Mercure Katowice Centrum świętuje trzecie urodziny
Hotel Mercure Katowice Centrum obchodzi trzecią rocznicę działalności podkreślając swoje zaangażowanie w zrównoważony rozwój oraz ekologiczne rozwiązania. Od otwarcia w 2021 roku obiekt odwiedziło ponad 1,3 miliona gości, którzy mogli korzystać z infrastruktury zaprojektowanej z myślą o minimalnym wpływie na środowisko.
Zrównoważony design
Mercure Katowice Centrum jest częścią inicjatywy Accor, która skupia się na eko-projektowaniu budynków z myślą o minimalnym wpływie na środowisko naturalne. Obiekt został zaprojektowany z wykorzystaniem materiałów o niskim śladzie węglowym oraz energooszczędnych technologii, co pomaga zmniejszyć zużycie energii i surowców.
“Od samego początku istnienia Mercure Katowice Centrum chcieliśmy, aby nasz hotel stał się symbolem zrównoważonego rozwoju i nowoczesnej gościnności i przez trzy lata udowodniliśmy, że to nie tylko deklaracje, ale przede wszystkim czyny. Cieszymy się, że wysiłek całego zespołu oraz nasze działania proekologiczne, takie jak wykorzystanie energii odnawialnej czy eliminacja plastiku, spotykają się z tak dużym uznaniem wśród naszych gości. Mamy na to twarde dowody – w zeszłym roku hotel uzyskał wskaźnik zadowolenia gości 93,43/100 jako jedna z najwyższych ocen w hotelach Accor w Europie. Wiele już zrobiliśmy i mamy również ambitne plany na przyszłość” – powiedziała Agnieszka Węgrzyn-Chwiłkowska, cluster commercial director w Mercure Katowice Centrum.
Od plastiku do drewna
Mercure Katowice Centrum dbając o środowisko, eliminuje plastik tam, gdzie to możliwe. Drewniane karty do pokoi wprowadzone w miejsce tradycyjnych plastikowych, jest przykładem tego, jak hotel minimalizuje zużycie jednorazowych tworzyw sztucznych. To część większego zobowiązania sieci Accor, której celem jest całkowita eliminacja plastiku we wszystkich obiektach do 2025 roku.
Energia odnawialna i obieg zamknięty na pierwszym miejscu
Hotel korzysta również z energii odnawialnej. Dzięki instalacji paneli fotowoltaicznych, Mercure Katowice Centrum uniknęło emisji 25,1 ton CO2, co odpowiada posadzeniu 35 drzew oraz oszczędności 21 ton węgla.
Zasady gospodarki obiegu zamkniętego są jednym z elementów strategii hotelu. Obiekt nie tylko korzysta z trwałych i nadających się do ponownego wykorzystania materiałów, ale także dąży do maksymalnej redukcji odpadów. Wnętrza hotelu zostały zaprojektowane tak, aby minimalizować potrzebę częstych wymian i modernizacji, co przekłada się na mniejsze zużycie zasobów naturalnych.
Dodatkowo, jednym z charakterystycznych elementów budynku jest jego zielona fasada, która pełni funkcję naturalnej izolacji, jednocześnie przyczyniając się do poprawy jakości powietrza w okolicy. Roślinność pokrywająca elewację hotelu pełni istotną rolę w redukcji hałasu oraz pomaga w absorbowaniu dwutlenku węgla, co przyczynia się do ograniczenia emisji gazów cieplarnianych.
POWIĄZANE WPISY
26 września 2024
Ryanair: Włochy i Hiszpania na czele wakacyjnych kierunków Polaków
Ryanair podsumował najpopularniejsze kierunki wakacyjne z Polski. Z danych przewoźnika za…
0 Komentarzy2 Minuty
26 września 2024
W Dolinie Stubai wystartował sezon zimowy
Dolina Stubai, położona w Tyrolu, to jeden z ważniejszych regionów narciarskich w…
0 Komentarzy2 Minuty
24 września 2024
Nowi dyrektorzy w hotelach B&B Hotels Polska
Sieć hotelowa B&B Hotels Polska stawia na wzrost liczby hoteli i kadrę zarządzającą. Do…
0 Komentarzy4 Minuty
24 września 2024
IGHP: hotelarze zadowoleni z wakacji. Sierpień lepszy od lipca
3/4 ankietowanych hotelarzy oceniło sezon wakacyjny dobrze – wynika z ankiety Izby…
0 Komentarzy6 Minuty
24 września 2024
Poland Convention Bureau Polskiej Organizacji Turystycznej dołączyło do globalnej inicjatywy Net Zero Carbon Events
Poland Convention Bureau Polskiej Organizacji Turystycznej dołączyło do globalnej…
0 Komentarzy2 Minuty
24 września 2024
Pierwszy hotel Radisson RED w Niemczech
Radisson Hotel Group otworzyła pierwszy hotel Radisson RED w Niemczech. Nowy obiekt tej…
0 Komentarzy2 Minuty
20 września 2024
Agnieszka Malinowska nowym członkiem zarządu PHH
Uchwałą Rady Nadzorczej z dnia 17 września 2024 roku, powołano Agnieszkę Malinowską na…
0 Komentarzy1 Minuty
20 września 2024
„Go get it” – ruszyła nowa kampania wizerunkowa sieci ibis
Sieć hoteli ibis na swoje 50. urodziny rusza z nową globalną kampanią „Go get it”, która…
0 Komentarzy3 Minuty
20 września 2024
CPK: program rozwija się zgodnie z planem
Centralny Port Komunikacyjny (CPK) odpowiedział na wypowiedzi Prezydenta RP Andrzeja Dudy…
0 Komentarzy2 Minuty