MROT: dofinansujemy projekty naszych członków. Powstaje Laboratorium Inicjatyw Turystycznych
Mazowiecka Regionalna Organizacja Turystyczna chcąc rozwijać produkty turystyczne na Mazowszu podjęła prace nad nowym projektem Laboratorium Inicjatyw Turystycznych. Jego zadaniem będzie wsparcie rozwoju ofert turystycznych Mazowsza w sposób systemowy i zorganizowany.
Organizacja przygotowała zupełnie nową propozycję dla członków i innych partnerów, którzy będą chcieli rozwijać swoje pomysły i szeroko pojęte inicjatywy, służące przyciągnięciu odwiedzających i turystów do regionu. Dotyczyć ona będzie przede wszystkim nowych projektów, ale może też wspierać rozwój już istniejących poprzez dodanie nowych treści lub nową ciekawszą formułę. Projekt został omówiony podczas konferencji MROT na targach ITTF Warsaw.
Laboratorium Inicjatyw Turystycznych to projekt MROT mający na celu merytoryczne wsparcie istniejących i powstających na Mazowszu inicjatyw turystycznych poprzez przekazywanie wiedzy oraz kompetencji za pośrednictwem ekspertów, a także tworzenie środowiska do kreatywności, współpracy i integracji. Dla członków MROT w ofercie Laboratorium oprócz programu inkubacji, znajdzie się program szkoleniowo-warsztatowy –Forum Inicjatyw Turystycznych Mazowsza oraz internetowa platforma integracyjna.
Projekt jest adresowany do członków MROT, ale również wszystkich partnerów zaangażowanych w rozwój inicjatyw turystycznych na Mazowszu.
Program Inkubacji I Rozwoju Inicjatyw Turystycznych Mazowsza
Pierwszym działaniem w ramach projektu Laboratorium Inicjatyw Turystycznych jest uruchomienie pilotażowej edycji Programu Inkubacji i Rozwoju Inicjatyw Turystycznych Mazowsza. Jest to pierwsza w Polsce forma wsparcia komercjalizacji marek i produktów turystycznych regionu. W tym celu MROT wraz z ekspertami zewnętrznymi opracowała metodologię inkubowania inicjatyw turystycznych, która w 2023 będzie miała swoją premierę w praktyce.
Organizatorzy zapraszają do udziału w pilotażowej edycji Programu Inkubacji i Rozwoju Inicjatyw Turystycznych Mazowsza. Program nie tylko będzie uczył, jak stworzyć ofertę turystyczną, ale także sfinansuje m.in.: opiekę doradczą ekspertów i specjalistów w okresie inkubacji, powstanie strategii lub programu komercjalizacji produktu i marki oraz promocję inicjatywy w ramach działalności MROT.
Szkolenia
Włączenie programu szkoleń do LIT pozwoli na uporządkowanie działalności w zakresie przekazywania wiedzy i doświadczeń. Organizatorzy chcą nie tylko edukować, ale inspirować do tworzenia nowych inicjatyw turystycznych. Przede wszystkim będą stawiać na: nowoczesny marketing – w jaki sposób nie zgubić się w jego dynamicznym świecie; komercjalizację – która jest istotna dla rozwoju regionalnego Mazowsza; doświadczenia turystyczne – czyli jak zamieniać potencjał turystyczny Mazowsza na przeżycia do których turyści będą chcieli wracać.
Nabór do programu
W pilotażowej edycji Programu MROT zamierza wesprzeć do dwóch wybranych inicjatyw zestawem świadczeń o wartości do 50 tys. złotych każdy. Zakwalifikowane inicjatywy mogą liczyć na:
- doradztwo eksperta, pod którego kierunkiem powstanie dokument strategiczny marki lub produktu turystycznego;
- konsultacje dodatkowych ekspertów z różnych dziedzin specjalistycznych;
- opiekę organizacyjną MROT w postaci zapewnienia opiekuna inkubacji inicjatywy;
- organizację krajowego wyjazdu studyjnego dla członków inicjatywy;
- promocję inicjatywy przez MROT;
- możliwość uczestnictwa w organizowanych przez MROT szkoleniach, warsztatach i wyjazdach studyjnych na zasadach priorytetowych.
