Minister Gut-Mostowy objął patronatem Dekalog dobrych praktyk OSAT
Dzisiaj w siedzibie Ministerstwa Rozwoju, Andrzej Gut-Mostowy, wiceminister odpowiedzialny za turystykę, podpisał Dekalog dobrych praktyk Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Agentów Turystycznych – 10 najważniejszych zasad dla turystów.
Andrzej Gut-Mostowy powiedział: „Kontynuujemy działania mające na celu zabezpieczenie turystów i komfortu podróżowania. Dekalog dobrych praktyk opracowany przez jedyne w Polsce stowarzyszenie agentów turystycznych, to dobry sposób, aby zabezpieczyć klientów biur podróży i spełnić przez agentów turystycznych obowiązek informacyjny wynikający z ustawy. Popieram takie rozwiązania. Wszystkie bowiem inicjatywy potrafiące zjednoczyć rozproszoną branże turystyczną wobec wspólnej sprawy są bardzo cenne.
Warto uspokajać klientów, bo kiedy się mówi o turystyce, jako o czymś ryzykownym konsumenci podchodzą do usług turystycznych z dużą ostrożnością. Całą branża na tym cierpi.”
Marcin Wujec, prezes OSAT dodał: „Dekalog, jako zbiór dobrych praktyk jest stosowany przez naszych członków od prawie dziesięciu lat. Obecnie został on unowocześniony, tak, by odpowiadał wyzwaniom współczesności. W dekalogu znajdują się dwa punkty, najczęściej podejmowane przez klientów, czy też dwa, z którymi mają najwięcej problemów: sprawa dokumentów potrzebnych w podróży o okresu ich ważności oraz sprawa wysokości ubezpieczenia w zależności od kierunku i rodzaju wyjazdu.
Nasi członkowie będą dbać o nagłaśnianie Dekalogu. Mamy nadzieję, że dotrze on do jak największej liczby klientów.”
Dekalog tylko dla naszych
Zapytany przez przedstawiciela portalu WaszaTurystyka.pl, o to czy OSAT będzie rozmawiał z Wakacje.pl i Travelplanet.pl (dwoma największymi multiagentami) na temat ewentualnego rozpowszechniania Dekalogu wśród innych agentów, Wujec odpowiedział: “To jest nasza inicjatywa, nie widzę potrzeby udostępniania Dekalogu innym agentom. Jeśli ktoś będzie chciał z nami na ten temat rozmawiać, niech przyjdzie do nas. Nie czujemy potrzeby propagowania Dekalogu poza członkami OSAT.”
Tak więc, Dekalog objęty patronatem wiceministra Guta-Mostowego będzie na razie znany tylko klientom około dwustu agentów zrzeszonych w OSAT.
10 dobrych praktyk dla turystów, to:
1. Przed podpisaniem umowy
Zapoznaj się z przedstawioną ofertą, przeczytaj uważnie warunki uczestnictwa i formularz oraz wszystkie informacje zamieszczone przez Organizatora – dotyczące Twoich wakacji. Twój Wakacyjny Ekspert – wyjaśni najważniejsze elementy dokumentów.
Sprawdź ważność dokumentów, przed zawarciem umowy ! Ważność dokumentów uprawniających do przekroczenia granic RP jest obowiązkiem każdego Turysty, bez względu na to gdzie podróżujesz. W krajach, gdzie wymagany jest paszport, z reguły, powinien być ważny min. 6 miesięcy od daty powrotu, a w niektórych przypadkach nawet 12 miesięcy. Dowód osobisty – data ważności, jest uzależniona od kraju do którego zamierzasz podróżować. Upewnij się, jakie dokumenty będą konieczne na czas Twojego wyjazdu. Pamiętaj: każdy uczestnik powinien posiadać ważny dokument tożsamości, także dzieci. Obcokrajowcy wyjeżdżający w ramach imprezy turystycznej do krajów trzecich UE/ poza UE, mogą podlegać innej procedurze wizowej i paszportowej niż obywatele RP. Sprawdzenie szczególnych przepisów, systemu wizowego oraz procedur z tym związanych, jest obowiązkiem KLIENTA.
