Na Wielkanoc Polacy wolą jechać w tropiki
Ze statystyk Travelplanet.pl, polskiego multiagenta turystycznego wynika, że na przestrzeni czterech ostatnich lat na spędzenie tych świąt za granicą decyduje się ok. 2- 3 razy mniej turystów w porównaniu z wyjazdami na długi weekend.
Radosław Damasiewicz, dyrektor marketingu i commerce Travelplanet.pl. powiedział: „Powody są oczywiste. Mimo zwiększającego się trendu do spędzania Bożego Narodzenia i Wielkanocy za granicą, mobilność polskich turystów w tym ostatnim wypadku ogranicza fakt, że dodatkowym wolnym dniem jest tylko Poniedziałek Wielkanocny. W wypadku majówki czasem wystarczą trzy dni wolnego by wyjechać na cały tydzień. Dodatkowym elementem, wpływającym na decyzje o wielkanocnym wypadzie za granicę jest fakt, że są to święta ruchome. Można zaobserwować pewną prawidłowość. Jeśli porównamy rezerwacje dokonywane na miesiąc przed Wielkanocą to okazuje się, że gdy święta wypadają pod koniec kwietnia, zawczasu rezerwuje je dwa razy więcej turystów niż jeśli Wielkanoc wypada na przełomie marca i kwietnia.”
Co jednak ciekawe skala wyjazdów zrealizowanych w okresie wielkanocnym nie podlega aż takim wahaniom a zwiększony/zmniejszony ruch turystyczny w tym okresie oscyluje wokół kilkunastu proc. Skąd się to bierze?
Damasiewicz tlumaczy: „Jeśli święta wypadają pod koniec kwietnia, turyści po prostu zakładają, że pogoda będzie bardziej stabilna. Jeśli Wielkanoc jest pod koniec marca lub na początku kwietnia, turyści podejmują częściej decyzje na ostatnią chwilę.”
W tym roku Zmartwychwstanie Pańskie za granicą na miesiąc przed wyjazdem zaplanowało blisko trzy razy więcej turystów niż miało to miejsce przed poprzednią Wielkanocą. – Ale w 2013 roku turyści planowali je na pod koniec lutego. Jeśli jednak porównamy tegoroczną Wielkanoc do tej z 2011 roku (wypadała 24 kwietnia) to okaże się, że mamy do czynienia ze wzrostem zarezerwowanych wyjazdów rzędu 17,7 proc.
Wielki Wielkanocny Nieobecny
Tę Wielkanoc klienci polskiego multiagenta spędzą przede wszystkim w Egipcie (20,8 proc.) Turcji i Maroku (po 13 proc.) oraz Hiszpanii i Tunezji (po 11,5 proc.). Do Izraela wybiera się 3,6 proc. Na egzotyczny wypad na drugi koniec świata (m.in. Malediwy, Chiny, Japonia) ok. 7,5 proc. W ubiegłoroczną Wielkanoc turyści wyjeżdżali przede wszystkim do Egiptu, Hiszpanii i Tunezji.
Damasiewicz zauważył: „Na tegoroczną Wielkanoc liczba zaplanowanych wyjazdów na narty jest śladowa. Ale to nic zaskakującego bo święta ruchome zmieniają preferencje dotyczące kierunków wyjazdów. Ubiegłoroczna Wielkanoc wypadła na przełomie marca i kwietnia, wówczas ok. 20 proc. Klientów Travelplanet.pl zdecydowało się na narty Austrii.”
Wielkim nieobecnym w wielkanocnych rankingach preferencji turystów jest Grecja, która jest liderem popularności w statystykach dotyczących nie tylko weekendów majowych ale i całego roku. To, według Damasiewicza, kwestia zarówno oferty biur podróży jak i średnich temperatur w tym kraju, niekonkurencyjnych w porównaniu z Tunezją i Marokiem. Z podobnych względów w czołówce najchętniej odwiedzanych krajów zarówno na Wielkanoc jak i majówkę nie ma Bułgarii, która z kolei latem należy do 5 topowych destynacji i dokładnie z tych samych klimatycznych powodów Egipt nie plasuje się wówczas na pozycji lidera czy wicelidera.
POWIĄZANE WPISY
17 grudnia 2024
Nekera otworzyła sezon narciarski. Ponad 200 uczestników na „Ski Opening” w Dolomitach
Podczas „Ski Opening z Nekera” ponad 200 klientów i agentów świętowało zimowy początek na…
0 Komentarzy3 Minuty
13 grudnia 2024
Gotowy na Wakacje – łatwy i szybki kontakt z klientem
Szkolenia będą podzielone na dwie grupy: dla firm posiadających system rezerwacyjny…
0 Komentarzy2 Minuty
9 grudnia 2024
Wakacje.pl: pierwszy milion klientów w jednym roku
Po raz pierwszy w historii Wakacje.pl przekroczyły barierę miliona obsłużonych klientów w…
0 Komentarzy1 Minuta
4 grudnia 2024
Łotewska gwarancja Join Up zaakceptowana. „To precedens, potencjalne problemy dla rynku i dla klientów”
Urząd Marszałkowski województwa mazowieckiego umorzył postępowanie w sprawie wykreślenia…
0 Komentarzy30 Minuty
4 grudnia 2024
Biura podróży – ceny imprez turystycznych naprzemiennie rosną i maleją
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 4 i 10 sierpnia 2025…
0 Komentarzy4 Minuty
2 grudnia 2024
Zmiany w sieci sprzedaży Itaki. Kacper Haluch dyrektorem, Michał Henicz jego zastępcą
Od 1 listopada 2024 roku Kacper Haluch objął stanowisko dyrektora sieci sprzedaży Itaki,…
0 Komentarzy1 Minuta
28 listopada 2024
Join Up bez prawidłowej gwarancji. Postępowanie w sprawie wykreślenia z rejestru
Urząd Marszałkowski województwa Mazowieckiego wszczął postępowanie w sprawie wykreślenia…
0 Komentarzy6 Minuty
28 listopada 2024
Exim Tours podsumował sezon letni: wzrost liczby klientów o 30 proc.
Exim Tours podsumował sezon letni 2024, odnotowując blisko 30 proc. wzrost liczby…
0 Komentarzy4 Minuty
27 listopada 2024
Grzegorz Bosowski sprzedał udziały we Fly.pl inwestorowi spoza branży, pozostaje prezesem
Po 18 latach istnienia internetowe biuro podróży Fly.pl zostało sprzedane prywatnemu…
0 Komentarzy3 Minuty