes wyjazdów incentive pomału zaczyna się odradzać. Od sierpnia przyjęliśmy trochę grup i mieliśmy już bardzo pozytywną perspektywę na przyszłość. Niestety, wzrost zakażeń koronawirusem w wielu krajach nieco zatrzymał ten rozwój. Dziś wielu klientów zastanawia się nad tym, jak rozwinie się sytuacja i przyrost rezerwacji jest mniejszy niż latem. Sądzę jednak, że mimo wszystko branża się odrodzi, czego zwiastunem jest choćby to, że mogliśmy się tu spotkać z naszymi partnerami” – mówi Timo Bihn z firmy Belmond, będącej operatorem pociągów, organizatorem wyjazdów i właścicielem hoteli w 24 krajach.
Aktywne spotkania po pandemii
Uczestnicy aktywnie uczestniczyli w spotkaniach B2B, które dotyczyły organizacji wyjazdów, eventów i konferencji dla grup, luxury travel oraz usług dla turystów indywidualnych. Szukali kontrahentów, a także mieli możliwość odbycia inspirujących rozmów z profesjonalistami.
„Poszukuję przede wszystkim usług indywidualnych dla swoich klientów – programów szytych na miarę. Podczas Meet the Bidder poszukuję ciekawych destynacji gdzie znajduje kontrahentów, którzy będą mogli mi pomóc stworzyć ciekawe programy dla klientów. Udało mi się a także dotrzeć do takich organizacji jak MROT gdzie mogłem porozmawiać na temat zwiększenia potencjału turystyki na Mazowszu. Meet the Bidder to też spotkanie wielu znajomych po długiej przerwie, które daje chęć do działania pomimo obecnie panujących warunków”- powiedział Kamil Kurak właściciel Travel Expert.
„W wydarzeniu Meet the Bidder jako Śląska Organizacja Turystyczna uczestniczymy pierwszy raz. Zdecydowaliśmy się wziąć udział w wydarzeniu, żeby zaprezentować możliwość organizacji wydarzeń i prezentacji województwa dolnośląskiego pod kątem biznesowym. Województwo śląskie ma do zaoferowania sporo nietypowych miejsc i nowych inwestycji, dlatego zapraszamy do siebie kontrahentów z całej Polski” – mówi Natalia Wójcik ze Śląskiej Organizacji Turystycznej.
Polska jako wzrastający rynek źródłowy
Korzyści wynikające z udziału w wydarzeniu są porównywalne do całego tygodnia researchu lub spotkań. Polska zyskuje coraz większą popularność jako rynek źródłowy dla wielu krajów w tym Hiszpanii.
„Polska jako rynek źródłowy jest bardzo obiecująca. Co roku obserwujemy wzrost zainteresowania Hiszpanią ze strony polskich grup. Polacy lubią i znają Hiszpanię, więc myślę, że mamy duże szanse utrzymać ten trend. Szczególnie że Walencja jest ostatnio bardzo popularnym kierunkiem podróży. W październiku 2021 byliśmy miastem z najwyższym w Hiszpanii obłożeniem, przekraczającym 80 proc. Jesteśmy po raz czwarty na Meet the Bidder i dobrze oceniamy tę imprezę, cieszymy się, że mamy okazję do zainteresowania nowych partnerów z Polski naszą ofertą” – komentuje Miguel Angel Perez, brand & markets manager w VisitValencia, jedyny tegoroczny reprezentant hiszpańskich DMO na wydarzeniu.
Patronami Medialnymi tegorocznego przedsięwzięcia byli THINK MICE, Mice Poland, Business Traveller, Wasza Turystyka oraz ALL INCLUSIVE – luksusowy magazyn o podróżach.
POWIĄZANE WPISY
20 grudnia 2024
NKAR Travel & Tours ze Sri Lanki dołącza do Polhotrep
Polhotrep Travel Representation, firma specjalizująca się w reprezentacji DMC na polskim…
0 Komentarzy1 Minuty
19 grudnia 2024
Tydzień w Kolumbii z Rainbow do zdobycia podczas licytacji na IV Gali Waszej Turystyki
Już 10 stycznia 2025 roku w warszawskim Hotelu Renaissance odbędzie się IV Gala Waszej…
0 Komentarzy1 Minuty
17 grudnia 2024
Nekera otworzyła sezon narciarski. Ponad 200 uczestników na „Ski Opening” w Dolomitach
Podczas „Ski Opening z Nekera” ponad 200 klientów i agentów świętowało zimowy początek na…
0 Komentarzy3 Minuty
13 grudnia 2024
Gotowy na Wakacje – łatwy i szybki kontakt z klientem
Szkolenia będą podzielone na dwie grupy: dla firm posiadających system rezerwacyjny…
0 Komentarzy2 Minuty
9 grudnia 2024
Wakacje.pl: pierwszy milion klientów w jednym roku
Po raz pierwszy w historii Wakacje.pl przekroczyły barierę miliona obsłużonych klientów w…
0 Komentarzy1 Minuta
4 grudnia 2024
Łotewska gwarancja Join Up zaakceptowana. „To precedens, potencjalne problemy dla rynku i dla klientów”
Urząd Marszałkowski województwa mazowieckiego umorzył postępowanie w sprawie wykreślenia…
0 Komentarzy30 Minuty
4 grudnia 2024
Biura podróży – ceny imprez turystycznych naprzemiennie rosną i maleją
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 4 i 10 sierpnia 2025…
0 Komentarzy4 Minuty
2 grudnia 2024
Zmiany w sieci sprzedaży Itaki. Kacper Haluch dyrektorem, Michał Henicz jego zastępcą
Od 1 listopada 2024 roku Kacper Haluch objął stanowisko dyrektora sieci sprzedaży Itaki,…
0 Komentarzy1 Minuta
29 listopada 2024
Członkowie zarządu LOT odwołani. Michał Fijoł pozostaje na stanowisku prezesa?
PLL LOT oficjalnie poinformował o zmianach w zarządzie i radzie nadzorczej spółki.…
1 Komentarz2 Minuty