Branża przemysłu spotkań – jesteśmy silnym sektorem gospodarki
Przemysł spotkań w Polsce wniósł do PKB w 2015 prawie 26 mld złotych czyli 1 proc. W Warszawie rozpoczęła sie piąta edycja najważniejszej imprezy dla tego sektora – Meetings Week Poland 2017.
O rosnącej roli przemysłu spotkań nie tylko dla polskiej turystyki, ale dla całej gospodarki, świadczą nie tylko liczby, ale i zestwa gości, którzy pojawili się na otwarciu pięciodniowej imprezy.
Dawid Lasek, podsekretarz stanu w MSiT odpowiedzialny za turystykę, powiedział m.in.: “Za każdym razem podkreślam, że przemysł spotkań, to bardzo ważny sektor turystyki i mam nadzieję, że będzie ważnym elementem strategii rządu. Cieszę się, że państwo reprezentujący przemysł spotkań tak stanowczo podkreślają i jednocześnie udowadniają, że turystyka to gospodarka.
Nowym formatem współpracy na rzecz rozwoju turystyki jest Dom Polskich Marek Terytorialnych.
Dobrze, że w branży spotkań istnieje dekoncentracja, że powstają takie obiekty konferencyjne poza Warszawą, w Jasionce czy Lublinie. To pokazuje potencjał tej branży, ale i potencjał turystyczny Polski. Jeśli uda się połączyć ofertę przemysłu spotkań z ofertą turystyczną, z regionalną lub lokalną Marką Turystyczną, to zyskamy wszyscy na tym dwa razy. Branża spotkań zyska klientów, wszyscy pozyskamy “ambasadorów” Polski, jako destynacji turystycznej.”
Marek Olszewski, prezes Polskiej Organizacji Turystycznej dodał: “Podoba mi się określenie “przemysł spotkań”, bowiem rządzący bardzo często zapominają, że turystyka jest sektorem gospodarki, że to jest przemysł. Ja jestem praktykiem z 30 letnim doświadczeniem w turystyce i jestem nakierowany na konkretne działania. Stąd deklaruję, ze przemysł spotkań będzie miał wsparcie w POT, w naszych ośrodkach zagranicznych.”
Ireneusz Węgłowski, prezes Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego, skomentował: “Nie było dobrze funkcjonujących hoteli, gdyby nie sektor MICE. Hotelarze lubią branżę spotkań. Dlaczego? Po pierwsze, imprezy MICE są planowane z wyprzedzeniem. Po drugie, klient MICE zostawia więcej pieniędzy w hotelu od gościa indywidualnego, a my lubimy, gdy goście wydają pieniądze w hotelach a nie poza nimi. Po trzecie, łatwiej jest standaryzować usługi hotelarskie pod klienta MICE.”
{gallery}5103{/gallery}
POWIĄZANE WPISY
20 grudnia 2024
Certyfikaty POT: najlepsze produkty turystyczne 2024 roku
Złoty Certyfikat POT dla Bałtowskiego Kompleksu Turystycznego, Morskie Centrum Nauki…
0 Komentarzy3 Minuty
20 grudnia 2024
Wakacyjne plany Polaków na 2025 rok: poszukiwanie rodzinnych korzeni, przygody z adrenaliną i odkrywanie kraju
Jak wynika z najnowszego raportu, apetyt na podróże w 2025 roku będzie nadal rósł.…
0 Komentarzy6 Minuty
20 grudnia 2024
Już cztery polskie regiony zostały wyróżnione przez Przewodnik Michelin
Zakończyła się selekcja lokali wyróżnionych przez znany i ceniony na świecie Przewodnik…
0 Komentarzy5 Minuty
20 grudnia 2024
Weekend w Krakowie z Tomaszem Karolakiem od Fly.pl. Oprowadzanie po Krakowie dziennym i nocnym z noclegiem w hotelu pięciogwiazdkowym będzie do wylicytowania na IV Gali Waszej Turystyki
Już 10 stycznia 2025 roku w warszawskim Hotelu Renaissance odbędzie się IV Gala Waszej…
0 Komentarzy1 Minuty
19 grudnia 2024
Boom na Polskę. Jak przyciągnąć turystów z Bliskiego Wschodu
W ostatnim czasie obserwujemy zwiększone zainteresowanie turystów arabskich szeroko…
0 Komentarzy2 Minuty
18 grudnia 2024
Warszawa w oczach zagranicznych dziennikarzy
Wizyty prasowe dla mediów zagranicznych stanowią doskonałą okazję do pokazania atrakcji…
0 Komentarzy4 Minuty
18 grudnia 2024
Kampania „Miasto Przygody” triumfuje: 17 mln wyświetleń i osiem międzynarodowych nagród
Wrocław podsumował kampanię „Miasto Przygody”, która w ciągu dwóch lat przyciągnęła uwagę…
0 Komentarzy3 Minuty
16 grudnia 2024
Kolacja z Robertem Makłowiczem będzie do wylicytowania podczas IV Gali Waszej Turystyki
Podczas IV Gali Waszej Turystyki, która odbędzie się 10 stycznia 2025 roku w warszawskim…
0 Komentarzy1 Minuty
12 grudnia 2024
Video Podcast Waszej Turystyki: Mazowsze – region, który zaskakuje na każdym kroku
W trakcie XV Forum Promocji Turystycznej, Izabela Stelmańska, zastępczyni dyrektora…
0 Komentarzy1 Minuty