MROT: dofinansujemy projekty naszych członków. Powstaje Laboratorium Inicjatyw Turystycznych

Mazowiecka Regionalna Organizacja Turystyczna chcąc rozwijać produkty turystyczne na Mazowszu podjęła prace nad nowym projektem Laboratorium Inicjatyw Turystycznych. Jego zadaniem będzie wsparcie rozwoju ofert turystycznych Mazowsza w sposób systemowy i zorganizowany.
Organizacja przygotowała zupełnie nową propozycję dla członków i innych partnerów, którzy będą chcieli rozwijać swoje pomysły i szeroko pojęte inicjatywy, służące przyciągnięciu odwiedzających i turystów do regionu. Dotyczyć ona będzie przede wszystkim nowych projektów, ale może też wspierać rozwój już istniejących poprzez dodanie nowych treści lub nową ciekawszą formułę. Projekt został omówiony podczas konferencji MROT na targach ITTF Warsaw.
Laboratorium Inicjatyw Turystycznych to projekt MROT mający na celu merytoryczne wsparcie istniejących i powstających na Mazowszu inicjatyw turystycznych poprzez przekazywanie wiedzy oraz kompetencji za pośrednictwem ekspertów, a także tworzenie środowiska do kreatywności, współpracy i integracji. Dla członków MROT w ofercie Laboratorium oprócz programu inkubacji, znajdzie się program szkoleniowo-warsztatowy –Forum Inicjatyw Turystycznych Mazowsza oraz internetowa platforma integracyjna.
Projekt jest adresowany do członków MROT, ale również wszystkich partnerów zaangażowanych w rozwój inicjatyw turystycznych na Mazowszu.
Program Inkubacji I Rozwoju Inicjatyw Turystycznych Mazowsza
Pierwszym działaniem w ramach projektu Laboratorium Inicjatyw Turystycznych jest uruchomienie pilotażowej edycji Programu Inkubacji i Rozwoju Inicjatyw Turystycznych Mazowsza. Jest to pierwsza w Polsce forma wsparcia komercjalizacji marek i produktów turystycznych regionu. W tym celu MROT wraz z ekspertami zewnętrznymi opracowała metodologię inkubowania inicjatyw turystycznych, która w 2023 będzie miała swoją premierę w praktyce.
Organizatorzy zapraszają do udziału w pilotażowej edycji Programu Inkubacji i Rozwoju Inicjatyw Turystycznych Mazowsza. Program nie tylko będzie uczył, jak stworzyć ofertę turystyczną, ale także sfinansuje m.in.: opiekę doradczą ekspertów i specjalistów w okresie inkubacji, powstanie strategii lub programu komercjalizacji produktu i marki oraz promocję inicjatywy w ramach działalności MROT.
Szkolenia
Włączenie programu szkoleń do LIT pozwoli na uporządkowanie działalności w zakresie przekazywania wiedzy i doświadczeń. Organizatorzy chcą nie tylko edukować, ale inspirować do tworzenia nowych inicjatyw turystycznych. Przede wszystkim będą stawiać na: nowoczesny marketing – w jaki sposób nie zgubić się w jego dynamicznym świecie; komercjalizację – która jest istotna dla rozwoju regionalnego Mazowsza; doświadczenia turystyczne – czyli jak zamieniać potencjał turystyczny Mazowsza na przeżycia do których turyści będą chcieli wracać.
Nabór do programu
W pilotażowej edycji Programu MROT zamierza wesprzeć do dwóch wybranych inicjatyw zestawem świadczeń o wartości do 50 tys. złotych każdy. Zakwalifikowane inicjatywy mogą liczyć na:
- doradztwo eksperta, pod którego kierunkiem powstanie dokument strategiczny marki lub produktu turystycznego;
- konsultacje dodatkowych ekspertów z różnych dziedzin specjalistycznych;
- opiekę organizacyjną MROT w postaci zapewnienia opiekuna inkubacji inicjatywy;
- organizację krajowego wyjazdu studyjnego dla członków inicjatywy;
- promocję inicjatywy przez MROT;
- możliwość uczestnictwa w organizowanych przez MROT szkoleniach, warsztatach i wyjazdach studyjnych na zasadach priorytetowych.