Inicjatywy można zgłaszać poprzez formularz zgłoszeniowy on-line. Oceniane będą pod względem formalnym i merytorycznym w dwóch etapach:
- I – ocena informacji zawartych w formularzu zgłoszeniowym;
- II – zaprezentowanie wybranych inicjatyw przed Komisją Oceniającą (w siedzibie MROT).
Organizatorzy czekają na zgłoszenia do 14 kwietnia 2023 roku. Wyniki oceny w pierwszym etapie ogłoszone zostaną do 26 kwietnia br, a prezentacje inicjatyw odbędą się do 10 maja br. Natomiast ogłoszenie zakwalifikowanych inicjatyw odbędzie się do 15 maja br.
Inkubacja wybranych inicjatyw rozpocznie się od negocjacji zakresu inkubacji oraz podpisania porozumienia z MROT, w którym określone zostaną szczegółowe działania wraz z ich harmonogramem. Inkubacja inicjatywy potrwa maksymalnie 40 tygodni i zakończy się w 2024 roku.
Wszyscy zainteresowani uczestnictwem w programie mogą wziąć udział w szkoleniu, podczas którego zaprezentowane zostaną zasady programu. Szkolenie odbędzie się w dniu 27 marca br. w formule on-line w godz. 12.00-14.00. Dodatkowe informacje dostępne są w biurze MROT pod numerem tel. 22 877 20 10.
POWIĄZANE WPISY
20 grudnia 2024
Certyfikaty POT: najlepsze produkty turystyczne 2024 roku
Złoty Certyfikat POT dla Bałtowskiego Kompleksu Turystycznego, Morskie Centrum Nauki…
0 Komentarzy3 Minuty
20 grudnia 2024
Wakacyjne plany Polaków na 2025 rok: poszukiwanie rodzinnych korzeni, przygody z adrenaliną i odkrywanie kraju
Jak wynika z najnowszego raportu, apetyt na podróże w 2025 roku będzie nadal rósł.…
0 Komentarzy6 Minuty
20 grudnia 2024
Już cztery polskie regiony zostały wyróżnione przez Przewodnik Michelin
Zakończyła się selekcja lokali wyróżnionych przez znany i ceniony na świecie Przewodnik…
0 Komentarzy5 Minuty
20 grudnia 2024
Weekend w Krakowie z Tomaszem Karolakiem od Fly.pl. Oprowadzanie po Krakowie dziennym i nocnym z noclegiem w hotelu pięciogwiazdkowym będzie do wylicytowania na IV Gali Waszej Turystyki
Już 10 stycznia 2025 roku w warszawskim Hotelu Renaissance odbędzie się IV Gala Waszej…
0 Komentarzy1 Minuty
19 grudnia 2024
Boom na Polskę. Jak przyciągnąć turystów z Bliskiego Wschodu
W ostatnim czasie obserwujemy zwiększone zainteresowanie turystów arabskich szeroko…
0 Komentarzy2 Minuty
18 grudnia 2024
Warszawa w oczach zagranicznych dziennikarzy
Wizyty prasowe dla mediów zagranicznych stanowią doskonałą okazję do pokazania atrakcji…
0 Komentarzy4 Minuty
18 grudnia 2024
Zimowe wydarzenia w Trentino: od Pucharu Świata po Tour de Ski
Trentino, region położony w północnych Włoszech w sercu Dolomitów, przygotowuje się na…
0 Komentarzy3 Minuty
18 grudnia 2024
Kampania „Miasto Przygody” triumfuje: 17 mln wyświetleń i osiem międzynarodowych nagród
Wrocław podsumował kampanię „Miasto Przygody”, która w ciągu dwóch lat przyciągnęła uwagę…
0 Komentarzy3 Minuty
17 grudnia 2024
Hilton w Pobierowie i Krynicy Morskiej. Nowe hotele w sieci Spark by Hilton w Polsce
Hilton otwiera dwa nowe hotele w Pobierowie i Krynicy Morskiej. Obiekty te, oferujące…
0 Komentarzy2 Minuty