Millenialsi to już połowa rynku turystycznego. Czego oczekują od podróży?
Już za rok millenialsi, czyli osoby urodzone w latach 1980-2000 mają odpowiadać za połowę wszystkich wydatków na podróże – wynika z prognoz Boston Consulting Group. Polscy dwudziesto- i trzydziestolatkowie planują w tym roku wydać na podróże nawet ponad 4 tys. zł.
Millenialsi traktują podróżowanie jako element własnej tożsamości, a dzięki nowym technologiom mają poczucie nieograniczonych możliwości. Podróżują tak jak żyją – ma być niezależnie, szybko i najlepiej cały czas z dostępem do internetu. Ważne jest też utrzymanie tzw. work-life balance, stąd coraz częściej pojawiający się trend „bleisure”, czyli połączenia podróży biznesowych z wolnym czasem na przyjemności. Jednak to co w podróżowaniu Millenialsów jest najważniejsze to doświadczenia – ich życiowe credo to nie być bogatym a mieć bogate życie.
Niezależni indywidualiści
Millennialsi to indywidualiści – podróżując chcą być jak najbardziej niezależni i mieć maksymalnie duży wpływ – od rezerwacji do wyboru aktywności na miejscu. Nie ma mowy o wycieczce od muzeum do muzeum – podróż ma być swego rodzaju spersonalizowanym doświadczeniem.
Nowe wymagania odmieniły sposób działania m.in. branży hotelarskiej. Airbnb, z liczbą ponad 150 mln aktywnych użytkowników stał się jednym z najważniejszych graczy w tej kategorii.
Millenialsi chętnie przyjęli propozycję spojrzenia na miasto z innej perspektywy – mieszkanie wynajmowane od tubylca pozwala zerwać z nudnym losem zwykłego turysty, a dodatkowe usługi takie jak specjalne wycieczki czy warsztaty organizowane przez lokalnych mieszkańców sprawiają, że wyjazd staje się naprawdę wyjątkowy.
Work-life balance w podróży
90 proc. millenialsów uważa możliwość podróżowania za ogromną zaletę w pracy, a 39 proc. z nich twierdzi, że nie podjęłoby pracy, która takich opcji nie oferuje – wynika z badania TripActions.
To potwierdza, że pracodawcy, którzy chcą zatrudniać millenialsów muszą dobrze przemyśleć swoją politykę podróży służbowych.
Przy tym nie wystarczy tylko zwiększenie liczby podróży służbowych – taka podróż ma być przede wszystkim dobrym doświadczeniem. Dobrze wpisuje się w to założenie trend tzw. bleisure. Millenialsi chętnie pojadą w podróż biznesową, jeśli będą mogli dodać do niej klika dni wolnego i zostać na miejscu. Taka elastyczność daje im poczucie wolności i pozwala zachować równowagę psychiczną.
Bogactwo doświadczeń
Tak pragnienie niezależności jak próba łączenia pracy i urlopu ma jedną podstawę – budowanie jak najlepszych doświadczeń podczas podróży. Z tego powodu millenialsi wolą wydawać pieniądze na te elementy wycieczek, które dają im wartościowe wspomnienia. Mimo tak dużego znaczenia doświadczeń w podróżach millenialsów paradoksalnie jest to grupa, która często podróżuje bez ubezpieczenia – w ubiegłym roku w Stanach Zjednoczonych tylko co piąta osoba w tym wieku (23,6 proc.) deklarowała, że w kolejnym roku planuje częściej kupować ubezpieczenia podróżne.
Anna Wieconkowska, Head of Travel Insurance w Colonnade Insurance S.A, powiedziała: „W dobie mediów społecznościowych doświadczenia stały się właściwie nową walutą społeczną. Millenialsi nie chwalą się tym, co posiadają, ale właśnie tym, co przeżyli – najlepiej na Instagramie. Rolą ubezpieczyciela jest w tym wypadku pozwolić im cieszyć się wyjazdami bez zmartwień. Odpowiednia polisa ma pomóc, jeśli pojawią się nieoczekiwane problemy i sprawić, że nie zepsują całego wyjazdu.”
Wyzwaniem w kontekście ubezpieczania wyjazdów millenialsów jest też częstotliwość ich podróży. Podróżują nawet kilka razy w roku, dlatego dobrym rozwiązaniem są długookresowe pakiety ubezpieczenia podróżnego.
