Najlepsze produkty turystyczne wybrane

Katarzyna Cegłowska/kitty.pl

Kapituła konkursu „Na najlepszy produkt turystyczny”, pod przewodnictwem Justyny Jedlińskiej – dyrektor departamentu współpracy regionalnej w POT, wybrała 10 najlepszych produktów turystycznych i przyznała 3 wyróżnienia. Złoty Certyfikat POT otrzymał Park Nauki i Rozrywki Krasiejów.

Jury w tym roku wybierało spośród 54 produktów turystyczne, w tym 10 zgłoszonych do Złotego Certyfikatu.
Certyfikaty Polskiej Organizacji Turystycznej dla Najlepszego Produktu Turystycznego w 2014 roku otrzymały następujące produkty turystyczne:
Województwo Mazowieckie: Muzeum Powstania Warszawskiego
Województwo Pomorskie: Centrum Nauki EXPERYMENT w Gdyni
Województwo Wielkopolskie: Brama Poznania ICHOT
Województwo Kujawsko-Pomorskie: Bella Skyway Festival
Województwo Zachodniopomorskie: Zachodniopomorski Szlak Żeglarski
Województwo Śląskie: Zabytkowa Kopalnia Srebra
Województwo Łódzkie: Se-ma-for Muzeum Animacji
Województwo Podlaskie: Opera i Filharmonia Podlaska – Europejskie Centrum Sztuki w Białymstoku
Województwo Dolnośląskie: Huta Julia w Piechowicach. Magiczny świat kryształu
Województwo Lubelskie: Muzeum Wsi Lubelskiej w Lublinie
Wyróżnienia otrzymali:
Województwo Śląskie: Zespół pałacowo-parkowy w Koszęcinie, siedziba Zespołu Pieśni i Tańca Śląsk im. Stanisława Hady
Województwo Wielkopolskie: Wielka Pętla Wielkopolski
Województwo Zachodniopomorskie: Ogrody Hortulus w Dobrzycy k. Kołobrzegu – Ogrody Tematyczne Hortulus i Ogrody Hortulus Spectabilis

Nominacje do Złotego Certyfikatu:
1. Bałtowski Kompleks Turystyczny (wcześniej „bałtowski park jurajski”) Jurapark w Krasiejowie
2. Projekt „Śladem Europejskiej Tożsamości Krakowa – Szlak Turystyczny po Podziemiach Rynku Głównego”
3. Park Nauki i Rozrywki Krasiejów

Najlepszy Produkt Turystyczny wybrali też internauci na portalu www.wp.pl. Ponad 80 tys. głosów otrzymał Bella Skyway Festival w Toruniu.

Podczas uroczystej gali, drugiego dnia targów Tour Salon w poznaniu, Justyna Jedlińska powiedziała: „Dla laureatów konkursu „Najlepszy Produkt Turystyczny” certyfikaty są potwierdzeniem jakości oferowanych przez nich usług a także nowatorskiego podejścia do konstruowania oferty. Przyjazny stosunek do klienta i ciągła dbałość o wysoki standard obsługi to również warunek niezbędny by przystąpić do konkursu.”

Laureaci Konkursu Na Najlepszy Produkt Turystyczny otrzymują pakiet działań marketingowych a Złoty Certyfikat kampanię promocyjną, której wartość szacowana jest na kwotę 100 000 zł.