Model abonamentowy – przyszłością w branży obsługi podróży służbowych? Teraz także w Polsce
Czy abonamentowy model obsługi dotarł do branży podróży służbowych? Kto w Polsce oferuje takie rozwiązania ? Jaka jest przyszłość tego konceptu?
Abonamentowy model obsługi święci triumfy w globalnej gospodarce. Coraz to nowe branże korzystają z jego dobrodziejstw. Czy ten trend dotrze do branży obsługi podróży służbowych. Takie głosy coraz głośniej docierają już m.in. z Azji, która jak zawsze jest liderem modernizacji/automatyzacji. Pierwsze usługi w tym modelu obecne są już także w Polsce czy dobrze się przyjmą?
Kompleksowa abonamentowa obsługa podróży służbowych Hotailors
Oferujący narzędzie do samodzielnej rezerwacji start up Hotailors od początku hołduje abonamentowemu podejściu. Firmy korzystające z platformy płacą więc za obsługę per podróż a nie za każdą cząstkową usługę oddzielnie. Oczywiście ten model ma swoje konsekwencje, promuje korzystanie z szerszego zakresu obsługi. W takim układzie może być dla firm naprawdę korzystny finansowo.
Plusem dla travel-managerów jest też transparentność i łatwość wyliczenia ostatecznej ceny kompleksowej obsługi. Jako iż Hotailors jest wciąż w fazie wzrostu periodycznie oferuje dodatkowe promocje. Pozwalają one uzyskać solidne zniżki i zachęcają do przetestowania tego nowotarskiego na polskim rynku podejścia.
Hotailors – super promocja – 0 za obsługę podróży służbowych – tylko do 4 grudnia
Bidroom – rezerwacje hotelowe transparentnie i bez manipulacji
Bidroom to kolejny ciekawy start-up który powstał w Holandii (ma też biuro w Krakowie). Ideą przyświecającą jego powstaniu jest zmierzenie się z dyktatem wielkich graczy na rynku dystrybucji kontentu hotelowego. Ma też stanowić szansę dla hoteli by zmniejszyć koszty prowizji wypłacanych pośrednikom, a tym samym poprawić rentowność.
Mimo iż model wydaje się bardzo zachęcający to kluczem będzie baza obiektów gwarantująca równie szeroki co u konkurencji wybór. Start-upowi będzie też ciężko walczyć z gigantami wydającymi bardzo znaczące kwoty na marketing. Sam pomysł wydaje się trafiony a czas po Covidowy z pewnością będzie asumptem do dyskusji o roli OTA/i potężnych pośredników na rynku oferty hotelowej.
Start-upowi udało się już zainteresować pomysłem globalnych graczy m.in VISA. We współpracy z tą ostatnią firmą uruchomiono specjalną promocje dla posiadaczy kart z jej logo.
Ubezpieczenia w podróży służbowej m.in Allianz
Przykładem abonamentowej obsługi w segmencie podróży służbowych jest też oferta Allianz . Pozwala ona kompleksowo ubezpieczyć wszystkich pracowników odbywających takową, poczynając już od 2 osób. Różne dopasowane do naszych potrzeb warianty dodają atrakcyjności ofercie tego ubezpieczyciela.
Podobne rozwiązania z sukcesem były już implementowe w USA i Europie Zachodniej, wydaje się iż abonamentowe ubezpieczenie to jeden z produktów który stosunkowo najłatwiej przebije się w branży obsługi podróży służbowych.
Transport – abonamentowe bilety ? LOT i Kolorowe karty Intercity
Transport a przede wszystkim linie lotnicze to dużo większe wyzwania związane z abonamentową obsługą. Mimo iż na rynku pojawiają się start upy próbujące sprzedawać produkt lotniczy w kilku „odległościowych” wariantach to raczej trudno traktować je na dziś jako coś więcej niż ewenement.
W czasie pandemii pojawiła się jednak tendencja do oferowania biletów bez limitowych na kształt biletu miesięcznego. Z taką inicjatywą wystąpił m.in. TAP Portugal oferujac European Pass. Opcja pozwalająca na bez limitowe podróżowanie służbowe nie jest ograniczona imiennie. Podobne oferty ma też w swym portfolio Air Canada a także przewoźnicy low cost w Azji Bangkok Airways i Air Asia.
