Mercure Warszawa Grand już odnowiony
Mercure Warszawa Grand, jeden z najbardziej znanych hoteli w stolicy, dzięki zakończeniu kolejnego etapu działań modernizacyjnych, zyskał właśnie zupełnie nowe oblicze. Zlokalizowany w samym sercu Warszawy, poprzez odnowione wnętrza nawiązuje do historii miasta oraz kultowego samochodu „Syrenka 100”, którego produkcja rozpoczęła się w 1957 roku – dokładnie wtedy, gdy hotel rozpoczął działalność.
Hotel przez wiele lat był siedzibą Polskiego Związku Olimpijskiego, dlatego do tej pory w wystroju dominowały elementy sportowe, np. sala konferencyjna „Olimp” czy charakterystyczne malowidło przedstawiające sztafetę biegnących sportowców.
Rozpoczęta w 2018 roku modernizacja przestrzeni wspólnych i pokoi była okazją do odświeżenia motywu przewodniego. Koncepcję nowych wnętrz przygotował łódzki zespół młodych projektantów z pracowni EC-5.
W hotelu pojawiły się nawiązania do lat 50. w Warszawie, a w szczególności do roku 1957, kiedy to hotel rozpoczął działalność, a jednocześnie Fabryka Samochodów Osobowych w Warszawie wystartowała z produkcją ikonicznego warszawskiego samochodu – „Syrenki” w modelu 100.
Brandwall z „Syrenką”
Centralnym punktem i główną ozdobą lobby w hotelach Mercure jest zawsze nawiązujący do lokalnej historii brandwall. W Mercure Warszawa Grand jego głównym elementem został oryginalny przepołowiony model Syrenki, który prawdziwie zachwyca gości. Motyw historii miasta opowiadany jest również poprzez plakaty oraz grafiki, którymi udekorowane są ściany hotelu. Elementy te pokazują dawną Warszawę w jej najbardziej rozpoznawalnych miejscach.
Nowe lobby
Lobby hotelowe zostało zaprojektowane tak, aby było przytulne, a jednocześnie nowoczesne. Znajdziemy tu oryginalne meble wykonane przez polskie firmy i projektantów, a całości dopełnia parowy kominek, który ociepla wnętrze i pozwala poczuć prawdziwie domową atmosferę.
Artur Derela, dyrektor Mercure Warszawa Grand, powiedział: „Hotel od początku był symbolem nowoczesności i odegrał ważną rolę w historii hotelarstwa. To właśnie tutaj po raz pierwszy wszystkie pokoje zostały wyposażone w pełne węzły sanitarne oraz wprowadzono wywieszki np. „proszę nie przeszkadzać”, „proszę posprzątać”. Tu wydano też pierwsze rozmówki obcojęzyczne w czterech językach, a także wyprodukowano film reklamowy, który spełniał wymogi materiału instruktażowego. Naszą ambicją jest ciągłe poszukiwanie nowych rozwiązań, aby ciągle zaskakiwać naszych gości.”
W odnowionym lobby symbolem nowoczesnego hotelarstwa jest mobilna recepcja. Goście Priority Welcome zamiast przy recepcyjnej ladzie, są witani przy designersko zaprojektowanych stacjach-wyspach.
W odpowiedzi na najnowsze trendy, w przestrzeni wspólnej hotelu wyodrębniona została strefa co-workingowa, nazywana przez hotel „Centrum Spotkań i Biznesu”. Oprócz wygodnie zaaranżowanej, sprzyjającej pracy przestrzeni, do dyspozycji gości oddano również stanowisko komputerowe oraz drukarkę.
Mock-up room z widokiem na Syrenkę
Zwieńczeniem renowacji są wykańczane obecnie pokoje mock–up, które zostały zaprojektowane w dwóch wersjach kolorystycznych – butelkowa zieleń i złoty. Króluje w nich motyw motoryzacyjny, widoczny na fototapetach oraz ilustracjach i grafikach odzwierciedlających historię Warszawy. Mock-up roomy, to wstęp do dalszej modernizacji obiektu. W 2019 roku renowację przejdą 54 pokoje zlokalizowane na dwóch piętrach hotelu, a ich wnętrza będą zaprojektowane już zgodnie z nową koncepcją wystroju.
POWIĄZANE WPISY
14 listopada 2024
Arche otwiera nowy hotel w XIX-wiecznym klasztorze we Wrocławiu
Rusza kolejny, dwudziesty pierwszy obiekt Arche — największej w kraju sieci hotelowej z…
0 Komentarzy4 Minuty
14 listopada 2024
IGHP: stabilny październik w hotelach
Wyniki października w hotelach okazały się podobne do wrześniowych, głównie dzięki…
0 Komentarzy4 Minuty
7 listopada 2024
Sieć Mercure otworzyła pierwszy hotel w Bułgarii
Mercure, marka hotelowa grupy Accor, otworzyła pierwszy obiekt w Bułgarii – Mercure Sofia…
0 Komentarzy1 Minuty
4 listopada 2024
Sieć a&o Hostels otworzyła pierwszy hostel w Belgii
Europejska sieć hosteli a&o Hostels otworzyła pierwszy obiekt w Belgii – a&o Antwerpen…
0 Komentarzy1 Minuty
30 października 2024
Accor z przychodem 1,4 mld euro w III kwartale 2024
Grupa Accor zamknęła trzeci kwartał 2024 z przychodami wynoszącymi 1,434 mld euro, co…
0 Komentarzy1 Minuty
28 października 2024
B&B Hotels redukuje emisję CO2 i walczy z marnowaniem żywności
Sieć B&B Hotels opublikowała raport za 2023 rok, w którym podsumowuje swoje działania na…
0 Komentarzy4 Minuty
25 października 2024
Travelist.pl: listopadowe wyjazdy zyskują na popularności. Polacy wybierają góry i morze
Od kilku lat koniec wakacji nie oznacza końca sezonu urlopowego. Wzrost liczby rezerwacji…
0 Komentarzy3 Minuty
25 października 2024
Marriott International wprowadza program Connect Responsibly. Marka stawia na zrównoważony rozwój w organizacji spotkań
Marriott International ogłosił wprowadzenie programu Connect Responsibly, który ma na…
0 Komentarzy3 Minuty
22 października 2024
Nocowanie.pl: Zakopane, Karpacz i Gdańsk – najpopularniejsze na listopadowe i świąteczne wyjazdy
Polacy coraz chętniej spędzają długie weekendy, święta i sylwestra poza domem. Z danych…
0 Komentarzy5 Minuty