NadMorze.pl: noclegi nad Bałtykiem droższe o 15 proc., Polacy rezerwują dłuższe pobyty
Według portalu NadMorze.pl, tegoroczne ceny noclegów nad Bałtykiem są wyższe od ubiegłorocznych o 10-15 proc. We wszystkich kategoriach obiektów rośnie popularność pobytów pobytów 8-10 dniowych i dłuższych – w zamian za pobyty 6-7 dniowe.
W przeliczeniu na osobę za dobę, zmieniły się następująco (zmiana cen wakacyjnych oferowanych w okresie czerwiec 2021 – czerwiec 2022):
Agroturystyka 41,3 zł – 47,5 zł
Apartamenty 69,7 zł – 79,4 zł
Pole namiotowe 35,1 zł – 36,2 zł
Domki 45,4 zł – 48,4 zł
Kwatery prywatne 45,7 zł – 51,7 zł
Ośrodki wypoczynkowe 69,2 zł – 77,6 zł
Pensjonaty 60,7 zł – 68,2 zł
Domki najpopularniejsze
W czerwcu największym powodzeniem wśród klientów NadMorze.pl, cieszyły się do tej pory domki – wybrało je 48 proc. wszystkich rezerwujących noclegi od początku roku do 7 czerwca. Pobyty w kwaterach prywatnych wybrało 21,7 proc., ośrodkach wypoczynkowych – 13,2 proc., zaś pensjonatach – 10,2 proc.
W lipcu ponad połowa osób (53 proc.) zarezerwowała domki, 20,9 proc. zainteresowana była kwaterami prywatnymi, zaś 12,5 proc. – ośrodkami wypoczynkowymi. W sierpniu na domki zdecydowało się 52 proc., ośrodki wypoczynkowe wybrało 10,7 proc., zaś kwatery prywatne – 24 proc.
Pobierowo liderem
Jeśli chodzi o miejscowości nadmorskie, to największą popularnością cieszy się wśród klientów NadMorze.pl, Pobierowo – wybrało go 18,8 proc. osób rezerwujących noclegi od początku roku do 7 czerwca.
Pierwszą piątkę uzupełniają:
Sianożęty – 6,9 proc.
Dąbki – 5,9 proc.
Rewal – 4,9 proc.
Ustronie Morskie – 4,7 proc.
Najchętniej 6-7 dni
Klienci portalu NadMorze.pl najchętniej chcą wyjechać na 6-7 dni (tyle rezerwacji zrobiło 38 proc. klientów), lub 3-5 dni (25 proc). 8-10 dni i ponad 10 dni nad morzem spędzi po 16 proc.
W apartamentach 34 proc. chce nocować 3-5 dni, a 30 proc. – 6-7 dni. Na 8-10 dni chce przyjechać 12 proc., zaś na ponad 10 dni również 12 proc. Tyle samo na 1-2 dni
Również do domków większość chce wyjechać na 6-7 dni – 41 proc. 25 proc wybiera się na 3-5 dni, a 15 proc. – na 8-10 dni
Kwatery prywatne najchętniej wybierane są na 6-7 dni – 33 proc., lub 3-5 dni – 29 proc. Na 8-10 dni wybiera się do kwater 17 proc.
6-7 dni to najpopularniejsza długość pobytu także w ośrodkach wypoczynkowych (40 proc.). 20 proc. wybiera się do nich na ponad 10 dni, a 19 proc. na 3-5 dni. 17 proc, wybiera pobyt 8-10 dni.
Podobnie najwięcej rezerwacji (36 proc.) w pensjonatach dotyczy pobytów 6-7 dniowych. 24 proc. wybiera 3-5 noclegów, zaś 18 proc. zdecydowało się na wypoczynek 8-10 dni.
Coraz dłuższe pobyty
W czerwcu największym powodzeniem cieszą się pobyty 6-7 dniowe (33 proc.) lub 3-5 dni (32 proc.). 15 proc. wybiera pobyty 8-10 dniowe a 13 proc. – ponad 10-dniowe.
W lipcu również najpopularniejsze są wyjazdy 6-7 dniowe (45 proc.). Na drugim miejscu znalazły się pobyty 3-5 dni (19 proc.) a na trzecim – ponad 10 dniowe (18 proc.)
W sierpniu liczba rezerwacji na 6-7 dni wynosi 36 proc., na drugiej pozycji znalazły się rezerwacje na 3-5 dni (26 proc.)., trzeciej – 8-10 dniowe (19 proc.), czwartej – ponad 10 dniowe (16 proc.)
