Mgły niestraszne na Lotnisku w Rzeszowie
19 października na Lotnisku Rzeszów-Jasionka oddany został do pełnego funkcjonowania ILS CAT II.Port Lotniczy „Rzeszów-Jasionka” Sp. z o.o. uzyskał w Urzędzie Lotnictwa Cywilnego certyfikat uprawniający do wykonywania operacji lądowania w warunkach ograniczonej widzialności dla Cat II na drodze startowej na kierunku 27.
Dokument ten potwierdza poprawność działania systemu precyzyjnego naprowadzania oraz gotowość lotniska do jego prawidłowej obsługi. Nowy certyfikat dla ILS CAT II oznacza, że samoloty będą mogły lądować przy znacznie słabszych warunkach pogodowych, co przełoży się na dłuższy czas operacyjny, a samoloty jeszcze rzadziej będą przekierowywane na inne lotniska. To świetna wiadomość dla pasażerów przylatujących na nasze lotnisko jak również dla linii lotniczych.
Zbigniew Halat, wiceprezes zarządu Portu Lotniczego „Rzeszów-Jasionka” Sp. z o.o., powiedział: „Do tej pory w systemie ILS w kategorii I lądowania na Jasionce mogły się odbywać, gdy widoczność wzdłuż drogi startowej była nie mniejsza niż 550m. Załoga podchodzącego do lądowania samolotu musiała dojrzeć światła podejścia z wysokości min. 60 metrów. Nowe systemy zamontowane na podrzeszowskim lotnisku pozwolą na lądowania, gdy zasięg widzialności na drodze startowej wyniesie zaledwie 300m. Wysokość minimalna na której załoga musi zobaczyć światła podejścia spadła do 30m.”
Inwestycja sfinansowana została przez Polską Agencję Żeglugi Powietrznej. Po stronie Portu była przebudowa infrastruktury potrzebnej do prawidłowej obsługi tego systemu, min.: przebudowa oświetlenia podejścia czy oświetlenia pasa startowego.
ILS (Instrument Landing System) to system wspomagający lądowanie samolotu w warunkach ograniczonej widzialności. Złożony jest z zestawów anten, wskazujących kierunek pasa i precyzyjną ścieżkę zniżania do punktu przyziemienia na drodze startowej. Towarzyszy mu specjalistyczne oświetlenie wskazujące ścieżkę schodzenia (PAPI), strefę podejścia, strefę przyziemienia i oś drogi startowej, a całość uzupełnia założony system sterowania i monitorowania pozwalający na indywidualną kontrolę jego poszczególnych elementów.
POWIĄZANE WPISY
27 stycznia 2025
Wizz Air usprawnia obsługę klienta. Znikają numery premium call center
Wizz Air poinformował o aktualizacji dotyczącej obsługi klienta, która ma na celu…
0 Komentarzy2 Minuty
23 stycznia 2025
Costa Cruises: pierwszy statek wycieczkowy z LNG zatankował w Dubaju
Na początku stycznia Costa Smeralda pomyślnie ukończył pierwsze tankowanie skroplonego…
0 Komentarzy3 Minuty
23 stycznia 2025
Letnia oferta Ryanair z Gdańska. 42 kierunki i Bratysława wśród nowości
Ryanair poinformował dziś (23 stycznia) o rozkładzie lotów na lato 2025 z lotniska w…
0 Komentarzy2 Minuty
23 stycznia 2025
Nowa prognoza IATA: CPK obsłuży w 2040 roku ponad 40 mln pasażerów rocznie
Lotnisko CPK w pierwszym pełnym roku swojej działalności może obsłużyć ponad 32 mln…
0 Komentarzy9 Minuty
22 stycznia 2025
Rekordowy rok Wizz Air: 62,8 mln pasażerów w 2024 roku
Wizz Air poinformował o rekordowym roku 2024. Linia przewiozła liczbę 62,8 mln pasażerów…
0 Komentarzy3 Minuty
21 stycznia 2025
Ryanair oferuje 20 mln miejsc z Polski w 2025 roku
Ryanair ogłosił rekordowy letni rozkład oferując ponad 20 mln miejsc na ponad 300 trasach…
0 Komentarzy2 Minuty
21 stycznia 2025
Ryanair połączy Katowice z Dubrownikiem
Ryanair uruchomi nowe połączenie z katowickiego lotniska – od 31 marca 2025 roku…
0 Komentarzy1 Minuty
20 stycznia 2025
PLL LOT wprowadzają nowe rozwiązania dla podróżnych
Polskie Linie Lotnicze LOT wprowadzają nowe udogodnienia, które ułatwią planowanie…
0 Komentarzy4 Minuty
20 stycznia 2025
Enter Air otwiera bazę techniczną w Katowice Airport
Enter Air Services, spółka zależna największego polskiego przewoźnika czarterowego,…
0 Komentarzy4 Minuty