Tylko prawdziwi pasjonaci wiedzą iż również w ofercie PLL LOT na trasach krajowych można korzystać z opcji biletów abonamentowych. Ich archaiczna konstrukcja wraz ze sztywnym rocznym okresem ważności , a dodatkowo brak digitalizacji powoduje że nawet na stronie LOT nie ma o nich informacji. Teoretycznie jest to jednak fundament na którym można by zbudować nowoczesny produkt. Szczególnie dla potrzeb podróży krajowych i bliskich podróży zagranicznych gdzie średnie ceny lotów są dość niskie ( głównie bliskie kierunki w Europie Wschodniej)
Kolorowe karty Intercity prezentują się w tym układzie dużo lepiej, mimo iż w tym przypadku nie wyeliminowano głównego błędu jakim jest brak elektronicznej formy tego produktu.
Kolorowe karty Intercity – oszczędzaj podróżując służbowo Pendolino
Abonamentowa obsługa jako przyszłość przetargów publicznych ?
Obszar przetargów publicznych na obsługę podróży służbowych budzi w Polsce nie kończące się kontrowersje. Ceny za obsługę sięgające 1 grosza, wywołują w branży uśmiech zażenowania. Do tej pory nikt poważnie nie wziął się za naprawę sytuacji w tym segmencie rynku. Jednym z elementów który mógłby się potencjalnie do tego przyczynić była by abonamentowa obsługa.
Wprowadzenie obowiązku opłaty per podróż do mechanizmu przetargowego, z pewności wyeliminowało by często bardzo zawiłe wagowe kalkulacje. Urzędnicy organizujący przetargi mieli by też dużo łatwiejszą pracę. A sama ocena złożonych ofert była by dużo łatwiejsza.
Naturalnie jest to tylko jedna ze składowych potrzebnych do uzdrowienia sytuacji. Wkrótce na portalu artykuł o tym jak uzdrowić sytuacje w obszarze przetargów publicznych na obsługę podróży służbowych.
POWIĄZANE WPISY
20 grudnia 2024
NKAR Travel & Tours ze Sri Lanki dołącza do Polhotrep
Polhotrep Travel Representation, firma specjalizująca się w reprezentacji DMC na polskim…
0 Komentarzy1 Minuty
19 grudnia 2024
Tydzień w Kolumbii z Rainbow do zdobycia podczas licytacji na IV Gali Waszej Turystyki
Już 10 stycznia 2025 roku w warszawskim Hotelu Renaissance odbędzie się IV Gala Waszej…
0 Komentarzy1 Minuty
17 grudnia 2024
Nekera otworzyła sezon narciarski. Ponad 200 uczestników na „Ski Opening” w Dolomitach
Podczas „Ski Opening z Nekera” ponad 200 klientów i agentów świętowało zimowy początek na…
0 Komentarzy3 Minuty
13 grudnia 2024
Gotowy na Wakacje – łatwy i szybki kontakt z klientem
Szkolenia będą podzielone na dwie grupy: dla firm posiadających system rezerwacyjny…
0 Komentarzy2 Minuty
9 grudnia 2024
Wakacje.pl: pierwszy milion klientów w jednym roku
Po raz pierwszy w historii Wakacje.pl przekroczyły barierę miliona obsłużonych klientów w…
0 Komentarzy1 Minuta
4 grudnia 2024
Łotewska gwarancja Join Up zaakceptowana. „To precedens, potencjalne problemy dla rynku i dla klientów”
Urząd Marszałkowski województwa mazowieckiego umorzył postępowanie w sprawie wykreślenia…
0 Komentarzy30 Minuty
4 grudnia 2024
Biura podróży – ceny imprez turystycznych naprzemiennie rosną i maleją
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 4 i 10 sierpnia 2025…
0 Komentarzy4 Minuty
2 grudnia 2024
Zmiany w sieci sprzedaży Itaki. Kacper Haluch dyrektorem, Michał Henicz jego zastępcą
Od 1 listopada 2024 roku Kacper Haluch objął stanowisko dyrektora sieci sprzedaży Itaki,…
0 Komentarzy1 Minuta
29 listopada 2024
Członkowie zarządu LOT odwołani. Michał Fijoł pozostaje na stanowisku prezesa?
PLL LOT oficjalnie poinformował o zmianach w zarządzie i radzie nadzorczej spółki.…
1 Komentarz2 Minuty