Mercure Kraków Fabryczna City przyjmie gości na początku 2021 roku
200-pokojowy hotel Mercure powstanie w ramach realizowanej w Krakowie inwestycji Fabryczna City. Długoletnia umowa franczyzy została zawarta pomiędzy grupą Orbis a renomowanym krakowskim deweloperem – firmą Inter-Bud. Otwarcie hotelu planowane jest na pierwszy kwartał 2021.
Mercure Kraków Fabryczna City powstaje na terenie dawnej destylarni Polmos S.A. z 1931 roku we wschodniej części Krakowa (20 minut pieszo od Rynku i stacji kolejowej Kraków Główny). Hotel stanowi część bardzo ważnej dla miasta inwestycji Kraków Fabryczna City, która składa się z nowoczesnych biurowców klasy A wchodzących w skład Fabryczna Office Park, stylowej części mieszkalnej oraz dwóch zrewitalizowanych zabytkowych budynków, w których znajdzie się hotel Mercure. Fabryczna Office Park realizowania jest w zielonej certyfikacji BREEAM (poziom „excellent”), co oznacza zrównoważone zagospodarowanie terenu, oszczędność zasobów wody, jeszcze większą efektywność energetyczną inwestycji, staranny dobór materiałów oraz najwyższą jakość materiałów zastosowaną wewnątrz budynków.
Stanisław Łukasik, właściciel grupy Inter-Bud, powiedział: „Mercure w Krakowie to nasza pierwsza inwestycja hotelowa w tak wyjątkowym miejscu, jakim jest zabudowa przemysłowa z przełomu lat 20’ i 30’ XIX wieku. Dla tego hotelu potrzebowaliśmy silnej i rozpoznawalnej na całym świecie marki, która będzie jednak na tyle elastyczna, aby móc zachować zabytkową tkankę budynku i jednocześnie pozostawić miejsce na współczesną architekturę, nowoczesne wnętrza i najnowsze rozwiązania technologiczne. Chcemy, aby Mercure Kraków Fabryczna City oferował podróżującym unikalne doświadczenia, bez względu na to czy goście przyjeżdżają w celach służbowych czy turystycznych.”
Hotel zaoferuje 3500 metrówkwadratowych nowoczesnej i komfortowej powierzchni konferencyjnej, 2000 metrów kwadratowych powierzchni fitness & spa z basenem, parking podziemny, bar i restaurację,
Ponadto w budynkach zabytkowych znajdować się będzie sześć kolejnych restauracji, z których jedna będzie dysponowała własnym browarem z piwem warzonym na miejscu.
Jacek Stasikowski, dyrektor ds. rozwoju sieci w Grupie Orbis i Accor na Polskę i Kraje Bałtyckie, dodał: „Ten hotel będzie posiadał atrakcyjną i konkurencyjną ofertę dla segmentu MICE. Historyczny charakter inwestycji zdecydowanie podkreśli jej wyjątkowość. Czujemy się wyróżnieni i cieszymy się, że grupa Inter-Bud wybrała markę Mercure dla tego projektu. Kraków jest dzisiaj nie tylko ogromnie popularną destynacją turystyczną i biznesową, ale również miastem, który ma swoją markę na poziomie europejskim i światowym. Jesteśmy pewni, że ta inwestycja to tylko początek współpracy obu firm. Na rynku krakowskim jest jeszcze miejsce na nowe, lifestyle’owe marki hotelowe.”
Wielofunkcyjne obiekty (z ang. mixed-use) łączące przestrzeń biurową, usługową i mieszkalną z historią w tle cieszą się rosnącą popularnością wśród deweloperów i inwestorów w Polsce. Za projekt architektoniczny obydwu zabytkowych budynków odpowiada biuro IMB Asymetria.
