Mercure Warszawa Centrum angażuje się w proekologiczną inicjatywę
Mercure Warszawa Centrum, z myślą o ochronie środowiska, całkowicie wyeliminował butelkowaną wodę z hotelowych pokoi. To jeden z dobrych przykładów i inspiracji dla całej branży do kreowania oraz wdrażania zrównoważonego hotelarstwa przyszłości.
Cointainer Recycling Institute podaje, że w zaledwie samych Stanach Zjednoczonych rocznie ponad 60 milionów plastikowych butelek ląduje w koszu. Jednorazowe opakowania po napojach stanowią ponad 14 proc. wszystkich śmieci na Ziemi. Jak można temu zapobiec?
Mercure Warszawa Centrum postanowił wziąć sprawę w swoje ręce. Aby promować ekologiczne nawyki, obiekt całkowicie zrezygnował z butelkowanej wody. W pokojach hotelowych goście znajdą szklane karafki wielokrotnego użytku, które mogą do woli napełniać, korzystając z dystrybutorów zamontowanych na korytarzach. To dobry przykład zobowiązania grupy Accor do wyeliminowania jednorazowych tworzyw sztucznych w obsłudze gości – jednego z filarów strategii ESG sieci.
„Plastikowa butelka potrzebuje ponad 500 lat, aby ulec biodegradacji – to czas, który trudno sobie wyobrazić. Zdajemy sobie sprawę, że w dobie kryzysu klimatycznego potrzebne jest zaangażowanie każdego z nas. Jako Mercure Warszawa Centrum chcemy dawać przykład naszym gościom, a także i innym hotelom, promując odpowiedzialne praktyki środowiskowe. Dlatego postanowiliśmy pójść o krok dalej i całkowicie wyeliminować plastikowe butelki z naszych pokoi. Wierzymy, że nawet drobne inicjatywy tworzą dobre nawyki, a w rezultacie mogą przynieść pozytywne zmiany dla nas wszystkich” – wyznaje Krzysztof Rek, dyrektor hotelu Mercure Warszawa Centrum.
Inicjatywa warszawskiego hotelu to nie pierwsza i niejedyna tego typu zmiana wprowadzana w obiektach Accor na całym świecie. Grupa, jako lider branży, realizuje szereg inicjatyw z zakresu zrównoważonego hotelarstwa i ochrony środowiska, promując pozytywne postawy w całej branży i jej otoczeniu. Sieć pracuje nad wyeliminowaniem jednorazowych tworzyw sztucznych z obsługi gościa, a także zobowiązała się do osiągnięcia zerowej emisji dwutlenku węgla do 2050 roku.
W ramach tych zobowiązań Accor uruchomił kalkulator emisji dwutlenku węgla netto, umożliwiając gościom i partnerom biznesowym obliczanie śladu węglowego ich spotkania czy imprezy oraz zakup kredytów węglowych w celu zbilansowania pozostałej emisji poprzez inwestycję np. w posadzenie określonej liczby drzew lub wsparcia wybranej proekologicznej fundacji. Grupa wprowadza zrównoważone podejście we wszystkich obszarach działalności. Kluczowa filozofia sieci rozpoczyna się już od samego etapu projektowania hotelu i inwestycji, po codzienne funkcjonowanie.
„Nie jest zaskoczeniem, że troska o środowisko naturalne powinna być dzisiaj priorytetem działalności biznesowej. Jako międzynarodowa grupa chcemy wyznaczać standardy i kierunki rozwoju dla całej branży tak, aby wyrobić dobre nawyki i przyzwyczajenia, które będą korzystne dla naszej planety. Rozwiązanie z karafkami wielokrotnego użytku i dystrybutorami wody jak w Mercure Warszawa Centrum to krok, który jest w stanie przynieść długofalowe pozytywne zmiany w walce z plastikiem jednorazowego użytku. W ramach dążenia do zerowej emisji netto hotele wprowadzają rozwiązania, takie jak: energooszczędne instalacje, panele fotowoltaiczne, systemy monitorowania zużycia energii, zbierania wody deszczowej, gromadzenia energii i wiele innych” – wylicza Hanna Ushal-Rudnik, Director Sustainability Accor Northern Europe.
Mercure Warszawa Centrum to niejedyny hotel Accor, który inicjuje pozytywne przyzwyczajenia w zakresie zrównoważonego podejścia do biznesu. Dobrym przykładem jest także Mercure Katowice Centrum, regularnie angażujący się w miejskie inicjatywy, np. sprzątanie miasta. Niektóre hotele grupy mogą pochwalić się także najwyższymi ekologicznymi standardami i certyfikatami, takimi jak m.in. LEED w przypadku Mercure Katowice Centrum lub też BREEAM w Mercure Kraków Stare Miasto oraz ekologicznymi rozwiązaniami w codziennych operacjach.
POWIĄZANE WPISY
27 listopada 2024
Costa Cruises rozszerza ofertę o usługi dla branży MICE
Costa Cruises wprowadza rozwiązania zaprojektowane z myślą o organizacji wydarzeń MICE,…
0 Komentarzy1 Minuty
27 listopada 2024
Mercure Kraków Stare Miasto partnerem krakowskich szopek
Mercure Kraków Stare Miasto, jako główny partner 82. Konkursu i Wystawy Szopek…
0 Komentarzy3 Minuty
25 listopada 2024
Handwritten Collection otworzył pierwszy hotel w Niemczech
Marka butikowych hoteli Handwritten Collection, należąca do Accor, otworzyła swój…
0 Komentarzy2 Minuty
25 listopada 2024
Filoksenia w nowoczesnym wydaniu – rozmowa z Costasem Giakoumis, dyrektorem handlowym sieci Atrium Hotels and Resorts
Od marzeń o idealnym obiekcie po sieć luksusowych hoteli na Rodos – Atrium Hotels and…
0 Komentarzy5 Minuty
25 listopada 2024
Nocowanie.pl: słaby sezon jesienny w obiektach noclegowych
Tegoroczna jesień okazała się rozczarowująca dla polskiej branży noclegowej. Według…
0 Komentarzy4 Minuty
21 listopada 2024
Zamek, ścieżki rowerowe i teatr. Południowe Czechy zapraszają turystów
Południowe Czechy, region słynący z bogatej historii, malowniczej przyrody i unikalnej…
0 Komentarzy3 Minuty
20 listopada 2024
Startuje nowe połączenie kolejowe z Pragi do Gdyni
Podczas konferencji „Polski Dzień Logistyki 2024” w Pradze ogłoszono uruchomienie Baltic…
0 Komentarzy3 Minuty
20 listopada 2024
Hotel HP Park Plaza we Wrocławiu świętuje swoje 25-lecie
Hotel HP Park Plaza we Wrocławiu świętował jubileusz 25-lecia swojej działalności.…
0 Komentarzy1 Minuty
19 listopada 2024
Tajlandia numerem jeden na zimowe wakacje. Rezerwacje wzrosły o ponad 43 proc.
W tym roku, według Kiwi.com, kierunki w Azji Wschodniej i Południowo-Wschodniej…
0 Komentarzy2 Minuty