POWIĄZANE WPISY
25 marca 2025
Koniec swobodnego najmu krótkoterminowego w Hiszpanii? Nowe zasady od 3 kwietnia
Od 3 kwietnia 2025 roku w Hiszpanii wejdą w życie nowe regulacje dotyczące najmu…
0 Komentarzy2 Minuty
25 marca 2025
Były przewodniczący maltańskiej organizacji turystycznej nowym ambasadorem Malty w Polsce
Dr Gavin Gulia, wieloletni przewodniczący Maltańskiej Organizacji Turystycznej, objął…
0 Komentarzy1 Minuty
19 marca 2025
Morza marzeń. Rejsy z Itaką
Z roku na rok dynamicznie rośnie popularność rejsów wycieczkowych. Rejsy stają się stylem…
0 Komentarzy9 Minuty
17 marca 2025
Chorwacja zaprasza do Dubrownika
Chorwacja zaprasza do zwiedzenia Dubrownika i okolic. W sezonie mamy tam bezpośrednie…
0 Komentarzy2 Minuty
17 marca 2025
Stabilny wzrost turystyki w Austrii
Pozytywny rok 2024 w austriackiej turystyce. Dane przekazane przez Austria Tourism…
0 Komentarzy3 Minuty
27 marca 2025
Dobry zimowy sezon w Austrii
Według danych Statistik Austria w okresie od listopada do lutego w sezonie zimowym 24/25…
0 Komentarzy1 Minuty
27 marca 2025
Nowości w ofercie turystycznej Szwajcarii na 2025 rok
Switzerland Tourism zaprezentował dziennikarzom najnowsze atrakcje i najciekawsze…
0 Komentarzy4 Minuty
27 marca 2025
Warszawskie zabytki w Mini-Europe. Nowe miniatury w Brukseli
Park Mini-Europe w Brukseli, jedna z atrakcji turystycznych celebrujących europejskie…
0 Komentarzy3 Minuty
26 marca 2025
Rzym i Mediolan liderami turystyki we Włoszech na początku 2025 roku
Mabrian i The Data Appeal Company, obie należące do grupy Almawave, przeanalizowały…
0 Komentarzy3 Minuty
25 marca 2025
Koniec swobodnego najmu krótkoterminowego w Hiszpanii? Nowe zasady od 3 kwietnia
Od 3 kwietnia 2025 roku w Hiszpanii wejdą w życie nowe regulacje dotyczące najmu…
0 Komentarzy2 Minuty
25 marca 2025
Były przewodniczący maltańskiej organizacji turystycznej nowym ambasadorem Malty w Polsce
Dr Gavin Gulia, wieloletni przewodniczący Maltańskiej Organizacji Turystycznej, objął…
0 Komentarzy1 Minuty
19 marca 2025
Morza marzeń. Rejsy z Itaką
Z roku na rok dynamicznie rośnie popularność rejsów wycieczkowych. Rejsy stają się stylem…
0 Komentarzy9 Minuty
17 marca 2025
Chorwacja zaprasza do Dubrownika
Chorwacja zaprasza do zwiedzenia Dubrownika i okolic. W sezonie mamy tam bezpośrednie…
0 Komentarzy2 Minuty
17 marca 2025
Stabilny wzrost turystyki w Austrii
Pozytywny rok 2024 w austriackiej turystyce. Dane przekazane przez Austria Tourism…
0 Komentarzy3 Minuty
27 marca 2025
Dobry zimowy sezon w Austrii
Według danych Statistik Austria w okresie od listopada do lutego w sezonie zimowym 24/25…
0 Komentarzy1 Minuty
27 marca 2025
Nowości w ofercie turystycznej Szwajcarii na 2025 rok
Switzerland Tourism zaprezentował dziennikarzom najnowsze atrakcje i najciekawsze…
0 Komentarzy4 Minuty
27 marca 2025
Warszawskie zabytki w Mini-Europe. Nowe miniatury w Brukseli
Park Mini-Europe w Brukseli, jedna z atrakcji turystycznych celebrujących europejskie…
0 Komentarzy3 Minuty
26 marca 2025
Rzym i Mediolan liderami turystyki we Włoszech na początku 2025 roku
Mabrian i The Data Appeal Company, obie należące do grupy Almawave, przeanalizowały…
0 Komentarzy3 Minuty
25 marca 2025
Koniec swobodnego najmu krótkoterminowego w Hiszpanii? Nowe zasady od 3 kwietnia
Od 3 kwietnia 2025 roku w Hiszpanii wejdą w życie nowe regulacje dotyczące najmu…
0 Komentarzy2 Minuty