Muzeum Polskiej Wódki – będzie sukces
Według opinii turystów odwiedzających stolicę, Muzeum Polskiej Wódki zasługuje na wysokie miejsce na liście warszawskich atrakcji. Ponad 70 proc. respondentów badania na zlecenie Fundacji Polska Wódka umieszcza je w pierwszej dziesiątce, obok takich obiektów jak Pałac w Wilanowie czy Centrum Nauki Kopernik. Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie to… że Muzeum Polskiej Wódki jeszcze nie zostało otwarte!
Choć inauguracja Muzeum Polskiej Wódki jest planowana na wiosnę 2018 roku, już teraz obiekt budzi duże zainteresowanie. Według badania Kantar TNS1 przeprowadzonego na zlecenie Fundacji Polska Wódka wśród ponad 500 turystów Muzeum Polskiej Wódki znalazło się w ścisłej czołówce atrakcji turystycznych Warszawy. Respondenci z Polski, Francji, Niemiec i Wielkiej Brytanii zostali poproszeni o umiejscowienie muzeum na liście najciekawszych obiektów stolicy rekomendowanych przez ceniony serwis turystyczny TripAdvisor.com. Sonda przyniosła ciekawe rezultaty.
Aż 73 proc. badanych uznało, że Muzeum Polskiej Wódki powinno znaleźć się w pierwszej dziesiątce warszawskich atrakcji. Turystyczny potencjał Muzeum Polskiej Wódki szczególnie wysoko ocenili turyści z zagranicy. Miejsce w pierwszej dziesiątce najciekawszych obiektów według TripAdvisor.com przyznało mu aż 84 proc. gości z Niemiec, 81 proc. gości z Wielkiej Brytanii oraz 77 proc. turystów z Francji. Pełna lista atrakcji uwzględnionych na stronie TripAdvisor.com liczy w sumie 369 pozycji.
Andrzej Szumowski, prezes Stowarzyszenia Polska Wódka, które jest inicjatorem i patronem muzeum, powiedział: „Cieszymy się z wyników badania, szczególnie dlatego, że zostało ono przeprowadzone wśród turystów zwiedzających Warszawę, a więc świadomych atrakcji jakie oferuje stolica. To zaszczyt znaleźć się w tak doborowym towarzystwie, obok Zamku Królewskiego, Pałacu w Wilanowie i nowoczesnego Centrum Nauki Kopernik. Polska Wódka ma bogatą tradycję i zasługuje na własne muzeum. Turyści, którzy je odwiedzą, na pewno pomogą w promocji Polski i naszego narodowego trunku na całym świecie.”
Podczas badania zapytano turystów, czy odwiedzą Muzeum Polskiej Wódki już po jego otwarciu. Zdecydowanie lub raczej tak odpowiedziało aż 78 proc. wszystkich respondentów. Szczególnie entuzjastyczne oceny wystawili obiektowi goście z zagranicy. Chęć wizyty w muzeum wyraziło 86 proc. turystów z Wielkiej Brytanii i Francji, 84 proc. z Niemiec oraz 66 proc. z Polski.
Jakie atrakcji będą czekać na turystów w Muzeum Polskiej Wódki już po jego otwarciu? W obiekcie na terenie dawnej Wytwórni Wódek „Koneser” na warszawskiej Pradze znajdzie się 5 galerii tematycznych (np. pochodzenie trunku, zmiany w procesie produkcyjnym, tradycje i zwyczaje), kameralna sala kinowa, a także bar, w którym pełnoletni goście nauczą się rozpoznawać smaki polskiej wódki – żytniej, pszenicznej i ziemniaczanej.
Celem twórców muzeum, oprócz pokazania bogatej historii i tradycji produkcji narodowego trunku, jest także promowanie kulturalnego i odpowiedzialnego spożywania alkoholu. Obecnie w muzeum rozpoczyna się finalny etap prac – aranżacja wnętrz i instalacja eksponatów. Planowana data otwarcia obiektu to wiosna 2018 roku.
Więcej o muzeum i Polskiej Wódce na stronie: www.muzeumpolskiejwodki.pl
POWIĄZANE WPISY
31 października 2024
Przerwa w czasie lotu w Warszawie? Poznaj atrakcje niedaleko Okęcia!
Warszawa to miasto, które warto poznać, nawet jeśli masz jedynie krótką przerwę między…
0 Komentarzy2 Minuty
24 października 2024
XV Forum Promocji Turystycznej: jak będzie wyglądała turystyka w Polsce za 30 lat?
Już tylko pięć dni dzieli nas od XV Forum Promocji Turystycznej. Jednym z punktów…
0 Komentarzy2 Minuty
21 października 2024
Jak skutecznie wytłumaczyć klientowi, że powinien kupić odpowiednie ubezpieczenie turystyczne?
Już 29 października 2024 r. podczas XV Forum Promocji Turystycznej odbędzie się dyskusja…
0 Komentarzy1 Minuty
18 października 2024
Miasto Stołeczne Warszawa − Partnerem XV Forum Promocji Turystycznej
Warszawa została oficjalnym Partnerem XV Forum Promocji Turystycznej, które odbędzie się…
0 Komentarzy2 Minuty
17 października 2024
Arche Fabryka Samolotów Mielno świętuje rok działalności
Na początku października Arche Fabryka Samolotów Mielno obchodził swoje pierwsze…
0 Komentarzy1 Minuty
17 października 2024
Turystyka dostępna dla osób z niepełnosprawnościami. Jak dostosować obiekty do potrzeb wszystkich?
Turystyka dostępna dla osób z niepełnosprawnościami to kolejny temat, który będzie…
0 Komentarzy2 Minuty
16 października 2024
O tym jak tworzyć kampanie, które przyciągają klientów porozmawiamy na XV Forum Promocji Turystycznej
Neuromarketing to metoda, która pozwala firmom lepiej zrozumieć decyzje konsumentów i…
0 Komentarzy2 Minuty
15 października 2024
Synergia kluczem do sukcesu. Jak Polska może zyskać na światowej mapie dzięki Convention Bureau?
W kontekście globalnej rywalizacji o uwagę turystów i organizatorów wydarzeń biznesowych,…
0 Komentarzy1 Minuty
14 października 2024
Pomorskie w gronie Partnerów XV Forum Promocji Turystycznej
XV Forum Promocji Turystycznej odbędzie się 29 października 2024 w Warszawie. Jednym z…
0 Komentarzy11 Minuty