Nagrody „Odys” rozdane po raz 25.
Podczas Balu Branży Turystycznej zorganizowanego przez Kopalnię Soli w Wieliczce oraz Krakowską Izbę Turystyki, 21 lutego, wręczono po raz 25. nagrody ODYS – przyznawane za najlepszą jakość świadczonych usług turystycznych w Małopolsce.
Krakowska Izba Turystyki, zwracając szczególną uwagę na jakość oferowanych usług, po raz pierwszy zorganizowała konkurs pod nazwą „ODYS” w roku 1995. Od tego czasu konkurs jest cykliczną okazją do prezentacji obiektów, ofert i pomysłów na rynku turystycznym w danym roku na terenie Małopolski. Uzyskanie certyfikatu „ODYS” podnosi rangę laureatów i pomaga im uzyskać przewagę nad tysiącami innych uczestników działających w branży turystycznej.
Obecny na Balu, Andrzej Gut- Mostowy, wiceminister odpowiedzialny za turystykę w Ministerstwie Rozwoju, powiedział: “Turystyka to setki tysięcy zatrudnionych w tej branży, to wysokie dochody, to miliony turystów, którzy przyjeżdżają odwiedzić Polskę I w tym – Małopolskę. Turystyka to zjawisko kulturowe – turyści oglądają krakowski Wawel, Rynek, nasze góry, Kopalnię Soli w Wieliczce I poznają nasze dziedzictwo kultury materialnej. Ale poznają także nasze gościnność.”
Tomasz Urynowicz, wicemarszałek województwa małopolskiego, dodał: “Nagrody dla najlepszych, najaktywniejszych i przede wszystkim najbardziej pomysłowych w branży turystycznej, to jest ukłon w stronę własnie tej branży. Chcemy doceniać kreatywność i wysoką jakość usług oraz – przede wszystkim – gościnność.”
Piotr Laskowski, prezes Krakowskiej Izby Turystyki, podkreślił: “W branży turystycznej często się mijamy, jesteśmy dla siebie partnerami, kontrahentami, często rywalami i konkurentami. Podczas Balu mamy okazję spotkać się w jednym miejscu, porozmawiać w luźnej atmosferze I przy okazji godnie uczcić koniec Karnawału.”
Kapituła konkursu pod przewodnictwem dr. Krzysztof Borkowski (Akademia Wychowania Fizycznego w Krakowie) , w skład której weszli przedstawiciele m.in. samorządów gospodarczych i terytorialnych, uczelni wyższych, mediów oraz eksperci działający w branży turystycznej Grzegorz Biedroń (Małopolska Organizacja Turystyczna), Ewa Korzonek (Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego), Piotr Laskowski (Krakowska Izba Turystyki), Anna Niedźwieńska (Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego), Łukasz Odziewa (Tur-Info.pl), Stanisław Osieka, dr hab. Lucyna Rotter (Uniwersytet Papieski Jana Pawła II w Krakowie), dr Bartłomiej Walas (Wyższa Szkoła Turystyki i Ekologii w Suchej Beskidzkiej), Jerzy Gajewski (ekspert turystyczny), Bożena Zaremba-Marcych (Urząd Miasta Krakowa postanowiła przyznać jubileuszowe, bo wręczane po raz 25. „ODYSY 2019” wraz ze stosownym uzasadnieniem w poszczególnych kategoriach:
Turystyka wyjazdowa
Nautica Travel Sp. z o. o., Kraków
za turystyczną, podwodną, nienormalną normalność
Wyróżnienie
Biuro Organizacyjne MK Tramping, Kraków
za zrównoważoną turystyczną eksplorację wszystkich kontynentów
Turystyka przyjazdowa
Top Travel Service s.c. Barbara Marchewka, Katarzyna Szczurek, Kraków
za konsekwentne utrzymywanie wysokiego standardu usług turystycznych
Obiekt hotelarski