Inicjatywy można zgłaszać poprzez formularz zgłoszeniowy on-line. Oceniane będą pod względem formalnym i merytorycznym w dwóch etapach:
- I – ocena informacji zawartych w formularzu zgłoszeniowym;
- II – zaprezentowanie wybranych inicjatyw przed Komisją Oceniającą (w siedzibie MROT).
Organizatorzy czekają na zgłoszenia do 14 kwietnia 2023 roku. Wyniki oceny w pierwszym etapie ogłoszone zostaną do 26 kwietnia br, a prezentacje inicjatyw odbędą się do 10 maja br. Natomiast ogłoszenie zakwalifikowanych inicjatyw odbędzie się do 15 maja br.
Inkubacja wybranych inicjatyw rozpocznie się od negocjacji zakresu inkubacji oraz podpisania porozumienia z MROT, w którym określone zostaną szczegółowe działania wraz z ich harmonogramem. Inkubacja inicjatywy potrwa maksymalnie 40 tygodni i zakończy się w 2024 roku.
Wszyscy zainteresowani uczestnictwem w programie mogą wziąć udział w szkoleniu, podczas którego zaprezentowane zostaną zasady programu. Szkolenie odbędzie się w dniu 27 marca br. w formule on-line w godz. 12.00-14.00. Dodatkowe informacje dostępne są w biurze MROT pod numerem tel. 22 877 20 10.
POWIĄZANE WPISY
18 grudnia 2025
Costa Cruises stawia na partnerów. Polskie biura podróży wśród nagrodzonych
Costa Cruises zorganizowała dwa wydarzenia skierowane do partnerów i przedstawicieli…
0 Komentarzy2 Minuty
18 grudnia 2025
Turystyka bliska naturze. Lubuskie pasieki otwierają się na turystów
Turystyka ewoluuje w kierunku doświadczeń bliższych naturze i lokalnym tradycjom. Jednym…
0 Komentarzy4 Minuty
18 grudnia 2025
GTS Poland uruchamia nowe zimowe połączenie z Warszawy do Monastyru
GTS Poland poszerza ofertę czarterów do Tunezji i od 25 grudnia 2025 roku uruchamia nowe…
0 Komentarzy2 Minuty
18 grudnia 2025
Egzotyczny obraz Zosi Markowskiej na licytacji charytatywnej Gali Waszej Turystyki 2026
Podczas kolejnej edycji Gali Waszej Turystyki, która odbędzie się 9 stycznia 2026 roku,…
0 Komentarzy1 Minuty
16 grudnia 2025
PLL LOT ogłaszają nabór do 4. edycji Konkursu na Najlepszą Pracę Dyplomową
PLL LOT zapraszają studentów do udziału w 4. edycji Konkursu na Najlepszą Pracę…
0 Komentarzy2 Minuty
16 grudnia 2025
Wystartował program Future Professionals dla młodych talentów branży MICE
Wystartował program mentoringowy Future Professionals dla młodych talentów branży MICE. W…
0 Komentarzy2 Minuty
16 grudnia 2025
Rankomat: Większość Polaków przywita Nowy Rok w domowym gronie
Większość Polaków planuje powitać Nowy Rok w domowym zaciszu – wynika z badania…
0 Komentarzy3 Minuty
15 grudnia 2025
Polscy turyści na drugim miejscu na Słowacji
Na konferencji prasowej w Warszawie przedstawiciele Slovakia Travel i Tatry Mountain…
0 Komentarzy2 Minuty
15 grudnia 2025
Travelist: Wysokie zainteresowanie feriami 2026. Ceny nieznacznie wzrosły
Rynek wyjazdów na ferie zimowe 2026 pozostaje stabilny – wynika z analizy Travelist.pl.…
0 Komentarzy4 Minuty










