Mistrzostwa Europy 2024 w Niemczech – nowe możliwości dla turystyki przyjazdowej
Od 14 czerwca Niemcy skupią się przede wszystkim na Mistrzostwach Europy w Piłce Nożnej 2024. Szacuje się, że stadiony odwiedzi 2,7 mln fanów futbolu. Dodatkowo w strefach kibica i na publicznych pokazach 51 meczów, spodziewanych jest około 7 mln gości. Podczas 22. dni rozgrywek dziesięć niemieckich miast-gospodarzy zaoferuje kibicom i fanom piłki z całego świata bogaty program turystyczny. Niemiecka Centrala Turystyki (DZT) spodziewa się, że regiony mogą wygenerować dodatkowe cztery procent noclegów zagranicznych gości.
Tegoroczne wydarzenie sportowe ma więc ogromny potencjał dla dalszego promowania pozytywnego wizerunku Niemiec jako celu podróży. DZT doszło do takiego wniosku po szeroko zakrojonych badaniach dotyczących wpływu poprzednich, dużych wydarzeń sportowych w kraju na rezerwacje hoteli i ofert turystycznych.
„Podczas Mistrzostw Świata w 2006 roku cały świat futbolu był gościem u przyjaciół. W tym roku szczególnie zapraszamy naszych europejskich przyjaciół. Chcemy ich inspirować i zapraszamy: przyjedźcie jeszcze raz i zostańcie na dłużej” – mówi, Dieter Janecek, poseł do Bundestagu i Krajowy Koordynator Rządu Federalnego ds. Turystyki.
„Niemcy świętują festiwal piłki nożnej. To ważne wydarzenie sportowe, szczególnie w czasach napięć międzynarodowych, dające możliwość zaprezentowania Niemiec jako kosmopolitycznego, spokojnego i zrównoważonego celu podróży, a tym samym stanowi przykład międzynarodowego zrozumienia i tolerancji. Spodziewamy się także dodatkowego wpływu na turystykę przyjazdową. Według dostępnych dotychczas danych zarówno rezerwacje pokoi hotelowych dokonywane z dużym wyprzedzeniem na głównych portalach internetowych, jak i rezerwacje lotów na czerwiec i lipiec 2024 r. kształtują się znacznie powyżej średnich długoterminowych. Ponadprzeciętny wzrost obserwujemy szczególnie w przypadku krajów uczestniczących w rozgrywkach Mistrzostw Europy. Szacujemy nawet czteroprocentowy wzrost liczby noclegów międzynarodowych. W niezapomnianych rozgrywkach w 2006 roku liczba noclegów gości zagranicznych wzrosła o 4,7 mln w porównaniu z rokiem poprzednim, przynosząc jednocześnie trwałą poprawę wizerunku Niemiec jako celu podróży” – dodaje Petra Hedorfer, prezes zarządu DZT.
Gościnność i jakość usług zapewniają długoterminową poprawę wizerunku
Oprócz efektów ekonomicznych wynikających z dodatkowych noclegów gości z zagranicy, wydarzenia sportowe takie jak Mistrzostwa Europy mają ogromny potencjał trwałej poprawy wizerunku. Jesienią 2006 roku – zaraz po zakończeniu Pucharu Świata – Niemcy wspięły się na pierwsze miejsce w indeksie Anholt Ipsos Nation Brands Index (NBI) spośród 60 porównywanych krajów na całym świecie i od tego czasu nieprzerwanie plasują się w pierwszej trójce tego indeksu.
„Podczas Mistrzostw Europy wykorzystamy międzynarodową uwagę mediów i kibiców, aby zaprezentować naszą różnorodną ofertę turystyczną i w ten sposób chcemy wzmocnić pozycję Niemiec jako kierunku podróży. Oprócz nowoczesnych stadionów, dodatkowo dziesięć miast rozgrywek oferuje bogaty program artystyczny i kulturalny. Ponadto mają one doskonałe połączenia komunikacyjne i można do nich łatwo dojechać przyjaznym dla klimatu pociągiem – to dobra okazja do poznania atrakcyjnej turystycznie okolicy” – kontynuuje Petra Hedorfer.
W przededniu tego ważnego wydarzenia DZT zwróci uwagę międzynarodowej opinii publicznej na miasta, w których będą się rozgrywać mistrzostwa Europy oraz na szeroką ofertę turystyczną w ich okolicach tak, aby zainspirować gości do pozostania dłużej poza terminami meczów. Podstrona na portalu DZT https://www.germany.travel/en/inspiring-germany/summer-of-football-germany-2024.html zawiera treści tematyczne dla wszystkich miast-gospodarzy. Content marketing i kampanie w mediach społecznościowych będą wspierać promocję.
POWIĄZANE WPISY
20 grudnia 2024
Wakacyjne plany Polaków na 2025 rok: poszukiwanie rodzinnych korzeni, przygody z adrenaliną i odkrywanie kraju
Jak wynika z najnowszego raportu, apetyt na podróże w 2025 roku będzie nadal rósł.…
0 Komentarzy6 Minuty
19 grudnia 2024
Wieczór z Krzysztofem Wielickim w Abu Dhabi w ramach promocji Polski na rynkach arabskich
25 listopada br. w Abu Dhabi zaprezentowano film dokumentalny o życiu i dorobku wybitnego…
0 Komentarzy2 Minuty
16 grudnia 2024
Rekordowa liczba turystów odwiedziła Bułgarię
Bułgarzy przewidują, że mijający rok okaże się rekordowy pod względem turystyki – kraj…
0 Komentarzy2 Minuty
5 grudnia 2024
Islandia promuje swoje atrakcje na warsztatach w Warszawie
W Warszawie odbyły się warsztaty, w trakcie których islandzcy touroperatorzy…
0 Komentarzy1 Minuty
5 grudnia 2024
LOT wystartował z zimowym połączeniem do Innsbrucka
Od 1 grudnia br. do stolicy Tyrolu dolecimy bezpośrednio z Polskimi Liniami Lotniczymi…
0 Komentarzy4 Minuty
4 grudnia 2024
Film ,,Pielgrzym nadziei” w Instytucie Cervantesa
Instytut Cervantesa w Warszawie zaprezentował film dokumentalny TVP o Camino de Santiago…
0 Komentarzy2 Minuty
21 listopada 2024
Zamek, ścieżki rowerowe i teatr. Południowe Czechy zapraszają turystów
Południowe Czechy, region słynący z bogatej historii, malowniczej przyrody i unikalnej…
0 Komentarzy3 Minuty
21 listopada 2024
Niemcy – ojczyzna bożonarodzeniowych jarmarków
Z końcem listopada nad niemieckimi miastami zaczynają się unosić zapachy korzennych…
0 Komentarzy9 Minuty
15 listopada 2024
Rekordowe targi WTM w Londynie. Ponad 4 tys. wystawców z całego świata
W dniach 5-7 listopada 2024 roku londyńskie hale ExCeL gościły największe w historii…
0 Komentarzy2 Minuty