Muzeum Polskiej Wódki poszukuje przewodników
Pierwsze w Polsce Muzeum Polskiej Wódki zostanie otwarte późną jesienią w Warszawie. Muzeum poszukuje prawdziwych znawców historii Polskiej Wódki, którzy potrafią z pasją opowiadać o jej tradycjach i kulturze.
Muzeum Polskiej Wódki to wyjątkowe miejsce na kulturalnej mapie stolicy, które powstaje w zabytkowym budynku rektyfikacji na terenie dawnej warszawskiej wytwórni wódek “Koneser” na Pradze-Północ. W obiekcie znajduje się pięć galerii tematycznych łączących bogatą wiedzę historyczną z multimediami. W tej chwili muzeum rozpoczęło poszukiwanie przewodników, którzy będą oprowadzać gości z Polski i z zagranicy po muzeum i opowiedzą o historii, tradycji i kulturze Polskiej Wódki. Dodatkowo, przewodnicy będą współtworzyć nowe programy wystaw, a także prowadzić warsztaty dla gości.
Muzeum Polskiej Wódki to pierwszy w kraju i na świecie tego typu obiekt poświęcony w całości naszemu narodowemu trunkowi. W jego wnętrzach, oprócz galerii, znajdują się m.in. sala kinowa, Bar Akademii Wódki, gdzie na zwiedzających czekać będą trzy porcje degustacyjne Polskiej Wódki, a za dodatkową opłatą możliwy będzie również udział w warsztatach poświęconych zasadom serwowania wódki i łączenia smaków. W ten sposób muzeum chce edukować i tłumaczyć różnice pomiędzy Polskimi Wódkami produkowanymi z tradycyjnych rodzajów polskich zbóż oraz ziemniaków, a także pokazywać, jak kulturalne picie i smakowanie tego trunku potrafi wydobyć jego głębię.
Elżbieta Kwiecińska-Prysłopska, dyrektor generalna Stowarzyszenia Polska Wódka, które jest inicjatorem i patronem muzeum, powiedziała: „Muzeum będzie miejscem szczególnym, które przybliży kilka wieków historii i tradycji Polskiej Wódki. Do naszego zespołu poszukujemy wyjątkowych ludzi z pasją, którzy będą potrafili w ciekawy sposób opowiadać o pochodzeniu, produkcji, ale i współczesnej kulturze serwowania tego narodowego trunku. Chcemy, aby nasi goście po wizycie w muzeum nie mieli żadnych wątpliwości, że to właśnie Polska jest ojczyzną wódki.”
Definicja Polskiej Wódki obowiązuje od pięciu lat, czyli od 13 stycznia 2013 roku. Szczegółowo określa ona, jakie wódki mogą stosować chronione oznaczenie geograficzne „Polska Wódka/Polish Vodka”. Po pierwsze, do jej produkcji można użyć wyłącznie pięciu tradycyjnych polskich zbóż (pszenicy, żyta, pszenżyta, jęczmienia i owsa) albo ziemniaków wyrosłych na polskiej ziemi. Po drugie, poza krajowym pochodzeniem surowców, wszystkie etapy produkcji (poza butelkowaniem) muszą odbywać się na terenie Polski. Tylko produkty alkoholowe spełniające te kryteria mogą być nazywane Polską Wódką.
Osoby zainteresowane pracą w Muzeum Polskiej Wódki szczegóły rekrutacji znajdą tutaj: http://muzeumpolskiejwodki.pl/category/kariera/
POWIĄZANE WPISY
31 października 2024
Przerwa w czasie lotu w Warszawie? Poznaj atrakcje niedaleko Okęcia!
Warszawa to miasto, które warto poznać, nawet jeśli masz jedynie krótką przerwę między…
0 Komentarzy2 Minuty
24 października 2024
XV Forum Promocji Turystycznej: jak będzie wyglądała turystyka w Polsce za 30 lat?
Już tylko pięć dni dzieli nas od XV Forum Promocji Turystycznej. Jednym z punktów…
0 Komentarzy2 Minuty
21 października 2024
Jak skutecznie wytłumaczyć klientowi, że powinien kupić odpowiednie ubezpieczenie turystyczne?
Już 29 października 2024 r. podczas XV Forum Promocji Turystycznej odbędzie się dyskusja…
0 Komentarzy1 Minuty
18 października 2024
Miasto Stołeczne Warszawa − Partnerem XV Forum Promocji Turystycznej
Warszawa została oficjalnym Partnerem XV Forum Promocji Turystycznej, które odbędzie się…
0 Komentarzy2 Minuty
17 października 2024
Arche Fabryka Samolotów Mielno świętuje rok działalności
Na początku października Arche Fabryka Samolotów Mielno obchodził swoje pierwsze…
0 Komentarzy1 Minuty
17 października 2024
Turystyka dostępna dla osób z niepełnosprawnościami. Jak dostosować obiekty do potrzeb wszystkich?
Turystyka dostępna dla osób z niepełnosprawnościami to kolejny temat, który będzie…
0 Komentarzy2 Minuty
16 października 2024
O tym jak tworzyć kampanie, które przyciągają klientów porozmawiamy na XV Forum Promocji Turystycznej
Neuromarketing to metoda, która pozwala firmom lepiej zrozumieć decyzje konsumentów i…
0 Komentarzy2 Minuty
15 października 2024
Synergia kluczem do sukcesu. Jak Polska może zyskać na światowej mapie dzięki Convention Bureau?
W kontekście globalnej rywalizacji o uwagę turystów i organizatorów wydarzeń biznesowych,…
0 Komentarzy1 Minuty
14 października 2024
Pomorskie w gronie Partnerów XV Forum Promocji Turystycznej
XV Forum Promocji Turystycznej odbędzie się 29 października 2024 w Warszawie. Jednym z…
0 Komentarzy11 Minuty