Hotel Golden Tulip Krakow Kazimierz****, Kraków
za dbałość ofertową o najmłodszych i bezbronnych gości hotelu
Wyróżnienie
Schronisko PTTK Orlica, Szczawnica
za fantazję i odwagę inwestycyjną w przywracaniu Pieninom schronisk górskich
Turystyczne usługi transportowe
TPO Pastuszak Sp. z o.o. Sp. k., Kraków
za autokarowe „spiritus movens” polskiej turystyki
Wyróżnienie
GoKrakow – Firma ProTour s.c., Kraków
za wysoki standard obsługi miejskiej turystyki
Inny rodzaj działalności związanej z turystyką
Park Wodny BANIA S.A., Białka Tatrzańska
za skuteczne połączenie zimy z latem w małopolskiej turystyce
Wyróżnienie
STER Ewa Bigosz-Lassota, Piotr Wiśniewski Sp. J., Kraków
za synergicznie skompletowaną ofertę turystyczną na falach Wisły
Wyróżnienie
Żydowskie Muzeum Galicja, Kraków
za wierne, taktowne i pełne szacunku pielęgnowanie pamięci o współobywatelach Miasta Krakowa
ODYS Kapituły
Signal Iduna Polska TU S.A., Warszawa
za wieloletnią dbałość o ofertę dla polskich turystów i za wsparcie idei samorządu gospodarczego.
Tradycyjnie Kopalnia Soli “Wieliczka” wyróżniła nagroda Grand Prix na najlepszego kontrahenta 2019, którym ogłoszono Tumlare Corporation As, specjalną statuetkę z soli wręczył prezes Damian Konieczny – Prezes Zarządu Kopalnia Soli Wieliczka Trasa Turystyczna Sp. z o.o.
POWIĄZANE WPISY
7 listopada 2024
Jesień w Olsztynie: historia, smaki i szlaki pełne barw
Olsztyn jest kameralnym miastem, które szczególnie w sezonie letnim tętni życiem.…
0 Komentarzy7 Minuty
5 listopada 2024
Save the date! IV Gala Waszej Turystyki już 10 stycznia 2025
Redakcja portalu WaszaTurystyka.pl ma zaszczyt zaprosić na IV Galę Waszej Turystyki,…
0 Komentarzy2 Minuty
31 października 2024
Przerwa w czasie lotu w Warszawie? Poznaj atrakcje niedaleko Okęcia!
Warszawa to miasto, które warto poznać, nawet jeśli masz jedynie krótką przerwę między…
0 Komentarzy2 Minuty
24 października 2024
XV Forum Promocji Turystycznej: jak będzie wyglądała turystyka w Polsce za 30 lat?
Już tylko pięć dni dzieli nas od XV Forum Promocji Turystycznej. Jednym z punktów…
0 Komentarzy2 Minuty
21 października 2024
Jak skutecznie wytłumaczyć klientowi, że powinien kupić odpowiednie ubezpieczenie turystyczne?
Już 29 października 2024 r. podczas XV Forum Promocji Turystycznej odbędzie się dyskusja…
0 Komentarzy1 Minuty
18 października 2024
Miasto Stołeczne Warszawa − Partnerem XV Forum Promocji Turystycznej
Warszawa została oficjalnym Partnerem XV Forum Promocji Turystycznej, które odbędzie się…
0 Komentarzy2 Minuty
17 października 2024
Arche Fabryka Samolotów Mielno świętuje rok działalności
Na początku października Arche Fabryka Samolotów Mielno obchodził swoje pierwsze…
0 Komentarzy1 Minuty
17 października 2024
Turystyka dostępna dla osób z niepełnosprawnościami. Jak dostosować obiekty do potrzeb wszystkich?
Turystyka dostępna dla osób z niepełnosprawnościami to kolejny temat, który będzie…
0 Komentarzy2 Minuty
16 października 2024
O tym jak tworzyć kampanie, które przyciągają klientów porozmawiamy na XV Forum Promocji Turystycznej
Neuromarketing to metoda, która pozwala firmom lepiej zrozumieć decyzje konsumentów i…
0 Komentarzy2 Minuty