Na Forum Promocji Turystycznej porozmawiamy o przyszłości ROT-ów i LOT-ów
Czy wobec wstrzymania prac nad nową ustawą o promocji turystycznej, rozmowy o reformach układu POT-ROT-LOT mają sens. Czy regionalne i lokalne organizacje turystyczne mają dążyć do zmian samodzielnie, pozasystemowo? Czy kiedykolwiek wrócimy do rozmów o opłacie turystycznej? Na te między innymi pytania odpowiedzą uczestnicy debaty podczas X Jubileuszowego Forum Promocji Turystycznej w Orientarium w Łodzi.
Ustawa o “nowym ładzie” słowem nie wspomina o opłacie turystycznej – można się więc spodziewać, że ta ostatnia nie zostanie przez dłuższy czas wprowadzona. Opłata miała być elementem reformy ustawy o promocji turystycznej w Polsce. Skoro nie zostaje wprowadzona wraz z ogromną rewolucją podatkową, jaką jest „nowy ład”, to raczej nie ma szans na rychłe zmiany w ustawie o promocji.
W debacie „Przyszłość ROT-ów i LOT-ów w świetle nowej ustawy o promocji” wezmą udział: Grzegorz Biedroń, prezes Małopolskiej Organizacji Turystycznej, Tomasz Koralewski, prezes Łódzkiej Lokalnej Organizacji Turystycznej, Jarosław Lichacy, prezes Darłowskiej Lokalnej Organizacji Turystycznej, Jan Mazurczak, prezes Poznańskiej Lokalnej Organizacji Turystycznej, Agnieszka Sikorska, dyrektorka Śląskiej Organizacji Turystycznej, Izabela Stelmańska, prezeska Mazowieckiej Regionalnej Organizacji Turystycznej, Łukasz Wysocki, prezes Gdańskiej Organizacji Turystycznej
22 lipca 2021 przedstawiciele Ministerstwa Rozwoju zapowiedzieli na posiedzeniu Sejmowej Komisji ds. Kultury Fizycznej, Sportu i Turystyki ofensywę nowelizacyjną w prawie turystycznym. Jak powiedzieli, zmiany wprowadzone zostaną do wszystkich aktów prawnych obowiązujących w turystyce. Miały dotyczyć obiektów noclegowych, przewodników górskich, systemu promocji turystycznej i imprez turystycznych. Początek konsultacji społecznych zapowiedziany został na wrzesień.
Andrzej Gut-Mostowy zapowiedział także: „Nasze zamierzenia legislacyjne będą dotyczyły także reformy systemu promocji turystycznej, w tym funkcjonowania POT, ROT-ów i LOT-ów.”
Dyrektor departamentu turystyki, Dominik Borek, dodał: „Te trzy elementy: związane z przewodnikami górskimi, hotelami, systemem promocji i opłatą turystyczną chcielibyśmy uporządkować w jednym procesie legislacyjnym za pomocą jednej ustawy.”
Niestety na razie nie słychać nic o pracach prowadzonych nad ustawą o promocji. Czy w związku z tym jest szansa na zmianę systemu pracy lokalnych i regionalnych organizacji turystycznych? Czy będziemy jeszcze kiedyś rozmawiać o opłacie turystycznej, nie jako o podatku, który „przestraszy turystów”, ale o koniecznym środku do rozwoju turystyki i promocji.? O tym wszystkim porozmawiamy z naszymi ekspertami 6 kwietnia podczas X Forum Promocji Turystycznej w Orientarium w Łodzi.
Program i rejestracja: TUTAJ
POWIĄZANE WPISY
31 października 2024
Przerwa w czasie lotu w Warszawie? Poznaj atrakcje niedaleko Okęcia!
Warszawa to miasto, które warto poznać, nawet jeśli masz jedynie krótką przerwę między…
0 Komentarzy2 Minuty
31 października 2024
(R)ewolucja w turystyce dzieje się teraz. Obyśmy jej nie przegapili. [XV Forum Promocji Turystycznej]
Zmiany na rynku turystycznym, rewolucja technologiczna, nowa strategia rozwoju - to…
0 Komentarzy22 Minuty
24 października 2024
XV Forum Promocji Turystycznej: jak będzie wyglądała turystyka w Polsce za 30 lat?
Już tylko pięć dni dzieli nas od XV Forum Promocji Turystycznej. Jednym z punktów…
0 Komentarzy2 Minuty
21 października 2024
Jak skutecznie wytłumaczyć klientowi, że powinien kupić odpowiednie ubezpieczenie turystyczne?
Już 29 października 2024 r. podczas XV Forum Promocji Turystycznej odbędzie się dyskusja…
0 Komentarzy1 Minuty
18 października 2024
Miasto Stołeczne Warszawa − Partnerem XV Forum Promocji Turystycznej
Warszawa została oficjalnym Partnerem XV Forum Promocji Turystycznej, które odbędzie się…
0 Komentarzy2 Minuty
17 października 2024
Arche Fabryka Samolotów Mielno świętuje rok działalności
Na początku października Arche Fabryka Samolotów Mielno obchodził swoje pierwsze…
0 Komentarzy1 Minuty
17 października 2024
Turystyka dostępna dla osób z niepełnosprawnościami. Jak dostosować obiekty do potrzeb wszystkich?
Turystyka dostępna dla osób z niepełnosprawnościami to kolejny temat, który będzie…
0 Komentarzy2 Minuty
16 października 2024
„Najlepszym środkiem promocji Korei Południowej jest K-pop”
Zwiększenie liczby polskich turystów do 30 tys. rocznie – taki cel stawia przed sobą…
0 Komentarzy4 Minuty
16 października 2024
O tym jak tworzyć kampanie, które przyciągają klientów porozmawiamy na XV Forum Promocji Turystycznej
Neuromarketing to metoda, która pozwala firmom lepiej zrozumieć decyzje konsumentów i…
0 Komentarzy2 Minuty