Witold Markow, przedstawiciel portalu NadMorze.pl, skomentował: “Pierwsze tygodnie roku zaczęły się od obiecujących wzrostów liczby rezerwacji. Niestety od 24 lutego rezerwacje praktycznie ustały na okres ok 2-3 tygodni. Dopiero od połowy marca popyt zaczął się odradzać a realne zwiększenie nastąpiło tradycyjnie po Wielkanocy.
W stosunku do 2021 r. obserwujemy trend zwiększenia długości pobytów. We wszystkich kategoriach obiektów zwiększa się liczba pobytów 8-10 dniowych i 10+ dniowych – w zamian za pobyty 6-7 dniowe.
Istotnym zmianom uległy ceny pobytów w obiektach noclegowych. W stosunku do cen z czerwca 2021 część obiektów podniosło cenę za osobodobę o ok 10 zł (tańsze obiekty) a nawet 15-20 zł w przypadku obiektów droższych. Realnie przekłada się to na wzrosty cen pokoi dwuosobowych o 20-40 zł a domków i apartamentów o 50-100 zł za dobę. Zmiany cen średnich są niższe od tych wartości gdyż część obiektów sezonowych jeszcze czeka ze zmianą cennika. Zmiany cen średnich wyrażone w procentach wahają się w zależności od kategorii obiektu o 10-15%.
Część obiektów leżących w bezpośredniej bliskości plaży została na wiele terminów wyprzedana – tradycyjnie największym powodzeniem cieszy się przełom lipca i sierpnia. Największym zainteresowaniem od kilku lat cieszą się domki i apartamenty. Trend ten widać też w pracach budowlanych – w wielu miejscowościach nadmorskich trwają inwestycje w tych dwóch kategoriach zakwaterowania.
W obiektach oddalonych od morza widać powszechny trend odsuwania decyzji zakupowych na ostatnią chwilę. Jest w nich jeszcze sporo miejsc dostępnych do rezerwacji na portalu NadMorze.pl
POWIĄZANE WPISY
14 listopada 2024
Arche otwiera nowy hotel w XIX-wiecznym klasztorze we Wrocławiu
Rusza kolejny, dwudziesty pierwszy obiekt Arche — największej w kraju sieci hotelowej z…
0 Komentarzy4 Minuty
14 listopada 2024
IGHP: stabilny październik w hotelach
Wyniki października w hotelach okazały się podobne do wrześniowych, głównie dzięki…
0 Komentarzy4 Minuty
13 listopada 2024
Sara Binmahfoodh: Chcemy zmienić postrzeganie Arabii Saudyjskiej. Najlepszym sposobem na to jest podróż
Arabia Saudyjska cieszy się coraz większym zainteresowaniem polskich turystów. Budzi…
0 Komentarzy9 Minuty
7 listopada 2024
Sieć Mercure otworzyła pierwszy hotel w Bułgarii
Mercure, marka hotelowa grupy Accor, otworzyła pierwszy obiekt w Bułgarii – Mercure Sofia…
0 Komentarzy1 Minuty
4 listopada 2024
Sieć a&o Hostels otworzyła pierwszy hostel w Belgii
Europejska sieć hosteli a&o Hostels otworzyła pierwszy obiekt w Belgii – a&o Antwerpen…
0 Komentarzy1 Minuty
31 października 2024
(R)ewolucja w turystyce dzieje się teraz. Obyśmy jej nie przegapili. [XV Forum Promocji Turystycznej]
Zmiany na rynku turystycznym, rewolucja technologiczna, nowa strategia rozwoju - to…
0 Komentarzy22 Minuty
30 października 2024
Accor z przychodem 1,4 mld euro w III kwartale 2024
Grupa Accor zamknęła trzeci kwartał 2024 z przychodami wynoszącymi 1,434 mld euro, co…
0 Komentarzy1 Minuty
28 października 2024
B&B Hotels redukuje emisję CO2 i walczy z marnowaniem żywności
Sieć B&B Hotels opublikowała raport za 2023 rok, w którym podsumowuje swoje działania na…
0 Komentarzy4 Minuty
25 października 2024
Travelist.pl: listopadowe wyjazdy zyskują na popularności. Polacy wybierają góry i morze
Od kilku lat koniec wakacji nie oznacza końca sezonu urlopowego. Wzrost liczby rezerwacji…
0 Komentarzy3 Minuty