Ustawa o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych, nakłada obowiązek zawarcia w cenie imprezy ubezpieczenia kosztów leczenia. Nie precyzuje jednaj jego wysokości. UWAGA: Koniecznie zapoznaj się z warunkami ubezpieczenia i zadbaj o swoje bezpieczeństwo podczas podróży. Koszty leczenia i następstw nieszczęśliwych wypadków na świecie są ogromne i mogą stanowić bardzo duże obciążenia finansowe dla Ciebie i Twojej rodziny. Podróże to przyjemność, więc już dziś zadbaj o przyjemny wypoczynek, zwłaszcza, gdy zamierzasz, zamierzasz uprawiać sporty, podróżujesz z dziećmi lub leczysz się już przed wyjazdem – polisa ubezpieczeniowa od kosztów leczenia i następstw nieszczęśliwych wypadków to gwarancja beztroskich wakacji. Zapytaj o szczegóły Twojego Wakacyjnego Eksperta, który doradzi jak korzystnie ubezpieczyć Twój urlop.
Zawierając umowę na realizację imprezy turystycznej, pomyśl o dodatkowym ubezpieczeniu od kosztów rezygnacji. Po podpisaniu umowy, opłaceniu zaliczki/ całości kosztów, musisz się liczyć z kosztami finansowymi w przypadku odstąpienia od umowy w zależności od terminu w którym zgłosisz rezygnację. Orientacyjne koszty będą zawarte w warunkach uczestnictwa. Lepiej zapobiegać niż stracić finanse – dlatego warto zakupić ubezpieczenie od kosztów rezygnacji, które zagwarantuje Tobie i Twojej rodzinie bezpieczeństwo finansowe nawet do dnia wylotu i przerwania podróży włącznie. Twój Wakacyjny Ekspert doradzi, jak najlepiej ochronić Twoje wakacje i finanse.
Podróżowanie w dzisiejszych czasach, wymaga konieczności zapoznania się z charakterystyką i zwyczajami kraju do którego się wybieramy oraz szczególnych zasad podróżowania. Sytuacja polityczna i migracyjna zmienia się w szybkim tempie, dlatego zalecamy zapoznać się z bieżącymi komunikatami zawartymi na stronie internetowej MSZ oraz zapytać Twojego Wakacyjnego Eksperta o wskazówki turystyczne. Więcej informacji znajdziesz: https://www.gov.pl/web/mobywatel/polakzagranica
Podróżowanie po świecie wymaga zapoznania się z szczegółowymi wymogami zdrowotnymi i warunkami dotyczącymi szczepień oraz ochrony zdrowia w kraju do którego zamierzamy podróżować. Zwłaszcza podróże do krajów egzotycznych wymagają konieczności przygotowania się do wyjazdu pod kątem zabezpieczenia zdrowia i życia. Pamiętaj, że poziom i standard opieki zdrowotnej w kraju pobytu, może się znacznie różnić od poziomu europejskiego. Podstawowe informacje zawarte będą w programie imprezy turystycznej. Wskazówek dotyczących ochrony zdrowia udzieli Ci Twój Wakacyjny Ekspert. Więcej informacji znajdziesz: https://gis.gov.pl/wypoczynek/szczepienia-dla-podrozujacych-podstawowe-informacje
Dzień wylotu/wyjazdu i dzień przylotu/przyjazdu jest dniem rozpoczęcia imprezy turystycznej, a data powrotu/ wylotu/ przylotu/przyjazdu jest datą zakończenia imprezy turystycznej. Ilość dni/ ilość nocy powinna być jasno określona w ofercie. UWAGA: Godziny wylotu/ przylotu podane w umowie o imprezę turystyczną są godzinami orientacyjnymi i mogą ulegać zmianom. Pamiętaj, o obowiązku potwierdzenia godzin wylotu/ wyjazdu. Pamiętaj o stawieniu się na miejscu zbiórki/ odprawy odpowiednio wcześniej. Zwróć uwagę na szczegółowe zapisy w dokumentach podróżnych oraz limity bagażowe w przypadku imprez turystycznych realizowanych na lotach charterowych, rejsowych oraz tzw. tanich liniach lotniczych.