Krystyna Pawlik z biura IMB Asymetria, skomentowała: „Nowoczesność hotelu Mercure Kraków Fabryczna City będzie przejawiać się przede wszystkim w nowo projektowanych elementach, dodanych częściach, nadbudowanych fragmentach oraz w nowoczesnej technologii zastosowanej we wnętrzach budynków czy w pasażach. Ich charakter będzie różnić się od fragmentów historycznych poprzez podkreślenie różnicy między zachowanymi historycznymi budynkami a nową architekturą, przy zachowaniu subtelnej harmonii nowoczesności z estetyką architektury minionej epoki. Ten hotel będzie wyjątkowy, ponieważ będzie tworzył nowa wartość architektoniczną, nie rywalizując a współistniejąc z obecnymi budynkami historycznymi.”
Właściciel hotelu Mercure Kraków Fabryczna City korzysta z umowy doradztwa hotelowego oferowanej przez Grupę Orbis i Accor. Dzięki wsparciu ekspertów, inwestorzy mogą budować hotele w sposób pozwalający uzyskać najlepsze wyniki ekonomiczne przy zachowaniu odpowiednich standardów, wysokiej jakości produktu, sprawdzonych dostawców i gwarancji zadowolenia przyszłych gości hotelowych.
Sieć Mercure to znane i rozpoznawalne na całym świecie hotele grupy Accor kategorii średniej (midscale). Pod marką Mercure działa obecnie ponad 790 hoteli w ponad 60 krajach na całym świecie. Każdy hotel Mercure jest inny i inspirowany lokalną kulturą. Mercure to jedyna marka hoteli klasy średniej łącząca siłę międzynarodowej sieci i doświadczenie z wysoką jakością typową dla hoteli zintegrowanych z lokalną społecznością.
W Polsce działa 21 hoteli Mercure, a kolejne 6 otworzy się do końca 2022 roku. Mercure Kraków Fabryczna City będzie drugim adresem sieci Mercure w Krakowie i dziewiątym hotelem działającym pod jedną z marek grupy Accor w tym mieście.
POWIĄZANE WPISY
20 listopada 2024
Hotel HP Park Plaza we Wrocławiu świętuje swoje 25-lecie
Hotel HP Park Plaza we Wrocławiu świętował jubileusz 25-lecia swojej działalności.…
0 Komentarzy1 Minuty
14 listopada 2024
Arche otwiera nowy hotel w XIX-wiecznym klasztorze we Wrocławiu
Rusza kolejny, dwudziesty pierwszy obiekt Arche — największej w kraju sieci hotelowej z…
0 Komentarzy4 Minuty
14 listopada 2024
IGHP: stabilny październik w hotelach
Wyniki października w hotelach okazały się podobne do wrześniowych, głównie dzięki…
0 Komentarzy4 Minuty
7 listopada 2024
Sieć Mercure otworzyła pierwszy hotel w Bułgarii
Mercure, marka hotelowa grupy Accor, otworzyła pierwszy obiekt w Bułgarii – Mercure Sofia…
0 Komentarzy1 Minuty
4 listopada 2024
Sieć a&o Hostels otworzyła pierwszy hostel w Belgii
Europejska sieć hosteli a&o Hostels otworzyła pierwszy obiekt w Belgii – a&o Antwerpen…
0 Komentarzy1 Minuty
30 października 2024
Accor z przychodem 1,4 mld euro w III kwartale 2024
Grupa Accor zamknęła trzeci kwartał 2024 z przychodami wynoszącymi 1,434 mld euro, co…
0 Komentarzy1 Minuty
28 października 2024
B&B Hotels redukuje emisję CO2 i walczy z marnowaniem żywności
Sieć B&B Hotels opublikowała raport za 2023 rok, w którym podsumowuje swoje działania na…
0 Komentarzy4 Minuty
25 października 2024
Travelist.pl: listopadowe wyjazdy zyskują na popularności. Polacy wybierają góry i morze
Od kilku lat koniec wakacji nie oznacza końca sezonu urlopowego. Wzrost liczby rezerwacji…
0 Komentarzy3 Minuty
25 października 2024
Marriott International wprowadza program Connect Responsibly. Marka stawia na zrównoważony rozwój w organizacji spotkań
Marriott International ogłosił wprowadzenie programu Connect Responsibly, który ma na…
0 Komentarzy3 Minuty