Na narty z rekomendacją znajomych
Cena oraz rekomendacje przyjaciół i rodziny – tymi kryteriami kierują się głównie narciarze i snowboardziści wybierając miejsce zimowego wyjazdu. Wynika tak z badania „Zwyczaje związane ze sportami zimowymi”, przeprowadzonego na zlecenie Towarzystwa Ubezpieczeń Europa przez Beeline Research & Consulting.
Na wypad weekendowy Polacy wydają najczęściej 250-750 zł, a na tygodniowy 1000-1500 zł. Jeśli chodzi o wybór dodatkowego ubezpieczenia na zimowy wypad, najistotniejszy aspekt to zakres polisy.
Decyzja o wyborze miejsca zakwaterowania opiera się wśród narciarzy i snowboardzistów najczęściej na cenie, a także na rekomendacjach znajomych lub rodziny. Każdą z tych odpowiedzi wskazało nieco ponad 30 proc. wszystkich respondentów. Co piąty badany kieruje się natomiast jakością poszczególnych miejsc zakwaterowania oraz ich renomą. Wśród młodszych respondentów (18-49 lat), częściej niż u starszych (50+) decydującym czynnikiem jest cena. Natomiast osoby mające ponad 50 lat w większym stopniu kierują się rekomendacjami znajomych/rodziny.
Wyjazd weekendowy na narty lub snowboard to dla respondentów wydatek najczęściej w przedziale około 250-750 zł, jednak co czwarty badany przekracza tę kwotę. Wycieczka tygodniowa wiąże się z ponad dwukrotnie wyższym kosztem, sięgającym z reguły minimum 1000-1500 zł. Co ciekawe, aż 22 proc. uprawiających sporty zimowe wydaje nawet ponad 2500 zł. W przypadku dłuższych wyjazdów, wydający poniżej 1000 zł to najczęściej młodsi narciarze i snowboardziści. Odwrotną zależność obserwujemy wśród wydających ponad 2500 zł – tam przeważają już starsi miłośnicy białego szaleństwa.
Przygotowania do sezonu zimowego to przede wszystkim praca nad kondycją, w szczególności wśród kobiet i osób starszych, oraz serwisowanie sprzętu (odpowiednio – 57 proc. i 54 proc. respondentów). Nieco mniej niż połowa badanych deklaruje, że przed rozpoczęciem okresu wyjazdowego kupuje odpowiednie akcesoria (częściej młodsi badani). Co trzeci respondent w ramach przygotowań do sezonu wybiera się wcześniej na mniejsze, łatwiejsze stoki w pobliżu – dotyczy to głównie osób w wieku 50+.
Wybierając sprzęt zimowy najważniejsza dla narciarzy i snowboardzistów jest jego jakość (prawie 60 proc. wskazań). Połowa badanych deklaruje, że kieruje się ceną (częściej dotyczy to kobiet niż mężczyzn). Nieco mniej miłośników białego szaleństwa wybiera zimowe wyposażenie na podstawie opinii i recenzji (40 proc.) oraz rekomendacji znajomych (33 proc.). Co czwarty respondent bierze pod uwagę renomę poszczególnych marek.
Na co zwracamy uwagę przy zakupie ubezpieczenia?
Jeśli chodzi o wybór dodatkowego ubezpieczenia na wyjazd zimowy, najważniejszym aspektem dla badanych jest zakres polisy. Zwraca na to uwagę prawie trzy czwarte badanych, korzystających z takiego rozwiązania. Świadomy zakup polisy daje pewność, że będzie ona opowiadała wymaganiom sportowca amatora. W wielu przypadkach podstawową ochronę można rozszerzyć o dodatkowe warianty chroniące sprzęt czy rezygnację z wyjazdu. Ważną rolę dla respondentów odgrywa także cena ubezpieczenia – przy wyborze kieruje się nią co trzeci badany. Nieco mniej ważne są dla narciarzy i snowboardzistów takie aspekty, jak renoma ubezpieczyciela (24 proc.) oraz rekomendacje znajomych (20 proc.).
Marat Nevretdinov, wiceprezes TU Europa, powiedział: “Wybierając się na wyjazdy narciarsko-snowboardowe, niemal połowa badanych decyduje się na dodatkowe, nieobowiązkowe ubezpieczenie. To jednak wciąż za mały odsetek – świadomość ewentualnych ryzyk i ich konsekwencji musi wzrosnąć, aby zwiększyć bezpieczeństwo i komfort wyjazdu zimowego. Pozytywnym sygnałem jest powszechne zwracanie uwagi na zakres polisy. Przemyślany dobór ubezpieczenia zapewnia bowiem optymalną ochronę.”
POWIĄZANE WPISY
20 grudnia 2024
NKAR Travel & Tours ze Sri Lanki dołącza do Polhotrep
Polhotrep Travel Representation, firma specjalizująca się w reprezentacji DMC na polskim…
0 Komentarzy1 Minuty
19 grudnia 2024
Tydzień w Kolumbii z Rainbow do zdobycia podczas licytacji na IV Gali Waszej Turystyki
Już 10 stycznia 2025 roku w warszawskim Hotelu Renaissance odbędzie się IV Gala Waszej…
0 Komentarzy1 Minuty
17 grudnia 2024
Nekera otworzyła sezon narciarski. Ponad 200 uczestników na „Ski Opening” w Dolomitach
Podczas „Ski Opening z Nekera” ponad 200 klientów i agentów świętowało zimowy początek na…
0 Komentarzy3 Minuty
13 grudnia 2024
Gotowy na Wakacje – łatwy i szybki kontakt z klientem
Szkolenia będą podzielone na dwie grupy: dla firm posiadających system rezerwacyjny…
0 Komentarzy2 Minuty
9 grudnia 2024
Wakacje.pl: pierwszy milion klientów w jednym roku
Po raz pierwszy w historii Wakacje.pl przekroczyły barierę miliona obsłużonych klientów w…
0 Komentarzy1 Minuta
4 grudnia 2024
Łotewska gwarancja Join Up zaakceptowana. „To precedens, potencjalne problemy dla rynku i dla klientów”
Urząd Marszałkowski województwa mazowieckiego umorzył postępowanie w sprawie wykreślenia…
0 Komentarzy30 Minuty
4 grudnia 2024
Biura podróży – ceny imprez turystycznych naprzemiennie rosną i maleją
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 4 i 10 sierpnia 2025…
0 Komentarzy4 Minuty
2 grudnia 2024
Zmiany w sieci sprzedaży Itaki. Kacper Haluch dyrektorem, Michał Henicz jego zastępcą
Od 1 listopada 2024 roku Kacper Haluch objął stanowisko dyrektora sieci sprzedaży Itaki,…
0 Komentarzy1 Minuta
28 listopada 2024
Join Up bez prawidłowej gwarancji. Postępowanie w sprawie wykreślenia z rejestru
Urząd Marszałkowski województwa Mazowieckiego wszczął postępowanie w sprawie wykreślenia…
0 Komentarzy6 Minuty