Pamiętaj, że doba hotelowa, zaczyna się od godz. 14.00 kończy do godz. 10.00 w większości krajów na świecie. Bez względu na czas przylotu i wylotu z destynacji. Świadczenia hotelowe czy wyżywienie, nawet mając wykupioną opcję all inclusive, mogą się różnić w hotelach ze względu na kraj i standard hotelu. Programy zwiedzania są ramowe i mogą ulegać zmianom ze względu na szczególne wydarzenia i inne warunki. Zapytaj Twojego Wakacyjnego Eksperta o szczegóły przy rezerwacji wakacji.
Zapytaj Twojego Wakacyjnego Eksperta, czy dokumenty podróżne będą konieczne do Twojej rezerwacji, wszelkich formalności dopełnisz w biurze agencyjnym, gdzie otrzymasz dokumenty w wersji elektronicznej lub osobiście podczas wizyty w biurze. Organizator turystyki ponosi odpowiedzialność za wykonanie usług turystycznych objętych umową o udział w imprezie turystycznej. O niezgodnościach umowy z realizacją imprezy turystycznej należy zawiadomić Organizatora turystyki, niezwłocznie, w trakcie trwania imprezy turystycznej. Po powrocie należy dopełnić formalności zawartych w warunkach uczestnictwa
Rozporządzenie Ochrony Danych osobowych zapewnia ochronę i kontrolę swoich danych osobowych. Poproś swojego wakacyjnego agenta o odpowiednie dokumenty dotyczące przetwarzania danych osobowych w biurze oraz przez organizatora.
POWIĄZANE WPISY
23 grudnia 2024
Właściciel Wakacje.pl przejmuje Travelplanet.pl. Wirtualna Polska zostanie właścicielem Invia Group za 239,7 mln euro
Wirtualna Polska Holding podpisała ramową umowę zakupu 100 proc. akcji Invia Group do…
0 Komentarzy6 Minuty
20 grudnia 2024
NKAR Travel & Tours ze Sri Lanki dołącza do Polhotrep
Polhotrep Travel Representation, firma specjalizująca się w reprezentacji DMC na polskim…
0 Komentarzy1 Minuty
19 grudnia 2024
Tydzień w Kolumbii z Rainbow do zdobycia podczas licytacji na IV Gali Waszej Turystyki
Już 10 stycznia 2025 roku w warszawskim Hotelu Renaissance odbędzie się IV Gala Waszej…
0 Komentarzy1 Minuty
17 grudnia 2024
Nekera otworzyła sezon narciarski. Ponad 200 uczestników na „Ski Opening” w Dolomitach
Podczas „Ski Opening z Nekera” ponad 200 klientów i agentów świętowało zimowy początek na…
0 Komentarzy3 Minuty
13 grudnia 2024
Gotowy na Wakacje – łatwy i szybki kontakt z klientem
Szkolenia będą podzielone na dwie grupy: dla firm posiadających system rezerwacyjny…
0 Komentarzy2 Minuty
9 grudnia 2024
Wakacje.pl: pierwszy milion klientów w jednym roku
Po raz pierwszy w historii Wakacje.pl przekroczyły barierę miliona obsłużonych klientów w…
0 Komentarzy1 Minuta
4 grudnia 2024
Łotewska gwarancja Join Up zaakceptowana. „To precedens, potencjalne problemy dla rynku i dla klientów”
Urząd Marszałkowski województwa mazowieckiego umorzył postępowanie w sprawie wykreślenia…
0 Komentarzy30 Minuty
4 grudnia 2024
Biura podróży – ceny imprez turystycznych naprzemiennie rosną i maleją
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 4 i 10 sierpnia 2025…
0 Komentarzy4 Minuty
2 grudnia 2024
Zmiany w sieci sprzedaży Itaki. Kacper Haluch dyrektorem, Michał Henicz jego zastępcą
Od 1 listopada 2024 roku Kacper Haluch objął stanowisko dyrektora sieci sprzedaży Itaki,…
0 Komentarzy1 Minuta